AC Odyssey: Δικαίωσε τις προσδοκίες;
Το νέο εγχείρημα της Ubisoft ήταν ένα από πιο πολυαναμενόμενα παιχνίδια της χρόνιας. Άξιζε τελικά την αναμονή;
Από την πρώτη στιγμή που γνωστοποιήθηκε το project του Assassin's Creed: Odyssey ήταν σαφές ότι η Ubisoft πόνταρε πάρα πολλά στο συγκεκριμένο τίτλο. Και αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει να προξενεί εντύπωση σε κανέναν.
Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι μετά μερικούς τίτλους, οι οποίοι δεν έτυχαν... θερμής υποδοχής από τους θαυμαστές της σειράς (Syndicate, Unity), η Ubisoft βρήκε τη φόρμουλα για αναγεννήσει το Assassin's Creed με το Origins: Ένας τίτλος που δοκίμασε πολλά νέα πράγματα, κρατώντας μερικές δοκιμασμένες συνταγές από προηγούμενα παιχνίδια, δικαιώνοντας απόλυτα εν τέλει την ομάδα ανάπτυξης.
Οι υψηλές προσδοκίες και το Origins
Μετά από ένα τόσο επιτυχημένο τίτλο σε ένα έτσι και αλλιώς πολύ αγαπητό franchise, οι προσδοκίες ανεβαίνουν επικίνδυνα. Ήταν σοφό εκ μέρους της Ubisoft να μην απομακρυνθεί και πολύ από την άκρως επιτυχημένη φόρμουλα του Origins σε επίπεδο ιστορικής περιόδου, ατμόσφαιρας και gameplay.
To παιχνίδι μας λοιπόν τοποθετείται ιστορικά την εποχή του Πελοποννησιακού Πολέμου, του εμφυλίου δηλαδή ανάμεσα σε Αθήνα και Σπάρτη. Το ιστορικό πλαίσιο δίνει πολλές ευκαιρίες για μάχες και μπόλικες αιματοχυσίες. Πέρα από αυτό όμως, τα ιστορικά γεγονότα διανθίζονται ισορροπημένα από την προσωπική πορεία του ήρωα στην ιστορία.
Τα νέα features
Οι αλλαγές που φέρνει το Odyssey σε σχέση με τους προκατόχους της τον διαφοροποιούν αρκετά, ώστε να μην είναι απλώς μια αντιγραφή του Origins.
Η δυνατότητα επιλογής κεντρικού χαρακτήρα σίγουρα από μόνη της προσδίδει μια νέα διάσταση στο παιχνίδι. Δεν υπάρχει κάποια διαφορά στην ιστορία για τον χρήστη είτε διαλέξει τον Αλέξιο είτε την Κασσάνδρα, ούτε υπάρχει διαφορετικό πακέτο ικανοτήτων για τον κάθε χαρακτήρα.
Το άλλο νέο στοιχείο που προκάλεσε ποίκιλλα σχόλια πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού ήταν η δυνατότητα επιλογής των λεγομένων και των πράξεων του ήρωα. Αυτό που κάνει διαφορετικά το Odyssey σε σχέση με άλλα παιχνίδια τέτοιου τύπου (π.χ. Until Dawn) είναι ότι δεν έχει τόσο έντονο το στοιχείο του κάρμα. Δηλαδή, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να κλέψει, να πει ψέματα ή να σκοτώσει χωρίς απαραίτητα αυτό να έχει αρνητική συνέπεια για τον ίδιο. Ακόμα το φάσμα το επιλογών είναι πολύ ευρύ: από πιο απλές επιλογές διαλόγου, μέχρι πολύ κρίσιμα διλήμματα. Ακόμα, οι επιλογές μας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση της ιστορίας: Υπάρχουν εννέα διαφορετικοί επίλογοι στην ιστορία του χαρακτήρα μας!
Πάντως, παρά το γεγονός ότι το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να πραγματοποιήσει ορισμένα πολύ ειδεχθή πράγματα, ο/η χαρακτήρας είναι πολύ συμπαθής και ο χρήστης συμπάσχει μαζί του.
Σε επίπεδο gameplay, το παιχνίδι δεν απομακρύνθηκε πολύ σε σχέση με τον προκάτοχό του. To stealth είναι σχεδόν απαράλλακτο, ενώ η μάχη πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα από το Οrigins. Το Skill Tree είναι αυτό που κάνουν τη μεγάλη διαφορά. Όπως και στο Origins, o παίκτης κερδίζει XP τα οποία το ανεβάζουν Level. Για κάθε Level που ανεβαίνει του δίνεται και ένα skill point, που μπορεί να ξοδέψει για να αποκτήσει μία νέα ability, ως Hunter, Assassin ή Warrior. Τα περισσότερα abilities απόαυτά προσαρτώνται χάριν συντομίας στα κουμπιά του χειριστηρίου και αποβαίνουν εξαιρετικά χρήσιμα σε πολλές περιπτώσεις μάχης ή σύγκρουσης. Με αυτό το νέο feature το παιχνίδι μας δίνει την ευκαιρία να προσαρμόσουμε το σύστημα μάχης στα μέτρα μας και την καθιστά πλήρως διασκεδαστική!
Με άρωμα Ελλάδας!
Είναι γεγονός ότι το περιβάλλον του παιχνιδιού είναι μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά. Ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί σε όλη την Ελλάδα (νησιά Κυκλάδων, Ιόνιο, Κρήτη, Αττική, Μακεδονία κ.α.
Η απεικόνιση της Αρχαίας Ελλάδας είναι αρκετά πιστή, ενώ ακόμα και η μορφολογία της χώρας έχει αποδοθεί με ακρίβεια, με ορισμένες εξαιρέσεις: Για παράδειγμα, κάποια νησιά θυμίζουν... ύποπτα την Καραϊβική του Black Flag! Ωστόσο, η θέα από πολλά σημεία σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό! Πρόκειται για μια ακόμη υπέρβαση της Ubisoft σε επίπεδο γραφικών της απεικόνισης των τοπίων, τα οποία είναι απλά μαγευτικά.
Πάντως, πέρα από όλα τα παραπάνω, αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά για το Odyssey είναι το γεγονός ότι ο περιβάλλων χώρος του παιχνιδιού είναι πολύ πιο ζωντανός από κάθε άλλη φορά: Η διάδραση με πρόσωπα, αντικείμενα, δραστηριότητες είναι περισσότερη από κάθε άλλη φορά.
Ετυμηγορία:
Το ΑC Odyssey έκανε ορισμένες κινήσεις για να διαφοροποιήσει με χειρουργική ακρίβεια την πετυχημένη συνταγή του Origins. Οι διαφοροποιήσεις αυτές δίνουν ένα φρέσκο, ανανεωμένο τίτλο, ο οποίος πλέον βαδίζει ξεκάθαρα στο μονοπάτι του RPG.
Η ατμόσφαιρά και το περιβάλλον είναι φανταστικά, ενώ η αναπαράσταση της Αρχαίας Ελλάδας είναι πιστή με σεβασμό στην εθνική μας κληρονομιά. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα και όχι μόνο σε οπαδούς της σειράς. Αξίζει σίγουρα να βιώσει την εμπειρία του Odyssey από πρώτο χέρι.
BONUS: Το Soundtrack
Αν κάποιος μου έλεγε ότι παίζει Assassin's Creed για τη μουσική, θα τον δικαιλογούσα απόλυτα. Για ακόμα μία φορά το AC παίρνει «Άριστα» στο συγκεκριμένο τομέα.
Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά γι' αυτό. Απολαύστε: