Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ξήλωνε τις γραμμές του τραμ...

Tις επόμενες ημέρες ανοίγουν οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και θα αυξηθούν τα χιλιόμετρα που καλύπτουν τα μέσα σταθερής τροχιάς. Το 1953 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ξήλωνε τις γραμμές του τραμ...

Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ξήλωνε τις γραμμές του τραμ...

Το 1925 η δικτατορία του Πάγκαλου υπέγραψε συμφωνία με τη βρετανική εταιρεία «Πάουερ», για την ηλεκτροδότηση των σιδηροδρόμων και του τραμ της Αθήνας. Τα κέρδη κατέληγαν στα ταμεία των Βρετανών.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ως υπουργός δημοσίων εργών συγκρούστηκε με την εταιρεία και επιδίωξε να καταργήσει το τραμ. Η εταιρεία προσπαθούσε να καθυστερήσει, αλλά ο υπουργός ήταν ε αποφασισμένος. Τον Νοέμβριο του 1953 λοιπόν, κατά τη διάρκεια σύσκεψης με επικεφαλής τον Καραμανλή, αποφασίστηκε η κατάργηση του τραμ και λίγες μέρες αργότερα, ηγήθηκε ο ίδιος του ξηλώματος των γραμμών…

Ο Καραμανλής έγραψε: «Επειδή η εταιρεία ηρνείτο να συμμορφωθεί, τα μεσάνυχτα, όταν απεσύρθησαν και τα τελευταία τραμ, μετέβην και ο ίδιος επικεφαλής συνεργείου και αχρήστευσα τας σιδηροτροχιάς δι’ αφαιρέσεως τμήματος αυτών. Εννοείται ότι η εταιρεία διεμαρτυρήθη εντονώτατα, αλλ’ η κοινή γνώμη εχειροκρότησεν και διότι αντιπαθούσε ζωηρώς την εταιρείαν».

Αποδείχθηκε όμως ότι η κατάργηση του τραμ δεν ωφέλησε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας. Ενισχύθηκε όμως ο ηγετικός ρόλος του Καραμανλή, ο οποίος εμφανίστηκε αποφασιστικός και κέρδισε πόντους μέσα στους κόλπους της δεξιάς παράταξης, της οποίας ηγήθηκε αργότερα.

Η «υπόθεση τραμ» αποτέλεσε σημείο έντονης πολιτικής σύγκρουσης την οποία ανέδειξε η αντιπολίτευση σε συνδυασμό με την κατεδάφιση νεοκλασικών κτιρίων, με την μέθοδο της αντιπαροχής, με αποτέλεσμα να φυτρώσουν εκατοντάδες πολυκατοικίες. «Πού έπρεπε να τους βάλω, στο κεφάλι μου;» είχε απαντήσει ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Καραμανλής όταν τον ρώτησαν για την αντιπαροχή.

Αυτό μακροπρόσθεσμα θόλωσε την εικόνα του Καραμανλή και μέχρι σήμερα αποτελεί το πιο αδύναμο σημείο της διαδρομής του.