Κάνει να κλείνουμε τους ηλεκτρικούς καθρέπτες με το χέρι;
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη τάση αυτοματοποίησης στα αυτοκίνητα.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη τάση αυτοματοποίησης στα αυτοκίνητα. Δεν αναφερόμαστε μόνο στα κιβώτια ταχυτήτων, αλλά γενικότερα σε λειτουργίες που άλλοτε χρειαζόταν η συνδρομή του οδηγού για να εκτελεστούν: άναμμα φώτων, ενεργοποίηση υαλοκαθαριστήρων, «δέσιμο-λύσιμο» χειρόφρενου, όλα σιγά-σιγά αφαιρούνται από το φόρτο εργασίας του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι και αφήνονται στη διακριτική ευχέρεια των ηλεκτρονικών.
Από τους πρώτους διδάξαντες του είδους υπήρξαν οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες. Τόσο στη ρύθμιση του κρυστάλλου, όσο και στο «άνοιξε-κλείσε» ολόκληρης της κατασκευής όταν αφήνουμε σταθμευμένο το αυτοκίνητο. Στην πρώτη περίπτωση πραγματικά μας έλυσε τα χέρια, αφού ειδικά στη ρύθμιση του συνοδηγού έπρεπε να τεντωθείς μέχρι να φτάσεις τον μακρινό και δυσπρόσιτο λεβιέ. Η αυτόματη αναδίπλωση με την σειρά της, βοήθησε τους αφηρημένους να μη βρίσκουν κομμάτια τον καθρέπτη που είχαν ξεχάσει να κλείσουν. Και επί τόπου δημιούργησε ένα διαχρονικό ερώτημα: κάνει να τους κλείνουμε με το χέρι ή υπάρχει κίνδυνος να μας «μείνουν» σε αυτό;
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η αρχή λειτουργίας τους δίνει εν μέρει την απάντηση. Η αναδίπλωση βασίζεται σε ένα μικρό μοτεράκι στη βάση του καθρέπτη. Αυτό κατευθύνει είτε γρανάζια είτε ντίζα και ενεργοποιείται ηλεκτρικά μέσω του αντίστοιχου σήματος που στέλνει το μπουτόν κλειδώματος – ξεκλειδώματος στο κλειδί ή ο διακόπτης στην πόρτα του οδηγού. Κάτι που σημαίνει πως η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Τι συμβαίνει, όμως, αν χρειαστεί να τον κλείσουμε χειροκίνητα; Κάτι που μπορεί να συμβεί αρκετά συχνά στα μοντέλα που δεν κλείνουν με το κλείδωμα, αλλά χρειάζεται να πατήσεις το ανάλογο κουμπί πριν αφήσεις το αυτοκίνητο.
Οι αυτόματα αναδιπλούμενοι καθρέπτες διαθέτουν μια ασφάλεια σε περίπτωση που χτυπηθούν από διερχόμενο όχημα ή πεζό, η οποία απομονώνει το αξονάκι από τα γρανάζια/ντίζα. Το χαρακτηριστικό «κρακ» που ακούγεται όταν τον κλείνουμε με το χέρι. Η επιπλέον αντίσταση που συναντάμε σε σχέση με έναν κανονικό καθρέπτη, προδίδει την διαφορετική προσέγγιση που απαιτεί ο ηλεκτρικός. Η ανωτέρω ασφάλεια είναι σχεδιασμένη για καταστάσεις «εκτάκτου ανάγκης», όπερ εστί μεμονωμένα περιστατικά.
Η επανειλημμένη αμέλεια στο αυτόματο κλείσιμο καταρχάς φθείρει την ίδια την ασφάλεια, μα κυριότερα μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο μηχανισμό αναδίπλωσης. Οπότε αν ξεχάσατε 2-3 φορές να κλείσετε τον καθρέπτη, δεν υπάρχει πρόβλημα να το κάνετε χειροκίνητα. Το θέμα είναι να μην γίνει συνήθεια. Οι περισσότεροι κατασκευαστές το αναφέρουν στο εγχειρίδιο χρήσης, ενώ η Tesla πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και απαγορεύει την χειροκίνητη εμπλοκή. Κάτι παραπάνω θα ξέρουν. Εξάλλου, για αυτό υπάρχουν τα ηλεκτρονικά.
Πηγή: autogreeknews.gr