WRC: Αναλυτικά τα νέα συστήματα ασφαλείας. Τι πρέπει να ξέρουν και οι θεατές
Το WRC το 2022 άλλαξε σελίδα, περνώντας στην υβριδική εποχή, με τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στον θεσμό, να μην φέρουν μόνο θερμικό κινητήρα, αλλά και ηλεκτροκινητήρα, που λειτουργεί κατά περίσταση και προσφέρει είτε έξτρα δύναμη, είτε μετάδοση σε χαμηλές ταχύτητες.
Δεν θα εξετάσουμε εδώ, πόσα άλογα ή τον τρόπο λειτουργίας, αλλά ούτε και το πότε λειτουργεί. Εδώ θα αναλύσουμε λίγο τους νέους κανόνες ασφαλείας, που αφορούν ΚΑΙ τους θεατές, εκτός από τα εξειδικευμένα στελέχη του αγώνα, αφού όλοι μας, που έχουμε παρακολουθήσει αγώνα και είμασταν μπροστά σε κάποια “έξοδο” αυτοκινήτου, η πρώτη μας κίνηση ήταν να πάμε να βοηθήσουμε.
Με μια πρώτη και απλή οδηγία, καλό είναι πλέον να αποφεύγουμε αυτή την διάθεσή μας, αφού πλέον τα οχήματα φέρουν υβριδικά συστήματα, με αποτέλεσμα να διαθέτουν αρκετά επικίνδυνα “υγρά” και καλώδια πολύ υψηλής τάσης.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η FIA, φυσικά έχει προνοήσει και δεν θα έπαιζε ποτέ με την ασφάλεια, ούτε των πληρωμάτων, αλλά ούτε και των θεατών, δημιουργώντας συνθήκες ασφαλείας τέτοιες, που να τείνουν προς το ιδανικό.Πάμε να δούμε αναλυτικά, αλλά απλά και κατανοητά, τι εννοούμε.
Η υβριδική μονάδα βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου δίνοντας κίνηση στον πίσω άξονα, μέσα σε ένα “κουτί”, κατασκευασμένο από ανθρακόνημα, με αυστηρούς κανόνες ασφαλείας και για την πρόσβαση σε αυτό, αλλά ανθεκτικό σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Όλα τα αυτοκίνητα Rally1 που κατασκευάστηκαν και αναπτύχθηκαν από την Hyundai Motorsport, την M-Sport Ford World Rally Team και την Toyota Gazoo Racing θα φέρουν ένα γραφικό «HY» και στις δύο πόρτες . Το κείμενο «HY», υποδηλώνει ένα αυτοκίνητο με υβριδική κίνηση, είναι λευκό σε κόκκινο φόντο. Ο αριθμός του αυτοκινήτου παραμείνει στα πλαϊνά παράθυρα για να επιτρέπει στους θεατές να αναγνωρίζουν εύκολα το πλήρωμα.
Σημαντική αλλαγή είναι τα φώτα περιμετρικά του αυτοκινήτου, που βρίσκονται πλέον στο εμπρός παρμπρίζ και στα πίσω πλαϊνά παράθυρα.
Τα φώτα αυτά δίνατε να έχουν τρεις διαφορετικούς χρωματισμούς με την εξής ερμηνεία:
Πράσινο : Το όχημα είναι λειτουργικό και ακίνδυνο για το πλήρωμα και τους γύρο του
Κόκκινο (μαζί με ηχητικό συναγερμό) : Το όχημα έχει υποστεί βλάβη στο υβριδικό σύστημα και αποτελεί κίνδυνο για μη εξειδικευμένους ανθρώπους (ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ μέχρι και να ακουμπάς το αμάξι)
Μπλε (μαζί με ηχητικό συναγερμό) : Το όχημα έχει υποστεί βλάβη στο υβριδικό σύστημα και αποτελεί κίνδυνο για μη εξειδικευμένους ανθρώπους, μετά από πρόσκρουση με πάνω από 15G (ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ μέχρι και να ακουμπάς το αμάξι)
Όπως πολύ απλά καταλαβαίνεται, όταν δείτε κόκκινο ή μπλε φως και ακούτε τον ηχητικό συναγερμό, παραμένετε μακριά, μέχρι να φτάσουν οι εξιδεικευμένοι άνθρωποι ασφαλείας.
Τον ηχητικό συναγερμό θα τον ακούσετε και όταν ο οδηγός θέσει σε λειτουργία τα συστήματά του, για να ξεκινήσει να το μετακινεί, αφού η FIA έχει σύστημα ελέγχου για την εύρυθμη λειτουργία της υβριδικής μονάδας. Σημαντική πληροφορία είναι πως τα φώτα, αλλά και ο ηχητικός συναγερμός δίνατε να λειτουργεί για 15 λεπτά χωρίς την παροχή ενέργειας από το όχημα.
Όλα τα αυτοκίνητα Rally1 πρέπει να φέρουν δύο ζεύγη γαντιών κατηγορίας 0 ικανά να αντέχουν 1000 βολτ, τα οποία να είναι εύκολα προσβάσιμα για τον οδηγό και τον συνοδηγό όταν εκκενώνουν το αυτοκίνητό τους.
Ολοκληρώνοντας, καταλήγουμε πως πλέον η ασφάλεια όλων υπόκειται σε νέους κανόνες, που θα πρέπει να μάθουμε και να προσαρμοστούμε όλοι. Για αυτό ας ακούμε τους εξειδικευμένους ανθρώπους της οργάνωσης και τους ανθρώπους ασφαλείας της FIA. Μην προσπαθήσουμε αν δεν δούμε ΠΡΑΣΙΝΟ φως περιμετρικά του οχήματος να βοηθήσουμε, γιατί ίσως βρεθούμε συμμέτοχοι σε μια άσχημη κατάσταση.
#STAYSAFE
Πηγή: automotopatras.gr