Google: Δεν καταργεί τελικά τα cookies από τον Chrome browser!
Επικό πισωγύρισμα από τη Google...
Ακόμα μία επική ανακυβίστηση από τη Google, η οποία είναι προφανές ότι δεν βρίσκεται και στην καλύτερη κατάστασή της τα τελευταία χρόνια (βλ. τον αχταρμά με τη μηχανή αναζήτησης, τις καταπληκτικές επιλογές στα Google News, Discover, την φανταστική λειτουργία των Analytics και πολλά άλλα...). Αφού, λοιπόν, διατυμπάνιζε για χρόνια πως έχει βρει τον τρόπο για να απαλλάξει τους χρήστες από τα περίφημα cookies στον Chrome browser (σ.σ. το Privacy SandBox) και περιμέναμε να το δούμε στην πράξη, η εταιρεία αποφάσισε να ...μην κάνει τίποτα.
Τα cookies είναι ουσιαστικά μικρά πακέτα πληροφοριών που χρησιμοποιούν οι ιστοσελίδες και οι διαφημιστές για να αναγνωρίζουν μεμονωμένους χρήστες του Διαδικτύου και να παρακολουθούν τις συνήθειες περιήγησής τους, αλλά μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για ανεπιθύμητη παρακολούθηση. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) απαιτεί από τους εκδότες να λαμβάνουν τη ρητή συγκατάθεση των χρηστών για την αποθήκευση cookies. Οι σημαντικότεροι browsers προσφέρουν επίσης επιλογές για τη διαγραφή των cookies κατόπιν αιτήματος.
Η αφαίρεση των cookies υποτίθεται ότι θα αποτελούσε το αποκορύφωμα της πρωτοβουλίας Privacy Sandbox της Google, που ξεκίνησε το 2019, με στόχο την εξισορρόπηση του απορρήτου των χρηστών με τις ανάγκες της στοχευμένης διαφήμισης. Τα third-party cookies υποτίθεται ότι θα καταργούνταν προοδευτικά σε δύο στάδια: ξεκινώντας στα τέλη του 2022, το πρώτο στάδιο θα επέτρεπε στη διαφημιστική βιομηχανία να προσαρμοστεί σε διάστημα εννέα μηνών. Το δεύτερο στάδιο επρόκειτο να ξεκινήσει στα μέσα του 2023 και να διαρκέσει τρεις μήνες, ολοκληρώνοντας τη σταδιακή κατάργηση στα τέλη του 2023.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Η ανατροπή της υπόσχεσης της Google να εξαλείψει αυτούς τους μικρούς κώδικες εντοπισμού είναι μια σημαντική αλλαγή που πιθανώς έρχεται ως απάντηση στις ανησυχίες των διαφημιστών. Βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα cookies για τη συλλογή δεδομένων για εξατομικευμένη διαφήμιση. Οι διαφημιστές υποστήριξαν ότι η κατάργηση των cookies από το κορυφαίο πρόγραμμα περιήγησης στον κόσμο θα εμπόδιζε τις προσπάθειες συλλογής δεδομένων τους, αναγκάζοντάς τους να εξαρτώνται περισσότερο από τις βάσεις δεδομένων χρηστών της Google. Επιπλέον, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου εξέταζε το αρχικό σχέδιο της Google, ανησυχώντας ότι θα μπορούσε να καταπνίξει τον ανταγωνισμό στην αγορά ψηφιακής διαφήμισης.
Ο Anthony Chavez, αντιπρόεδρος της πρωτοβουλίας Privacy Sandbox που υποστηρίζεται από την Google, δήλωσε σε ανάρτηση στο blog ότι αντί να καταργήσει τα cookies τρίτων, η Google σχεδιάζει να εισαγάγει μια νέα λειτουργία του Chrome που θα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ενημερωμένες επιλογές σχετικά με την περιήγησή τους στο Διαδίκτυο, με την ευελιξία να προσαρμόζουν αυτές τις επιλογές ανά πάσα στιγμή.
Ο Chavez ανέφερε ότι η Google συνεργάζεται με ρυθμιστικές αρχές, όπως η CMA και το Information Commissioner's Office του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και με εκδότες και ομάδες προστασίας της ιδιωτικής ζωής, για την ανάπτυξη αυτής της νέας προσέγγισης, ενώ παράλληλα συνεχίζει να επενδύει στο πρόγραμμα Privacy Sandbox.
Όλα καλά.
Πηγή: techgear.gr