OpenAI: Μπαίνει στο...κόλπο και για web browser!
Φήμες θέλουν τον OpenAI να ετοιμάζει «χτύπημα» στη Google στους web browsers!
Ο δημιουργός του ChatGPT, ο OpenAI, μπορεί να βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στη δημιουργία ενός third-party εργαλείου αναζήτησης που θα ενσωματώνει το chatbot σε άλλες ιστοσελίδες ως πρωταρχικό χαρακτηριστικό. Εάν το σχέδιο υλοποιηθεί, τότε ο OpenAI θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τη Google τόσο ως μηχανή αναζήτησης όσο και ως web browser!
Μια πηγή δήλωσε στο The Information ότι το project είναι ένα εργαλείο αναζήτησης που ονομάζεται NLWeb, Natural Language Web, και ότι βρίσκεται στην παρούσα φάση σε φάση πρωτοτύπου. Ο OpenAI έχει παρουσιάσει το πρωτότυπο σε αρκετούς πιθανούς συνεργάτες στους κλάδους των ταξιδιών, του λιανικού εμπορίου, των ακινήτων και των τροφίμων, με τις Conde Nast, Redfin, Eventbrite και Priceline να κατονομάζονται επώνυμα. Το εργαλείο θα επιτρέπει λειτουργίες αναζήτησης μέσω ChatGPT στις ιστοσελίδες των προϊόντων και υπηρεσιών αυτών των εταιρειών.
Ολυμπιακός: Να μη «βλέπει» τους άλλους
Το NLWeb θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τις διάφορες χρήσεις που αναπτύσσει γρήγορα η Google για τα δικά της εργαλεία Gemini AI. Καθώς ο OpenAI αποτέλεσε την αφορμή για να ξεκινήσουν οι πόλεμοι της Τεχνητής Νοημοσύνης τον Νοέμβριο του 2022, η Google ήταν μία από τις πολλές εταιρείες που ακολούθησαν με τα δικά της chatbots. Το Gemini έχει πάρει σάρκα και οστά όχι μόνο ως ένας καταρτισμένος βοηθός AI και σύμβουλος γραφής, αλλά έχει ενσωματωθεί στη μηχανή αναζήτησης της Google για να βοηθήσει τους χρήστες με τις αγορές και τα ταξίδια, μεταξύ πολλών άλλων εργασιών.
Εδώ φαίνεται ότι ο OpenAI βλέπει την ευκαιρία να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Google. Οι στατιστικές σημειώνουν ότι ο Chrome browser της Google κατέχει το 66,68% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς σε σύγκριση με άλλους browsers. Εν τω μεταξύ, οι ερευνητές σημειώνουν ότι οι παγκόσμιοι επισκέπτες του ChatGPT τον Οκτώβριο του 2024 ανήλθαν σε 3,7 δισεκατομμύρια και συναγωνίζονται αυτούς του Chrome σε 3,45 δισεκατομμύρια. Επιπλέον, η επισκεψιμότητα του ChatGPT αυξάνεται σταθερά από τον Μάιο του 2024.
Ο OpenAI εγκαινίασε πρόσφατα το ChatGPT Search, μια λειτουργία μηχανής αναζήτησης μέσα στο chatbot του που επιτρέπει στους χρήστες να λαμβάνουν απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο σε ερωτήματα, όπως αθλητικά αποτελέσματα, έκτακτες ειδήσεις και χρηματιστηριακές τιμές. Αυτή η υπηρεσία έχει μετατοπίσει το ChatGPT ώστε να μοιάζει ήδη περισσότερο με το Google search, και με τη σειρά του με τα εργαλεία AI της Google.
Παράλληλα, άλλες αναφορές έχουν σημειώσει ότι η Google έχει προκαλέσει την οργή του Υπουργείου Δικαιοσύνης (DOJ), το οποίο προτρέπει την εταιρεία να χωρίσει τα εμπορικά της σήματα, πουλώντας το τμήμα του Chrome browser του οργανισμού της. Εάν η απόφαση περάσει οριστικά, η Google θα απαγορευτεί από την αγορά των web browsers για πέντε χρόνια, γεγονός που θα δώσει σε έναν ανταγωνιστή άπλετο χρόνο για να αναπτύξει το δικό του προϊόν..
Ο OpenAI έχει επίσης εξετάσει πρόσφατα το ενδεχόμενο να αναπτύξει ένα ιδιόκτητο web browser, αλλά δεν είναι «ούτε κατά διάνοια κοντά» στο να προχωρήσει σε ένα τέτοιο project, σημειώνει το The Information. Θα μπορούσε, όμως, να εξαγοράσει τον Chrome browser...
Πηγή: techgear.gr