Καφετζόπουλος: Από την «αγκαλιά» της Λαμπέτη ως τον «Ακάλυπτο»

Ο "Ακάλυπτος" κλείνει φέτος τα 70 του χρόνια σε μια ζωή που αξίζει να τη φυλλομετρήσουμε...

Καφετζόπουλος: Από την «αγκαλιά» της Λαμπέτη ως τον «Ακάλυπτο»

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος είναι Κωνσταντινουπολίτης και ήρθε πρόσφυγας στην Ελλάδα το 1964. Το 1969 μπήκε στο Πολιτικό και Οικονομικό Τμήμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης αλλά εγκατέλειψε δυο χρόνια μετά. Ξεκίνησε ως μουσικός παραγωγός στη δισκογραφία αλλά εργάστηκε και ως ηχολήπτης.

Το βάπτισμα του πυρός στην υποκριτική το πήρε κοντά στην Έλλη Λαμπέτη και στην παράσταση "Φιλουμένα Μαρτουράνο" Σημαντική είναι η παρουσία στο νέο ελληνικό κινηματογράφο με μια σειρά ρόλους που σμίλεψαν το πρότυπο του σουρεάλ Έλληνα στην μεταπολιτευτική εποχή.

Αρτέμης Μάτσας: Εβραίος… καταδότης στο σπίτι που οι Γερμανοί είχαν συλλάβει τον πατέρα του

Η προϋπηρεσία του αυτή συνέβαλε στην τελική διαμόρφωση του διαχρονικού "Ακάλυπτου" με τον οποίο συνόψισε τα ηθικά δεινά μας. Στον αντίποδα αυτού του προφίλ ο Καφετζόπουλος ξεχώρισε τηλεοπτικά στην "Αστροφεγγιά" και στο "Μινόρε της Αυγής" και κινηματογραφικά στην "Παραγγελιά".

το 2009 τιμήθηκε με το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας (Λεοπάρδαλη Α' Ανδρικού Ρόλου) στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο για την ερμηνεία του στην ταινία Ακαδημία Πλάτωνος, σημαντική διάκριση για τον ελληνόφωνο κινηματογράφο.Το Σεπτέμβριο του 2011 η ερμηνεία του στην ταινία "Άδικος κόσμος", μια μεταφορά επί το ελληνικότερον του ντοστογιεσφκικού "Έγκλημα και τιμωρία" απέσπασε το «Ασημένιο Κοχύλι Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας» στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

Κλείνοντας φέτος σαράντα χρόνια παρουσίας στη μικρή και μεγάλη οθόνη ο "Ανδρέας"
από το ανεπανάληπτο "Και οι Παντρεμένοι έχουν ψυχή" κάθε άλλο παρά "Ακάλυπτος" αποδεικνύεται στο χώρο της Υποκριτικής.