Τι ελληνική πατέντα είχε η Skoda Octavia;
Τέτοια επιτυχία, η Octavia 1ης γενιάς δεν γνώρισε ούτε στην Τσεχία. Για αυτό και στην Ελλάδα, είχαμε το προνόμιο να απολαύσουμε μια πατέντα που ουσιαστικά έδωσε παράταση 5ετίας στην έκδοση RS.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η πρώτη Skoda Octavia άφησε το στίγμα της στους ελληνικούς δρόμους. Είτε μιλάμε για Ι.Χ. ή για ταξί, το μόνο σίγουρο είναι πως όλοι έχουμε δει/μπει και οι περισσότεροι έχουμε οδηγήσει κάποια έκδοση του τσεχικού μοντέλου, που προσέφερε χώρους μεσαίου σε τιμή μικρομεσαίου και διέλυσε τα ταμεία.
Σε κάποιο σημείο της εμπορικής του πορείας, το μοντέλο που άλλαξε τον ρου της Skoda έφτασε να αντιπροσωπεύει το 20% των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς. Προσέξτε: όχι το 20% της κατηγορίας. Το 20% ολόκληρης της αγοράς! Τέτοια επιτυχία, η Octavia 1ης γενιάς δεν γνώρισε ούτε στην Τσεχία. Για αυτό και στην Ελλάδα, είχαμε το προνόμιο να απολαύσουμε μια πατέντα που ουσιαστικά έδωσε παράταση 5ετίας στην έκδοση RS.
Η πρώτη Octavia RS παρουσιάστηκε το 2001 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2005, όταν την διαδέχτηκε η Octavia5 RS. Ο διάδοχος εμφανίστηκε αναβαθμισμένος σε όλους τους τομείς, ο θρυλικός 1.8 20VT έδωσε τη θέση του στον 2.0λιτρο TSI, η απόδοση ανέβηκε από τους 180 στους 200 ίππους και γενικότερα, το μοντέλο ανέβηκε συνολικά επίπεδο. Το ίδιο, ωστόσο, συνέβη με την τιμή. Από τις 23-24.000 ευρώ που κόστιζε η πρώτη γενιά, η δεύτερη ανέβηκε στις 27.000. Εκεί, η ελληνική αντιπροσωπεία έκανε κίνηση «ματ».
Πήρε τον 1.800άρη 20βάλβιδο τούρμπο της απλής Octavia MK1 (κωδικός AUM), τοποθέτησε νέο εγκέφαλο, προφυλακτήρες και ζάντες από την RS, τα συνδύασε με μια τετράδα αμορτισέρ της KW και δημιούργησε την GT. Εμφανισιακά, ήταν ίδια με την RS. Κάτω από το καπό, απέδιδε περισσότερη ισχύ: 193 άλογα στις 5.300 σ.α.λ. και 276 Nm στις 5.020 σ.α.λ., αντί 180 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm στις 1.950-5.000 σ.α.λ. Το πακέτο αναβάθμισης ήταν γνωστό ήδη από το 2002, όταν έκαναν την εμφάνισή τους οι τετρακίνητες Octavia/Octavia Combi ABT. Στην προκειμένη, η δύναμη πέρναγε αποκλειστικά από τους εμπρός τροχούς.
Η GT ήταν ακριβώς αυτό: ένα ταχύτατο grand touring οικογενειακό, με τεράστιους χώρους, σπορτίφ εμφάνιση και πάνω από όλα, ασυναγώνιστη τιμή. Για σχεδόν 200 άλογα, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ., τελική 220 χλμ./ώρα, εμφάνιση RS και χώρους για 5 άτομα συν τις αποσκευές τους, η Skoda ζητούσε μόλις 20.990 ευρώ! Κοντά στις 3 χιλιάδες λιγότερο σε σχέση με την αντίστοιχη RS και τις 6.000 λιγότερο, συγκριτικά με την 2λιτρη RS! Αναμενόμενα, έγινε πανικός στις αντιπροσωπείες της τσεχικής φίρμας. Η απήχηση ήταν, δε, τέτοια που την κράτησε ενεργή μέχρι το 2011 – 6 ολόκληρα χρόνια μετά το τέλος παραγωγής, αποκλειστικά για τα «χεράκια» μας.
Επί του πρακτέου, πάντως, υπήρξαν αρκετές ενστάσεις αναφορικά με το νούμερο της ιπποδύναμης. Σε αντίθεση με την εργοστασιακή μορφή του 1.8 20VT, που απέδιδε στο δυναμόμετρο από 153-161 ίππους (στο στρόφαλο), η τσιπαρισμένη GT σπάνια ξεπερνούσε τα 175 – τη στιγμή που ο AUQ της RS, «έπαιζε» μεταξύ 185 και 192 ίππων. Αυτό λίγο απασχόλησε το αγοραστικό κοινό, που δεν άφησε Octavia GT ούτε για δείγμα.
Πηγή: autogreeknews.gr