Προαστιακός: Σύνδεση Ραφήνας με Παλλήνη, Αεροδρόμιο - Στάσεις Αρτέμιδα, Γλυκά Νερά, Σταυρός, Πικέρμι
Τι γίνεται με τη διπλή επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα και τη σύνδεση με Παλλήνη και Αεροδρόμιο. Οι σταθμοί σε Παλλήνη, Αρτέμιδα, Ραφήνα οι στάσεις σε Γλυκά Νερά, Σταυρό και Πικέρμι.
Την διπλή επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα εξετάζει η ΕΡΓΟΣΕ.
Κηφισός: Στην κυκλοφορία κόμβος αναστροφής - Τι άλλαξε
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το έργο που είναι ενταγμένο στα έργα που θα δημοπρατηθούν με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου θα καλύψει τις συνεχώς ανερχόμενες οικιστικές περιοχές της Ανατολικής Αττικής και το δεύτερο μεγαλύτερο σε επιβατική κίνηση λιμάνι της Αττικής.
Σύμφωνα με παρουσίαση που πραγματοποίησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ στο ITC 2021-4o Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών, Χρήστος Βίνης, η επέκταση του Προαστιακού περιλαμβάνει δύο εναλλακτικές χαράξεις οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν και συνδυαστικά.
Η πρώτη αφορά την σύνδεση της υφιστάμενης προαστιακής σιδηροδρομικής στάσης “Παλλήνη” μέσω του ήδη κατασκευασμένου σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού-Ραφήνας (βρίσκεται στο μέσον του αυτοκινητόδρομου), επέκταση από τα Σπάτα προς τη Ραφήνα και το δεύτερο σκέλος από το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος και συγκεκριμένα από τη βόρεια έξοδο του προς τη Ραφήνα.
Ποιοι σταθμοί προβλέπονται και ποιοι εξετάζονται
Η επέκταση αυτή θεωρείται εξαιρετικά σημαντική καθώς εξετάζεται η χωροθέτηση σταθμών στην Παλλήνη, την Αρτέμιδα και τη Ραφήνα και επιπρόσθετα στάσεις σε Γλυκά Νερά, Σταυρό και Πικέρμι.
Η πρώτη εναλλακτική έχει μήκος περίπου 17 χιλιόμετρα και η δεύτερη είναι περίπου 7 χιλιόμετρα. Αμφότερες οι εναλλακτικές έχουν ως πεδίο μελέτης την κατασκευή διπλής προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής. Το εκτιμώμενο κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.
Το σημαντικότερο στοιχείο αυτών των μελετών είναι πως -εφόσον προκριθεί- θα συνδεθεί το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας με το δεύτερο μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Αττικής, της Ραφήνας ενισχύοντας τις προοπτικές του. Η εναλλακτική χάραξη από την Παλλήνη δημιουργεί μία απευθείας σύνδεση της πρωτεύουσας με την Ανατολική Αττική και τη Ραφήνα και επιτυγχάνεται η σύνδεση χωρίς μετεπιβίβαση από το λιμάνι του Πειραιά και τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας, τη Νερατζιώτισσα και την Δουκίσσης Πλακεντίας.
Επίσης λόγω της ικανότητας κάποιων συρμών Μετρό να χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε δυνητικά στο μέλλον να δημιουργηθεί ένα δρομολόγιο της γραμμής 3 προς της Ανατολική Αττική και τη Ραφήνα στα πρότυπα της σύνδεσης της με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.
Η έναρξη του διαγωνισμού
Η έναρξη του διαγωνισμού για την επέκταση προς Ραφήνα εκτιμάται, σύμφωνα με πληροφορίες, θα πραγματοποιηθεί μαζί με τα υπόλοιπα έργα του ανταγωνιστικου διαλόγου το επόμενο διάστημα και σε κάθε περίπτωση εντός του 2021.
Να θυμίσουμε πως η ΕΡΓΟΣΕ έχει ένα πακέτο έξι έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ για τη σύνδεση μεγάλων λιμανιών της χώρας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και πέρα από την επέκταση προς τη Ραφήνα, προβλέπεται και μία επέκταση προς το Λαύριο. Αυτό θα επιτύχει την σύνδεση των 3 σημαντικότερων επιβατικών λιμένων της Αττικής με τη διασύνδεση τους με το σύστημα μέσων σταθερής τροχιάς που διαθέτει η πρωτεύουσα.
Η υλοποίηση των νέων σιδηροδρομικών έργων εντάσσεται στην αντίληψη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών την επόμενη 15ετία.
Πηγή: ypodomes.gr