Καταζίνα Κόμπρο - Έργο, χώρος, καλλιτέχνης
Η Πολωνέζα εικαστικός απέρριψε την «φλυαρία» της υποκειμενικής θέασης του κόσμου αναδεικνύοντας με κάθε τρόπο την αντικειμενική αλήθεια

Είναι γεγονός ότι το υποκείμενο αποτελεί πάντοτε το αφετηριακό στοιχείο στην αποτύπωση του περιβάλλοντος κόσμου. Ωστόσο οι νοητικές και συναισθηματικές εμπειρίες του συνθέτουν ένα ανελαστικό σύνολο ευάλωτο σε παρανοήσεις και σε εμμονές που δεν μας επιτρέπουν να φτάσουμε στην αντικειμενική αλήθεια.

Η Καταζίνα Κόμπρο υπήρξε μια από τις πιο προοδευτικές αβαν-γκαρντ φωνές της μεταπολεμικής εικαστικής πραγματικότητας. Παραμένοντας πιστή στα ιδεώδη του κονστρουκτιβισμού, στον οποίο είχε προσχωρήσει προπολεμικά, απέρριψε κάθε έννοια υποκειμενισμού, αμφισβητώντας την ατομική εμπειρία που οδηγεί αβίαστα στον εξπρεσιονισμό. Δίνοντας προτεραιότητα στον χώρο, επιτρέπει στο εικαστικό περιβάλλον να διεισδύσει στα έργα και να αφομοιωθεί μέσα σε αυτά. Αναπτύσσει έτσι την τριαδική σχέση έργου-χώρου-καλλιτέχνη, που υπηρετεί την αντικειμενική αλήθεια με γεωμετρικούς όρους.
Η ομηρία του χώρου από το έργο τέχνης αποδείχθηκε μεγαλοφυής ιδέα, που προεξέτεινε τα όρια της εικαστικής ανησυχίας του ανθρώπου. Η Κόμπρο δημιούργησε με ορίζοντα τη νέα αισθητική, ένα έργο συναρπαστικό όσο και ουσιώδες.
