Η Πρωτομαγιά του Σένα
Σαν σήμερα το 1994 ο Άιρτον Σένα οδήγησε με προορισμό την αιωνιότητα.
Θάνατος. Για κάποιους θνητούς σημαίνει το τέλος της υπάρξής τους. Για κάποιους άλλους όμως αποτελεί το μονοπάτι για την αθανασία.
Ένας από αυτούς ήταν και ο Άιρτον Σένα. Ίσως η πιο εμβληματική μορφή που πέρασε ποτέ από τις πίστες της Formula 1. Γεννημένος να πιλοτάρει μονοθέσια, ο βραζιλιάνος οδηγός έζησε την κάθε στιγμή της ζωής του με την ίδια ένταση που ζούσε τους αγώνες κάθε φορά που έδινε εντολή στο γκάζι να τερματίσει όσο ο ίδιος χειριζόταν το τιμόνι.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Θεαματικός. Εκεί που οι άλλοι πατούσαν φρένο, ο ίδιος ετοιμαζόταν να φέρει για μια ακόμα φορά το μονοθέσιό του στα όριά του. Έμαθε στον κόσμο πως είναι να χορεύεις σάμπα στο τιμόνι, αφού η βραζιλιάνικη καταγωγή του χάρισε στη Formula 1 ένα μύθο, ανάλογο με αυτό του ποδοσφαιρικού Πελέ.
Γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου του 1960 κι έφυγε 34 χρόνια και 41 μέρες αργότερα. Πριν ο Άδης τον συντροφεύσει στο τελευταίο του ταξίδι είχε καταφέρει να γίνει πασίγνωστος σε όλο τον πλανήτη για τα κατορθώματά του στις πίστες αφού κατάφερε από την πρώτη χρονιά να κοντράρει στα ίσα τον τότε «βασιλιά», Αλέν Προστ. Ήταν στο πρωτάθλημα του 1984 όταν ο Σένα στην πρώτη του χρονιά στο πρωτάθλημα της F1 βγήκε και «χόρεψε» στην πίστα του Μονακό, καταδιώκοντας μανιασμένα τον Προστ και κερδίζοντας το θαυμασμό του κοινού.
Μπορεί να πέρασαν τέσσερα χρόνια μέχρι την κατάκτηση του πρώτου του πρωταθλήματος (1988 με την ομάδα της McLaren Honda) όμως ο βραζιλιάνος πιλότος κάθε χρονιά «μάγευε» με τις απίθανες κούρσες του το κοινό του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Πέραν των τρομερών του ικανοτήτων μέσα στις πίστες, ο Σέννα είχε προσφέρει στους συμπατριώτες του και κοινωνικό έργο αφού λέγεται ότι είχε ξοδέψει περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια για την περίθαλψη άπορων οικογενειών και ινστιτούτα για τη μόρφωση των παιδιών της Βραζιλίας.
Η Πρωτομαγιά του 1994 ολοκλήρωσε το μύθο που έχτιζε όσο βρισκόταν εν ζωή. Το σενάριο του θανάτου του ίσως είναι ιδανικό για μια μορφή σαν τη δική του. Ένας αγώνας σε μια πίστα που τις δύο προηγούμενες ημέρες αποδείχθηκε αρκετά φιλόξενη για τον χάρο, ήταν αυτό που πέρασε τον Άιρτον στο επόμενο στάδιο. Αυτό του Θρύλου.
Η στροφή Ταμπουρέλο της Ίμολα έμελλε να είναι ο τόπος που στάμτησε να χτυπά η καρδιά του και ξεκίνησε να εξαπλώνεται ο μύθος που τον συνοδεύει ακόμα και σήμερα. Στα δοκιμαστικά της Παρασκευής ο συμπατριώτης του Σέννα, Ρούμπενς Μπαρικέλο παθαίνει ατύχημα και βγαίνει νοκ άουτ από τον αγώνα. Το Σάββατο, στις κατατακτήριες δοκιμές χάνει τη ζωή του ο Αυστριακός Ρόναλντ Ράτζενμπεργκερ, γεγονός που λέγεται ότι είχε αγχώσει τον Σένα. Τελικά, έπειτα από έντονες διαβουλεύσεις οι οδηγοί των αγώνων έδωσαν το «ok» ώστε να διεξαχθεί το γκραν πρι και ο Σέννα ανάβει για τελευταία φορά τη μηχανή του, χωρίς να ξέρει ότι λίγο αργότερα θα συναντούσε το θάνατο με και θα ξεκινούσε το ταξίδι του για τον άλλο κόσμο, όπως του άρεσε να αρμενίζει όσο βρισκόταν εν ζωή. Με το γκάζι στα «κόκκινα».