Μπαίνει στο χρηματιστήριο η Airbnb παρά την πανδημία
Η Airbnb ετοιμάζεται να μπει στο χρηματιστήριο παρά την πανδημία
Το 2020 είναι μία περίεργη χρονιά για την Airbnb. Τον Μάρτιο η εταιρεία σχεδίαζε την είσοδό της στο χρηματιστήριο, αλλά ο COVID-19 είχε διαφορετικά πλάνα.
Σχεδόν έξι μήνες μετά η εταιρεία φαίνεται έτοιμη να συνεχίσει τον αρχικό σχεδιασμό. Στα μέσα Αυγούστου η Airbnb κατέθεσε τα έγγραφά της σχετικά με την αρχική δημόσια προσφορά της.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Δεν δημοσιεύθηκαν συγκεκριμένες πληροφορίες, αλλά η αξία της εταιρείας είχε υπολογιστεί στα 18 δισ. δολάρια τον Απρίλιο, 13 δισ. κάτω από την αξιολόγηση του 2017.
Τα έσοδα της Airbnb, όπως και του συνόλου του τουριστικού κλάδου, επλήγησαν σημαντικά από την πανδημία. Οι νέες κρατήσεις σταμάτησαν, ο ρυθμός ακυρώσεων εκτινάχθηκε, η εταιρεία αναγκάστηκε να αποζημιώσει με εκατομμύρια δολάρια τους ιδιοκτήτες και τους πελάτες και τα έσοδα μειώθηκαν, παρά τις προσπάθειες μείωσης του κόστους από την εταιρεία μέσω απολύσεων. Για να επιβιώσει η Airbnb αναγκάστηκε να δανειστεί δύο δισ. δολάρια με ιδιαίτερα δυσμενείς όρους.
Η απόφαση, επομένως, να καταθέσει τα έγγραφά της με σκοπό ίσως και την είσοδο της μετοχής της στο ταμπλό μέσα στο έτος εξέπληξε μία μερίδα αναλυτών.
Αρκετοί θεωρούν ότι η πανδημία συνεχίζει να δημιουργεί σωρεία προβλημάτων: ιδιοκτήτες και πελάτες έχουν εξαγριωθεί με την αλλαγή της πολιτικής ακυρώσεων, καινούργια νομοθεσία έχει υιοθετηθεί σε πολλές μεγάλες πόλεις με σκοπό την επιστροφή της στέγασης στους ντόπιους και οι ζημιές συνεχίζουν να συσσωρεύονται.
Οι πρόσφατες «άνευρες» είσοδοι άλλων εταιρειών της οικονομίας του διαμοιρασμού, όπως των Uber και Lyft, στο χρηματιστήριο σε συνδυασμό με την κατάρρευση της WeWork εντείνουν τις ανησυχίες σε ένα κομμάτι της αγοράς.
Οι λόγοι που η Airbnb πρέπει να μπει στο χρηματιστήριο
Υπάρχουν, όμως, πολλοί λόγοι που η Airbnb πρέπει να μπει στο χρηματιστήριο. Ένας από τους κυριότερους είναι οι αυξανόμενες πιέσεις των εργαζομένων, οι μετοχές των οποίων λήγουν φέτος.
Η γρηγορότερη, σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, ανάκαμψη από την πανδημία είναι ακόμη ένας λόγος. Οι κρατήσεις ξεπέρασαν τις προσδοκίες τον Ιούνιο και συνεχίζουν να κινούνται σε καλά επίπεδο, ενώ το μοντέλο της Airbnb της επιτρέπει να εκμεταλλευθεί τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά μετά την πανδημία.
Τα έμμεσα έξοδα της εταιρείας είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις λόγω του χαμηλού σταθερού της κόστους. Επίσης, η τάση για μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας την εταιρεία.
Σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία, οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως η Airbnb, εξυπηρέτησαν την ανάγκη των καταναλωτών για απομόνωση και μεγαλύτερη διαμονή.
Οι ιδιοκτήτες στην επαρχία, όπου η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη, αύξησαν την προσφορά τους, σε αντίθεση με τους ιδιοκτήτες στα μεγάλα αστικά κέντρα που «έβγαλαν» τα σπίτια τους από την πλατφόρμα βάζοντας προς ενοικίαση.
Παραμένουν τα ερωτηματικά
Αν και ο τουριστικός κλάδος είναι εξασθενισμένος, η Airbnb βλέπει την κρίση ως ευκαιρία για την είσοδό της στο χρηματιστήριο.
Τα ερωτηματικά παραμένουν, ωστόσο. Θα επιστρέψει στην «κανονικότητα» η συμπεριφορά των καταναλωτών και αν ναι πότε; Μόνο έτσι θα επιβεβαιωθεί αν η αύξηση των κρατήσεων θα οδηγήσει σε κερδοφορία.
Έπειτα υπάρχουν τα ζητήματα ασφάλειας, τα οποία ταλανίζουν την εταιρεία εδώ και χρόνια, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην απώλεια κερδοφορίας το 2019.
Η Airbnb δαπάνησε 150 εκατομμύρια δολάρια σε πρωτοβουλίες για την αύξηση της ασφάλειας στην πλατφόρμας της, όπως την πιο εύστοχη επιβεβαίωση των κρατήσεων, τη δημιουργία 24ωρης γραμμής εξυπηρέτησης και τη σύνδεση των μπόνους με την ασφάλεια.
Επίσης, πάντα υπαρκτή είναι και η απειλή αύξησης της φορολογίας στις μεγάλες αγορές, καθώς οι κυβερνήσεις ψάχνουν πόρους για να αντισταθμίσουν το πλήγμα που κατάφερε ο COVID στην οικονομία.
Η επιτυχία στον τουριστικό τομέα δεν είναι ποτέ δεδομένη. H Airbnb το γνωρίζει, καθώς η ίδια έφερε τα «πάνω-κάτω» στον ξενοδοχειακό κλάδο λίγα χρόνια πριν. Η εταιρεία φιλοξενεί στην πλατφόρμα της αυτή τη στιγμή 7.000 ακίνητα, ενώ η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή αλυσίδα στον κόσμο, Wyndham Worldwide έχει 8.000 ξενοδοχεία.
Παρά τις διαφορές της με τους υπόλοιπους «παίκτες», όμως, η επιτυχία της Airbnb – και όλου του κλάδου – βασίζεται σε ένα πράγμα: πόσο αλλαγμένος θα είναι ο κόσμος μετά την πανδημία.
Πηγή: travelestate.gr