Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας
Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τη χιονόπτωση χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από τους οδηγούς
Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τη χιονόπτωση χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από τους οδηγούς, τόσο στον τρόπο οδήγησης όσο και στον τρόπο που… ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας, σε περίπτωση που αυτό έχει μείνει εκτεθειμένο σε ακραία χειμερινά καιρικά φαινόμενα.
Και η αλήθεια είναι πως σε μία χώρα σαν τη δική μας, στην οποία δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιο καιρό (ειδικά στην πρωτεύουσα και πέριξ αυτής), εύκολα μπορούμε να την πατήσουμε και να προκαλέσουμε ακόμη και ζημιά. Παγωμένο παρμπρίζ, κολλημένοι υαλοκαθαριστήρες, βουλωμένα μπεκ υαλοκαθαριστήρων, παγωμένες κλειδαριές από τον πάγο μπορούν να αντιμετωπιστούν εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά.
1. Παγωμένο παρμπρίζ
Το πιο εύκολο είναι να καλύψουμε το παρμπρίζ του αυτοκινήτου εμπρός και πίσω με ειδικό προστατευτικό ή, αν δεν έχουμε, με μία ηλιοπροστασία ή ένα πανί, που θα κρατήσει όλο το χιόνι και θα αφαιρεθεί εύκολα. Σε καμία περίπτωση δεν ρίχνουμε ζεστό νερό καθώς το σοκ από τη διαφορά της θερμοκρασίας μπορεί να ραγίσει το τζάμι. Ο πάγος αφαιρείται με ειδική ξύστρα. Αν δεν υπάρχει, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πιστωτική κάρτα ή ανάλογη πλαστική κάρτα για να αφαιρέσουμε τον πάγο. Καλό είναι να βοηθήσουμε το ξύσιμο με ειδικό υγρό, αντιψυκτικό ή αν δεν έχουμε τίποτα από τα δύο, με ένα μείγμα νερού και οινοπνεύματος (αναλογία 1:2 σε νερό/οινόπνευμα αντίστοιχα). Αυτό θα βοηθήσει στο ξεπάγωμα του τζαμιού, ενώ θα διατηρήσει μακριά τον πάγο για αρκετή ώρα.
2. Θολό παρμπρίζ
Εδώ μπορείτε να δείτε πώς να ξεθολώσετε γρήγορα και αποτελεσματικά το παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας, με την χρήση του air condition. Φυσικά μπορείτε να δράσετε προληπτικά, περνώντας με ειδικό υγρό τις γυάλινες επιφάνειες εσωτερικά. Αν πάλι βιάζεστε, καθαρίστε με ένα πανάκι τα τζάμια εσωτερικά και ανοίξτε ελαφρώς τα παράθυρα.
3. Κολλημένοι υαλοκαθαριστήρες – Βουλωμένα/παγωμένα πιτσιλιστήρια
Το πιο εύκολο για να μην παγώσουν οι υαλοκαθαριστήρες μας είναι να τους σηκώσουμε, για όση ώρα έχουμε σταθμευμένο το αμάξι μας. Αν πάλι το ξεχάσαμε και έχουν κολλήσει, τους ψεκάζουμε με λίγο αντιψυκτικό ή το προαναφερθέν μείγμα νερού οινοπνεύματος. Αν δεν βιαζόμαστε, περιμένουμε απλώς να ζεσταθεί το εμπρός παρμπρίζ από το σύστημα κλιματισμού εσωτερικά. Σε καμία περίπτωση δεν τους ξεκολλάμε με τη βία, καθώς θα καταστρέψουμε τα μάκτρα. Στα μπεκ μπορούμε να ρίξουμε λίγο οινόπνευμα ή αντιψυκτικό. Προϋπόθεση για να λειτουργήσουν είναι να μην έχει παγώσει το νερό στο ανάλογο δοχείο. Για αυτό βάζουμε και εκεί αντιψυκτικό. Αν δεν ψεκάζουν δεν επιμένουμε, καθώς μπορεί να χαλάσουμε το μοτεράκι τους.
4. Κολλημένες πόρτες
Κάποιες φορές μπορεί η πόρτα του αυτοκινήτου μας να μην ανοίγει, αν έχει κολλήσει από τον πάγο. Σε καμία περίπτωση δεν την ανοίγουμε με τη βία, καθώς θα χαλάσουν οι τσιμούχες. Σε πρώτη φάση μπορούμε να την σπρώξουμε λίγο προς τα μέσα, ώστε να σπάσουμε τον πάγο με την πίεση. Αν δεν ανοίγει, κοιτάμε μήπως μπούμε από άλλη πόρτα. Αν τα καταφέρουμε ανοίγουμε τη θέρμανση και περιμένουμε να λιώσει ο πάγος. Το ζεστό νερό (όχι καυτό) είναι καλή περίπτωση, αλλά θέλει προσοχή να μην πέσει πάνω στα τζάμια. Επίσης λίγο από το μείγμα νερού/οινοπνεύματος στο πλαίσιο της πόρτας ή λίγο αντιψυκτικό, μπορεί να κάνει δουλειά.
5. Εκκίνηση κινητήρα
Η οδήγηση με κρύο κινητήρα απαιτεί προσοχή. Αν δούμε πως δεν παίρνει μπροστά σε καμία περίπτωση δεν το πιέζουμε, καθώς μπορεί να έχει παγώσει και τότε θα του προκαλέσουμε ζημιά.
6. Οδήγηση
Η οδήγηση σε τέτοιες ακραίες χειμερινές συνθήκες είναι μία δύσκολη υπόθεση που απαιτεί ιδιαίτερα λεπτούς χειρισμούς.
7. Αδύναμη μπαταρία
Το κρύο μειώνει τη δύναμη της μπαταρίας και επομένως πολλές φορές κάνει την εκκίνηση του μοτέρ αδύνατη. Πέρα από το κλασικό σετ καλώδια ανάγκης, μπορούμε να βάλουμε γύρω από τη μπαταρία μερικά μπουκάλια με ζεστό νερό. Φυσικά προσέχουμε μην χυθεί, για ευνόητους λόγους.
8. Αν έχουμε υγραέριο
Φροντίζουμε να έχουμε αρκετή βενζίνη στο ντεπόζιτο του αυτοκινήτου μας, προκειμένου να εξασφαλίσουμε πως θα δουλέψει όσο χρειαστεί για να πιάσει την ενδεδειγμένη θερμοκρασία και να γυρίσει σε υγραέριο.
9. Αν έχουμε diesel
Καλό είναι να έχουμε στο ντεπόζιτο ειδικό πρόσθετο, το οποίο προορίζεται για τη ρευστοποίηση του ντίζελ σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία. Αυτό προστατεύει το πετρέλαιο ακόμη και στους -30 βαθμούς Κελσίου, διευκολύνει το ξεκίνημα της μηχανής και επιβραδύνει τη δημιουργία κρυστάλλων παραφίνης, οι οποίοι βουλώνουν τους σωλήνες και καταστρέφουν το φίλτρο πετρελαίου.
10. Η επόμενη μέρα
Αφού περάσουν τα δύσκολα, πλένουμε το αυτοκίνητο καλά και δίνουμε ιδιαίτερη βάση από κάτω, καθώς εκεί συσσωρεύεται αλάτι, που μπορεί -αν δεν απομακρυνθεί- μακροχρόνια να προκαλέσει σκουριά στο πάτωμα του αυτοκινήτου αλλά και σε μέρη της ανάρτησης.
Πηγή: autogreeknews.gr