Μετρό Πειραιά - Γραμμή 1: Τι γίνεται με την υπογειοποίηση στο τμήμα από Φάληρο μέχρι Πειραιά
Τί γίνεται με το έργο της υπογειοποίησης της γραμμής 1 του Μετρό στο τμήμα από Φάληρο μέχρι Πειραιά,το οποίο έχει έρθει πολλές φορές στην επιφάνεια αλλά δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα σε υλοποίηση.
Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα project αποτελεί η υπόθεση υπογειοποίησης της γραμμής 1 του Μετρό στο τμήμα από Φάληρο μέχρι Πειραιά. Το έργο έχει έρθει πολλές φορές στην επιφάνεια αλλά δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα σε υλοποίηση.
Η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι πως η ωρίμανση του έργου παρουσιάζει κάποια πρόοδο που δίνει ελπίδες ότι θα μπορέσει να ενταχθεί μέσω του υπουργείου Υποδομών για υλοποίηση στο ΕΣΠΑ 2021-2027. Για να μπορέσει να γίνει αυτό εφικτό, οι μελέτες επικαιροποιούνται με στόχο να μπορέσει να ενταχθεί στην νέα προγραμματική περίοδο και στη συνέχεια να δημοπρατηθεί. Να υπενθυμίσουμε ότι η υφιστάμενη μελέτη έχει εκπονηθεί από την εποχή που το έργο της υπογειοποίησης ήταν συνδεδεμένο με την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Έκτοτε τα δύο έργα διαχωρίστηκαν και το έργο του Τραμ προχώρησε, υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε. Αναφορικά με την υπογειοποίηση, το κόστος εκτιμάται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ και αναθέτουσα αρχή του έργου είναι η ΣΤΑΣΥ.
Η υπογειοποίηση των γραμμών “game changer” για τον Πειραιά»
Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί “game changer” για τον Πειραιά, καθώς αναμένεται αφενός να δώσει πνοή σε μια περιοχή που τα τελευταία δέκα έτη βιώνει μια παρατεταμένη στασιμότητα και αφετέρου να διευκολύνει τις ζωές χιλιάδων Πειραιωτών και μη που θα θελήσουν να μετακινηθούν με ασφάλεια, γρήγορα και με ασφαλές περιβαλλοντικό τρόπο!
Πρόκειται σύμφωνα με κοινή ομολογία για ένα έργο που θα μπορούσε να μεταμορφώσει προς το καλύτερο την εικόνα του Πειραιά, καθώς σε περίπτωση υλοποίησης του έργου, η Πειραϊκή Χερσόνησος θα ενωθεί με τα Καμίνια, ενώ ταυτόχρονα, αναμένεται να δημιουργηθεί μία νέα αστική λεωφόρος που θα διαθέτει και τραμ και μετρό (ΗΣΑΠ), και θα φτάνει μέχρι το λιμάνι, ενώ ουδείς πρέπει να παραβλέψει την ανάπτυξη που θα συμπαρασύρει και την κτηματαγορά σε μια τόσο ιδιαίτερη και δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα μας.
Με την υλοποίηση του θα «απελευθερωθεί» άμεσα μία μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά. Το έργο περιλαμβάνει τη βύθιση των γραμμών αμέσως μετά την έξοδο από σταθμό ΦΑΛΗΡΟ, τη δημιουργία ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ και την άνοδο των γραμμών στην επιφάνεια στον τερματικό σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ. Με την ολοκλήρωση του, οι συρμοί θα κινούνται άνετα και με ταχύτητες Μετρό. Σήμερα οι γραμμές στο τμήμα αυτό είναι πάνω σε ξύλινους στρωτήρες πράγμα που περιορίζει την ταχύτητα των συρμών.
Είναι επίσης γνωστό πως ο Δήμος Πειραιά επιθυμεί διακαώς την υπογειοποίηση των γραμμών για να μπορεί να διαπλατυνθούν οι παράλληλοι άξονες (Μικράς Ασίας και Ομηρίδου Σκυλίτση) και να δημιουργηθεί μία λεωφόρος ικανή να αντέξει τον κυκλοφοριακό φόρτο προς το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για ένα έργο σημαία για τον Πειραιά ενώ με την έλευση του Μετρό μέσω της Γραμμής 3 εφόσον προχωρήσει η υλοποίηση δεν θα αφήσει τον Πειραιά χωρίς σύνδεση Μετρό με το υπόλοιπο δίκτυο.
Πηγή: ypodomes.com