Ο Άκης Πάνου δεν είχε την καλύτερη γνώμη για τον Χιώτη
Ο Μανώλης Χιώτης ήταν ανέκαθεν σεβαστός στο μουσικό συνάφι. Κάποιοι ωστόσο, όπως ο Άκης Πάνου, δεν του συγχώρησαν ποτέ κάποια πράγματα...
Στο περιοδικό «Ντέφι», τεύχος 1, 1982 ο Άκης Πάνου τον «στολίζει» καλά τον Χιώτη αναδεικνύοντας αρχικά την κόντρα του με τον Δημήτρη Στεργίου ή Μπέμπη, στην οποία ο Χιώτης φαίνεται ο χαμένος.
Στη συνέχεια ο Άκης Πάνου γράφει αυτολεξεί: «Ο Χιώτης ήταν από τους πιο φιλόδοξους καλλιτέχνες που πέρασαν. Ήθελε να είναι πάνω από όσους έπαιζαν μπουζούκι κι όχι μόνο αυτό... Σε πολλά σημεία του τραγουδιού συνήθιζε να ακομπανιάρει κι όταν έπαιζε μπουζούκι, η κιθάρα του έλειπε. Σαν μπουζουξής χωρίς να είναι δεύτερος δεν ήταν μετά την Κατοχή ο αδιαφιλονίκητος πρώτος. Είχαν φανεί εκτός από τον Μπέμπη και άλλοι μεγάλοι εκτελεστές. Ο Τσιμπίδης, ο Τατασόπουλος, ο Σταματίου ή Σπόρος κ.α. Ακόμα υπήρχε κι ο Τσιτσάνης, ο πιο χαρακτηριστικός παίκτης από όσους κράτησαν ποτέ το μπουζούκι..»
Ολυμπιακός: Ψάχνοντας το εύκολο γκολ...
»Ζήτησε λοιπόν ο Χιώτης από τους αδερφούς Παναγή να του φτιάξουν ένα όργανο που να έχει οπτική σχέση με το μπουζούκι και αρμονική με την κιθάρα. Έτσι γεννήθηκε το "τέρας" που γνωρίζουμε σαν οχτάχορδο, τετράχορδο, ή πιο σωστά ΤΕΤΡΑΦΩΝΟ».
Σημειωτέο ότι ο Άκης Πάνου ήταν εκτός από σπουδαίος συνθέτης και εξαιρετικός οργανοποιός. Είχε λοιπόν ένα λόγο παραπάνω για να αντιπαθεί τον Χιώτη για τις καινοτομίες του.
Άλλωστε μένοντας ο Μανώλης Χιώτης τόσον καιρό στην κορυφή ήταν αναμενόμενο να προκαλεί αντιπάθειες στο χώρο ειδικά από ανθρώπους οι οποίοι τον ταύτιζαν με όσες «σατανικές» αλλαγές σημειώθηκαν στο λαϊκό τραγούδι.
Είναι αλήθεια ότι το ρεμπέτικο συνάφι αντέδρασε έντονα στους πειραματισμούς του Χιώτη και για το τετράχορδο, αυτή τη μεγάλη ντροπή βγήκαν μέχρι κουμπούρια και μαχαίρια, για να την ξεπλύνουν.