Ποιοι μεγάλοι κωμικοί πήγαιναν αδιάβαστοι στα γυρίσματα και έσκιζαν στις ταινίες
Μεγάλοι κωμικοί του ελληνικού σινεμά πήγαιναν αδιάβαστοι στα γυρίσματα
Δεν ήταν πως δεν αγαπούσαν τη δουλειά τους, το αντίθετο μάλιστα. Κάποιοι σπουδαίοι ηθοποιοί της ελληνικής κωμωδίας συλλαμβάνονταν μονίμως αδιάβαστοι στα γυρίσματα.
Ένας από αυτούς θεωρείται ο Κώστας Χατζηχρήστος. Υπάρχει η φήμη ότι στην ταινία «Ο Ηλίας του 16ου» έκανε όργια με τους διαλόγους, αυτοσχεδιάζοντας συνεχώς, κάτι που ο ίδιος διέψευσε στη συνέχεια λέγοντας: «Με τον Σακελλάριο ήμασταν όλοι στρατιωτάκια, ακολουθούσαμε το σενάριο μέχρι κόμματα και τελείες».
Ολυμπιακός: Η προπόνηση του Τσικίνιο και η Λαμία
«Κακός μαθητής» φαίνεται πως ήταν και ο Βασίλης Αυλωνίτης που σε αρκετές περιπτώσεις αυτοσχεδίαζε. Οι σκηνοθέτες άφηναν συχνά τα λοξοδρομήματα του θεωρώντας τα πιο επιτυχημένα από το επίσημο σενάριο. Δικές της ατάκες πετούσε και η Γεωργία Βασιλειάδου είτε γιατί δεν είχε μελετήσει επαρκώς το σενάριο είτε γιατί αφηνόταν στη μαγεία του αυτοσχεδιασμού που σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούσε καλύτερα.
Η πιο καλή μαθήτρια πάντως ήταν η Ρένα Βλαχοπούλου και την έχει μαρτυρήσει η Μάρθα Καραγιάννη. «Όταν είχα γύρισμα με τη Ρένα ήταν η καλύτερή μου. Δεν κουραζόμουν να διαβάζω από την προηγουμένη. Η Ρένα μάθαινε τα λόγια της στην πρόβα κι όλοι εμείς οι νεότεροι, ο Βουτσάς, εγώ , η Χλόη βρίσκαμε την ευκαιρία να τα μαθαίνουμε μαζί της. Όταν είχαμε γύρισμα με τη Ρένα είχαμε πανηγύρι. Την προηγουμένη ξεσαλώναμε, βγαίναμε, ξενυχτούσαμε, διασκεδάζαμε, με τη σιγουριά πως την επομένη στην πρόβα, λίγο πριν από το γύρισμα, μέχρι η Ρένα να μάθει τα λόγια της, θα τα μαθαίναμε κι εμείς».
Η ίδια η Καραγιάννη ανέφερε επίσης την μοναδική φορά που η Βλαχοπούλου πήγε διαβασμένη στο γύρισμα: «Έλα όμως που μια φορά μία και μοναδική, η Ρένα ήρθε στο γύρισμα διαβασμένη. Ήξερε τα λόγια της απέξω χωρίς να κομπιάζει πουθενά! Ήταν στο Κάτι να καίει, στη σκηνή που ο Παπαχρήστος μας προτείνει να πάμε να πουλήσουμε ρούχα. Όταν ξεκινήσαμε την πρόβα βλέποντας πως η Ρένα ήταν διαβασμένη , κοιταχτήκαμε με τον Βουτσά και σκάσαμε στα γέλια. Ο Δαλιανίδης μας κατσάδιασε άσχημα!»
Είναι περίπου βέβαιο ότι όσοι δεν τηρούσαν κατά γράμμα το συμφωνημένο σενάριο διέθεταν μια στέρεα άνεση μπροστά στο φακό και ένιωθαν μεγαλύτερη ελευθερία να παίξουν και να μεγαλουργήσουν. Ίσως για αυτό οι σκηνοθέτες τους συγχωρούσαν αν δεν τους ενθάρρυναν κιόλας με τον τρόπο τους να πηγαίνουν αδιάβαστοι στα γυρίσματα.