Ο «Τοίχος» είχε τη δική του Ιστορία, Χιλή 1973
Η μεγάλη ανωνυμία της τέχνης πριν από μισό αιώνα
Είναι αλήθεια ότι η τέχνη υποχρεώθηκε να διασταλεί, ώστε να χωρέσει μέσα της τα κινήματα, τις ιδέες, τη διαμαρτυρία, την εξέγερση και όσα άλλα προκαλεί η ανάλγητη Ιστορία που γράφεται από ανάξιους νικητές.
Στον πυρήνα της ανθρωπότητας η υποκρισία, ο συντηρητισμός, η καταπίεση, η καταστολή. Στην καρδιά των ανθρώπων η ανάγκη για περισσότερο αέρα ελευθερίας, δικαιοσύνης και αξιοπρέπειας.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η τέχνη στέκεται κάπου στη μέση, παρακολουθεί τα γεγονότα, τις καταστάσεις, την πάλη των κοινωνιών, τους πολέμους και την ειρήνη. Παρατηρεί τα πάντα η τέχνη και αναζητά κάθε φορά τον τρόπο με τον οποίο θα παρέμβει, χωρίς ωστόσο να έχει την ψευδαίσθηση ότι μπορεί να αλλάξει πολλά πράγματα.
Από τα δραματικά γεγονότα της αποκαθήλωσης του Αλιέντε στην Χιλή του 1973 μας έρχεται αυτή η τοιχογραφία ανωνύμου που αναδεικνύει το τέλος των μεγάλων προσδοκιών, το τέλος των ψευδαισθήσεων. Στέκει απέναντί μας σαν άλυτος γρίφος για το χτες, το σήμερα και το αύριο της ανθρωπότητας.