Δύο Έλληνες ηθοποιοί άγγιξαν το Όσκαρ
Το Όσκαρ παραμένει μια μεγάλη τιμητική διάκριση για την Έβδομη Τέχνη και κάποιοι Έλληνες ηθοποιοί έφτασαν πολύ κοντά στην κατάκτησή του
Είναι κρίμα να φτάνει ένας Έλληνας ηθοποιός στην πηγή και να μην πίνει νερό. Το Όσκαρ ως ανώτατη τιμητική διάκριση το άγγιξαν μέχρι σήμερα δύο Έλληνες ηθοποιοί σε ελληνικές ταινίες.
Το 1964 γυρίζεται ο «Ζορμπάς» ταινία αγγλοελληνικής παραγωγής βασισμένη στο πασίγνωστο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη. Ο Σωτήρης Μουστάκας έκανε τον ντεμπούτο του ενσαρκώνοντας τον τρελό του χωριού. Ο άγνωστος τότε ηθοποιός εντυπωσίασε με το τέμπο και την εκφραστική του δεινότητα. Η ερμηνεία του τον πήγαινε χωρίς δεύτερη συζήτηση για το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου πλην όμως την τελευταία στιγμή η υποψηφιότητά του αποσύρθηκε για τεχνικούς λόγους.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Απαράβατος όρος από την επιτροπή απονομής των Όσκαρ ήταν η χρονική διάρκεια της εμφάνισης του ηθοποιού και ο Σωτήρης Μουστάκας υπολειπόταν κατά δύο μόλις λεπτά. Η υποψηφιότητά του ακυρώθηκε κι ο ίδιος έμεινε με την πίκρα του αποκλεισμού προτού καν διεκδικήσει το μερτικό του από την κινηματογραφική δόξα. Ο «Ζορμπάς» ήταν υποψήφιος για 5 Όσκαρ και κέρδισε τα 3, το ένα μάλιστα ήταν το Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου αλλά η ηθοποιός, η Λίλα Κέντροβα, δεν ήταν Ελληνίδα.
Λίγα χρόνια νωρίτερα είχε δοκιμάσει την ίδια απογοήτευση και η Μελίνα Μερκούρη, η οποία πρωταγωνιστούσε στην ταινία του Ζιλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή». Η Μελίνα έκανε πραγματικά μεγάλη εντύπωση υποδυόμενη την Ίλια, μια εκκεντρική πόρνη στο λιμάνι του Πειραιά κι έβαλε σοβαρή υποψηφιότητα για το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου. Έπεσε όμως πάνω στο μεγαθήριο που λέγεται Ελίζαμπεθ Τέιλορ και έχασε το βραβείο μέσα από τα χέρια της. Η Τέιλορ βραβεύτηκε για τον ρόλο της στην ταινία Ζήσαμε την αμαρτία. Η ταινία ήταν υποψήφια για 5 Όσκαρ αλλά κέρδισε μόνο το Όσκαρ καλύτερης μουσικής που απονεμήθηκε στο Μάνο Χατζιδάκι για τα θρυλικά «Παιδιά του Πειραιά».
Σκηνές από τον Αλέξη Ζορμπά στο 15.54 του βίντεο