Η Μαρία Κάλλας δεν ήταν η καλύτερη
Σύμβολο ελληνικότητας η Μαρία Κάλλας θεωρήθηκε στην εποχή της η κορυφαία σοπράνο του κόσμου, κομίζοντας δόξα στον εαυτό της και στην πατρίδα της.
Η αλήθεια είναι όμως ότι υπήρχε αντίπαλο δέος και για πολλούς η Ρενάτα Τεμπάλντι ήταν καταφανώς πιο άρτια φωνή από τη δική μας τη Μαρία.
Γεννημένη στην πατρίδα του Ροσίνι, στο Πέζαρο, η Τεμπάλντι γοήτευσε τον σπουδαίο μαέστρο Τοσκανίνι, όταν εκείνος επέστρεψε μεταπολεμικά στην Ιταλία από την Αμερική για να εγκαινιάσει την ανακαινισμένη Σκάλα του Μιλάνου.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Με τη μεστή, λαμπερή και αβίαστη φωνή της -«φωνή αγγέλου», όπως την χαρακτήρισαν- έκανε να ανοίξουν διάπλατα οι πόρτες της Σκάλας για μια καριέρα δίχως όρια μόνο που η απαράμιλλη Ρενάτα λογάριαζε χωρίς την Μαρία Κάλλας. Την ίδια εποχή η Ελληνίδα υψίφωνος επιχειρούσε να αλώσει την Σκάλα του Μιλάνου έχοντας πίσω της τον Μενεγκίνι και τις υψηλές του διασυνδέσεις με την Μαφία.
Η Τεμπάλντι είδε ξαφνικά την Κάλλας να της παίρνει την μπουκιά από το στόμα. Η Ελληνίδα με την ασταθή φωνή αλλά το εκρηκτικό σκηνικό ταπεραμέντο άρχισε να παραγκωνίζει την Ιταλίδα αντίζηλό της από τις παραστάσεις της Σκάλας. Τότε η Τεμπάλντι φέρθηκε έξυπνα και με την παρότρυνση του Τοσκανίνι μετακόμισε στην Αμερική. Έγινε η αδιαμφισβήτητη πρώτη κυρία της Μητροπολιτικής Όπερα της Νέας Υόρκης για δεκαπέντε χρόνια και στις παραστάσεις της δεν έπεφτε καρφίτσα - εξ ου και το προσωνύμιο η "Miss sold-out". Έτσι άφησε εποχή σε πρωταγωνιστικούς ρόλους από τις όπερες του Βέρντι και του Πουτσίνι.
Η Τεμπάλντι μας χάρισε πλούσια και εντυπωσιακή δισκογραφία με την εταιρία DECCA σε αντίθεση με την Κάλλας που ηχογραφούσε στην ΕΜΙ. Η αλήθεια είναι ότι μακριά από την φαντασμαγορία της σκηνής, οι ηχογραφήσεις της Κάλλας υστερούν σε σχέση με αυτές της Τεμπάλντι. Η φωνή της Ελληνίδας ντίβας παρουσίαζε εξαρχής μια αστάθεια στις ψηλές νότες ενώ το μέταλλό της δεν είναι ομοιογενές σε όλη του την έκταση. Η Τεμπάλντι υπερέχει και σε διάρκεια καθώς η φωνή της Κάλλας επηρεάστηκε σοβαρά από τον ψυχισμό της που κλονίστηκε ουκ ολίγες φορές στην πολυκύμαντη ζωή της.