Μαρία Καρυστιανού: «Στείλτε μας φωτογραφίες και βίντεο από την εμπορική αμαξοστοιχία»
Σε ανάρτησή της στη σελίδα «Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023», η Μαρία Καρυστιανού ζητάει από όποιον μπορεί να βοηθήσει σχετικά με την εμπορική αμαξοστοιχία.
Τη βοήθεια του κόσμου σχετικά με την εμπορική αμαξοστοιχία, τους ενός δηλαδή από τα δύο τρένα που ενεπλάκησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ζήτησε η Μαρία Καρυστιανού.
Σε ανάρτησή της στη σελίδα στο Facebook «Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023», η μητέρα της 19χρονης Μάρθας, ενός από τα 57 θύματα της τραγωδίας και πρόεδρος του συλλόγου, ζητάει από όποιον έχει στη διάθεσή του κάποιο βίντεο ή κάποια φωτογραφία από τη διαδρομή της εμπορικής αμαξοστοιχίας να το στείλει στον σύλλογο.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η ανάρτηση της Μαρίας Καρυστιανού
«Θα θέλαμε να παρακαλέσουμε ΟΛΟΥΣ τους πολίτες της Ελλάδας, εάν κάποιος έχει φωτογραφία ή βίντεο από το φορτηγό -τρένο που ενεπλάκη στο δυστύχημα την 28-02-2023 κατά τη διαδρομή του να επικοινωνήσει μαζί μας στο email: sillogos.tempi.2023@gmail.com
Σύλλογος Συγγενών θυμάτων Δυστυχήματος Τεμπών 2023».
Ειδικοί για το εύφλεκτο υλικό, την έκρηξη και τη μεγάλη φωτιά στην εμπορική αμαξοστοιχία
Ένα χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη υπάρχουν ερωτήματα για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας καθώς δεν έχει εξηγηθεί η έκρηξη και η πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση.
Συγκεκριμένα ο ειδικός πραγματογνώμονας -ορισμένος από οικογένειες των θυμάτων- σε θέματα πυρκαγιάς Βασίλης Κοκοτσάκης συνέταξε έκθεση για την υπόθεση σε συνεργασία με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Χιούστον στο Τέξας, Μάνο Παπαδάκη.
Η έκθεση ενισχύει τις ενδείξεις για την ύπαρξη του ξυλόλιου, «στα 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τη σύγκρουση υπάρχει η πρώτη ηλεκτρική εκκένωση από την εκτροπή των ηλεκτρικών αγωγών».
Παράλληλα στην έκθεση αναφέρεται πως «στα 133 χιλιοστά του δευτερολέπτου ακολουθεί δεύτερη ηλεκτρική έκρηξη λόγω παράσυρσης των αγωγών. Η ηλεκτρική έκρηξη ολοκληρώνεται στα 390 χιλιοστά του δευτερολέπτου μετά την σύγκρουση όταν και κάνει την εμφάνιση του το αεριώδες νέφος, το οποίο δεν έχει ακόμη αναφλεγεί και εκδηλώνεται χαμηλά στα τρένα κυρίως στην εμπορική αμαξοστοιχία και αποτελεί και την εστία της φωτιάς».
Γίνεται αναφορά στο νέφος που αναφλέγεται και προκάλεσε το φαινόμενο της πυρόσφαιρας. «Το νέφος στη συνέχεια αναφλέγεται δημιουργώντας το φαινόμενο της πυρόσφαιρας. Η κίνηση του φαινομένου παρατηρείται μπροστά δεξιά σύμφωνα με την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, προς τη μεριά των τούνελ. Η επιβατική αμαξοστοιχία εν τω μεταξύ αν και εκτροχιασμένη συνεχίζει να κινείται, εισέρχεται στην πυρόσφαιρα και αναφλέγεται. Από την ανάλυση και την καρέ φωτογράφιση απεικονίζεται η στιγμή της ανάφλεξης και εκτίναξης του βαγονιού της επιβατικής στο δεξιό άκρο του πλάνου ως μία εκ των τριών πλέον εστιών. Εστιών που παρέμειναν μετά την ολοκλήρωση του φαινομένου της πυρόσφαιρας και που ήταν μία στο κέντρο (εμπορική αμαξοστοιχία επί των γραμμών) αριστερά κοντά στο τοιχίο αντιστήριξης και στο βαγόνι της επιβατικής εκτός γραμμών», υπογραμμίζεται στην έκθεση.