57ο Ράλλυ Αιγαίου: Η μπουνάτσα θα κρίνει τον νικητή
Η ναυτοσύνη αλλά και η τύχη αναμένεται να αναδείξουν τους φετινούς νικητές του Ράλλυ Αιγαίου.
Οι δύο τελευταίες ιστιοδρομίες της 57ης διοργάνωσης του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης πήραν εκκίνηση με ασθενείς ανέμους, και οι ιστιοπλόοι θα χρειαστεί να επιστρατεύσουν την τεχνογνωσία και την στρατηγική τους μέχρι να τερματίσουν στον Ναό του Ποσειδώνα, στο Σούνιο, καθώς η μπουνάτσα έχει μεταμορφώσει τον Σαρωνικό σε… γαλάζια λίμνη.
Η Επιτροπή Αγώνων της διοργάνωσης, παρά τις δύσκολες για ιστιοπλοΐα καιρικές συνθήκες, κατάφερε να δώσει την εκκίνηση των ιστιοδρομιών την κατάλληλη χρονική στιγμή, αφού είχε προηγηθεί, σχεδόν, μισή ώρα αναβολής. Ο άνεμος ήταν από νότια – νοτιοδυτική διεύθυνση και τα σκάφη ταξίδεψαν όρτσα από την εκκίνηση μέχρι την πρώτη σημαδούρα. Συνέχισαν δευτερόπριμα έως τη δεύτερη και χάραξαν πορεία από τα νερά του Φαληρικού Όρμου προς το Αιγαίο. Οι διοργανωτές επέλεξαν να ανακοινώσουν στα σκάφη ότι θα ακολουθηθεί η εναλλακτική διαδρομή, που είχε προβλεφθεί σε περίπτωση μπουνάτσας, η οποία είναι μικρότερη κατά 20 ναυτικά μίλια. Έτσι, τα ιστιοφόρα, μετά τη βαθμολογική πόρτα στη Σύρο, δεν περάσουν γύρω από τη Σίφνο αλλά γύρω από τη Σέριφο.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Από τα πρώτα μίλια άρχισαν και πάλι οι «ναυμαχίες» ανάμεσα στα δύο 52άρια, το «Bullet» και το «Optimum 3 – Samos Steamship», που διεκδικούν το τρόπαιο Line Honours (γρηγορότερος τερματισμός), με το «Velos» των Ολυμπιονικών Τάκη Μάντη – Παύλου Καγιαλή να βρίσκεται συνεχώς κοντά τους αλλά και το «Pega» της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων. Και τα τέσσερα σκάφη, όπως προέκυψε από τις ιστιοδρομίες του προηγούμενου σαββατοκύριακου, βρίσκονται τόσο κοντά στη γενική κατάταξη που κανένας δεν μπορεί να προβλέψει ποια από τα τέσσερα θα κατακτήσουν τις πρώτες τρεις θέσεις. Και τα τέσσερα πληρώματα θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν το παραμικρό φύσημα του αέρα για να κερδίσουν έστω και μισό μίλι.
«Ο αγώνας στα Performance θα είναι μία «μάχη» ανάμεσα στην παλιά και τη νέα γενιά. Εμένα αυτό μου προκαλεί μεγάλη χαρά γιατί η ελληνική ιστιοπλοΐα συνεχίζει να βγάζει καλούς αθλητές. Πιστεύω ότι και τα τέσσερα σκάφη είμαστε πολύ κοντά και μπορούμε να διεκδικήσουμε τη νίκη στη γενική κατάταξη. Οι άνεμοι είναι ασθενείς και δεν ξέρουμε πότε θα τερματίσουμε», δήλωσε, λίγο πριν από την εκκίνηση, ο Δημήτρης Δεληγιάννης, ο οποίος έχει διακρίσεις και στην ανοικτή θάλασσα και στο τρίγωνο, με κορυφαία στιγμή την 6η θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λος Άντζελες (1984).
Οι καιρικές συνθήκες αναμένεται να κουράσουν ακόμα περισσότερο τους ιστιοπλόους στην κατηγορία των Club διότι πρόκειται για βαριά σκάφη που κινούνται δυσκολότερα στη μπουνάτσα. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στα τρία πληρώματα της κατηγορίας Double Handed. Σε κάθε σκάφος βρίσκονται μόνο δύο ιστιοπλόοι, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει χρόνος για ξεκούραση σε πλεύσεις που ενδέχεται να ξεπεράσουν ακόμα και τις 30 ώρες.
Αυτή η κατηγορία διεξάγεται για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη απόσταση στην Ελλάδα, και ο λόγος που ο ΠΟΙΑΘ αποφάσισε να στηρίξει και αυτή την κατηγορία είναι εν όψει της εισαγωγής αντίστοιχης κλάσης στο Ολυμπιακό Πρόγραμμα του 2024 ώστε οι αθλητές μας να έχουν την ευκαιρία συμμετοχής σε αγώνες. Το «57ο Ράλλυ Αιγαίου» είναι αφιερωμένο στο Επετειακό Έτος «Θερμοπύλες – Σαλαμίνα 2020» και διεξάγεται με τη συνεργασία του Πολεμικού Ναυτικού, του δήμου Πειραιά, του δήμου Σαλαμίνας και της Τιμητικής Κοσμητείας. Η αυλαία της διοργάνωσης θα «πέσει» στις 20 Ιουλίου στη Ναυτική Διοίκηση Αιγάιου με την Τελετή Απονομής.