Χαρισματικά σε τιμή και καύσιμο αυτοκίνητα
Οι περισσότεροι που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο, θα κοιτάξουν αρχικά την τιμή και την κατανάλωση.
Οι περισσότεροι που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο, θα κοιτάξουν αρχικά την τιμή και την κατανάλωση. Στην πρώτη περίπτωση η απόκτηση μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, όπως είναι εξόφληση τοις μετρητοίς, με δόσεις ή με μίσθωση. Μετά την παραλαβή το βασικότερο έξοδο είναι τα καύσιμα, ειδικά όταν γίνεται καθημερινή χρήση. Λύση και στις δύο περιπτώσεις (αγοράς και χρήσης) δίνουν τα αμάξια με εργοστασιακό κιτ LPG, όπως είναι τα μοντέλα των Dacia και Renault. Σε αυτά εστιάσαμε και σας παρουσιάζουμε παρακάτω τις πιο προσιτές σε τιμές εκδόσεις τους.
Dacia Sandero Streetway & Stepway
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το φθηνότερο καινούργιο αυτοκίνητο με κινητήρα που καίει και υγραέριο, είναι το Dacia Sandero Streetway. Προσφέρεται μόνο στην πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Expression, από 18.520 ευρώ. Το Crossover αδελφάκι του, το Sandero Stepway ξεκινά από τις 19.270 ευρώ στην πιο βασική έκδοση Essential. Το Expression στοιχίζει από 19.950 ευρώ και αξίζει με το παραπάνω τα επιπλέον 680 ευρώ. Ξεχωρίζει αμέσως για την πιο εκτός δρόμου εμφάνισή του μέσω της προσθήκης προστατευτικών επενδύσεων και των διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρων. Επιπλέον, έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος 201 χλστ. έναντι 162 χλστ. το Streetway. Το εσωτερικό τους είναι πανομοιότυπο, ενώ αλλάζουν κάποιες επενδύσεις και διακοσμητικά. Κοινό τους γνώρισμα αποτελούν οι πολύ άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων. Στις εκδόσεις διπλού καυσίμου (διατίθενται και αμιγώς βενζίνης 1.0 TCe 91 hp) ο 1.000άρης turbo κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής με το LPG. Με κατανάλωση υγραερίου κοντά στα 8,2 λτ./100 χλμ. και τρέχουσα μέση τιμή LPG στα 0,884 ευρώ/λτ., το κόστος βρίσκεται λίγο πιο πάνω από 7 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) 100/4.600
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) 91/4.800
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) 160/2.100
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) 11,6/11,6
Τελική LPG/B (χλμ./ώρα) 183/179
Κατ/λωση* LPG/B (λτ./100 χλμ.) 8,2/6,3
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) 108/122
*Δοκιμής
Εξοπλισμός έκδοσης Expression: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, οθόνη 8 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, προβολείς Full LED Pure Vision, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικοί καθρέφτες. Τιμή από 18.520 ευρώ το Streetway και από 19.950 ευρώ το Stepway.
Dacia Duster
Το οικονομικότερο σε τιμή μικρομεσαίο SUV της ελληνικής αγοράς και εξαιρετικά συμφέρον σε κόστος καυσίμου, δεν είναι άλλο από το Duster 1.0 TCe 100 LPG. Ξεκινά από τις 22.580 ευρώ (όσο μικρότερα SUV αμιγώς βενζίνης) και συνοδεύεται από ικανοποιητικό εξοπλισμό στην αρχική έκδοση Expression. Ένα ακόμα βασικό θετικό του γνώρισμα αποτελεί η ευρυχωρία που παρέχει ο θάλαμος των επιβατών και το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων. Την κίνησή του αναλαμβάνει ο γνωστός 3κύλινδρος 1.000άρης turbo με απόδοση 100 ίππων και 170 Nm ροπής, όταν γίνεται χρήση του LPG. Ισχύς που στο άκουσμά της φαντάζει λίγη για ένα τέτοιο αμάξωμα, όμως το σφιχτής κλιμάκωσης κιβώτιο και η ροπή από τις χαμηλές στροφές εξασφαλίζουν την απαραίτητη σπιρτάδα. Παράλληλα με πραγματική μεικτή κατανάλωση υγραερίου στα 9,6 λτ./100 χλμ. και τιμή LPG στα 0,884€/λτ., τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν μόλις 8,5 ευρώ. Ο οδηγός του Duster εκτιμά ακόμα τις «απορροφητικές» αναρτήσεις του Duster, όχι μόνο όταν περνά από τις ανωμαλίες της ασφάλτου, αλλά και σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, όπου βοηθούν και τα 217 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) 100/4.600
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) 91/4.400
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) 160/2.200
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) 13,8/15,1
Τελική LPG/B (χλμ./ώρα) 168/166
Κατ/λωση* LPG/B (λτ./100 χλμ.) 9,6/7,8
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) 126/142
*Δοκιμής
Εξοπλισμός έκδοσης Expression: 6 αερόσακοι, οθόνη 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου. Τιμή από 22.580 ευρώ.
Renault Clio
Η Renault ξεκίνησε εδώ και λίγο καιρό το λανσάρισμα του ανανεωμένου Clio, το οποίο συνεχίζει να διατίθεται με το αποδοτικό μοτέρ διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG). Η τιμή του ξεκινά από τις 21.870 ευρώ με πλουσιοπάροχο εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση evolution. Στα πλεονεκτήματα του «φρεσκαρισμένου» Clio με το πιο δυναμικού σχεδιασμού εμπρός τμήμα ανήκουν ακόμα η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, οι αρκετοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές (391 λίτρα), καθώς και η ιδιαίτερα ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Κάτω από το εμπρός καπό του φιλοξενείται ο γνωστός κινητήρας διπλού καυσίμου 1.0 TCe, ο οποίος με τη χρήση του LPG παρουσιάζει υψηλότερη ισχύ και χαμηλότερο κόστος καυσίμου, συγκριτικά με τη βενζίνη. Ο 1.000άρης turbo καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες 9 λτ./100 χλμ. LPG, που σημαίνει ότι με τιμή LPG στα 0,884 ευρώ/λτ. το κόστος διαμορφώνεται κάτω από 8 €/100 χλμ. Συν του ότι παρέχει δυναμικές επιδόσεις, πολύ καλή ελαστικότητα και ως σύνολο ταιριάζει ιδανικά στο Clio.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) 100/4.600
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) 91/4.800
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) 160/2.100
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) 11,8/12,5
Τελική LPG/B (χλμ./ώρα) 188/180
Κατ/λωση LPG/B* (λτ./100 χλμ.) 9,0/7,0
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) 107/121
*Δοκιμής
Εξοπλισμός έκδοσης evolution: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρες φώτων και βροχής, προβολείς LED Pure Vision, ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες και air condition. Τιμή από 21.870 ευρώ.
Πηγή: autogreeknews.gr