Αντρέ Μασόν: Αν μη τι άλλο «γέννησε» έναν Πόλοκ
Οφείλουν πολλοί πολλά στον Γάλλο ζωγράφο, ένας από αυτούς και ο Τζάκσον Πόλοκ.
Παλιά καραβάνα στον κόσμο της μοντέρνας τέχνης ο Αντρέ Μασόν. Γεννημένος στα τέλη του 19ου αιώνα, άρχισε σπουδές ζωγραφικής στα 11 του χρόνια πρώτα στις Βρυξέλλες και μετά στο Παρίσι. Πριν ακόμα ξεσπάσει ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος ήρθε σε επαφή με σημαντικούς ζωγράφους, ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο Ντεραίν.
Στον Μεγάλο Πόλεμο, επιστρατεύτηκε και τραυματίστηκε σοβαρά. Η πρώτη ατομική του έκθεση το 1923 τον οδήγησε στις αγκάλες των σουρεαλιστών, μια ιστορία αγάπης που δεν έμελλε να κρατήσει καθώς το 1929 εκδιώχθηκε κακήν κακώς.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Στο μεσοπόλεμο ασχολήθηκε με θέματα από τη Μυθολογία και τον Ισπανικό Εμφύλιο, μεταπολεμικά όταν όλος ο κόσμος προχωρούσε εκείνος επέστρεφε στην πρώτη του αγάπη, τον ιμπρεσιονισμό. Είχε όμως προλάβει με την αυτόματη τέχνη να επηρεάσει ζωγράφους όπως ο Νταλί και ο δικός μας Εγγονόπουλος αλλά και ο μεγάλος Τζάκσον Πόλοκ που θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί πνευματικό τέκνο του Μασόν.
Η ενασχόλησή του με το θέατρο και τα σκηνικά του έφερε μια από τις σημαντικότερες παραγγελίες, όταν το 1965 ο Μαλρό του ανέθεσε να φιλοτεχνήσει την οροφή του θεάτρου Οντεόν, στο Παρίσι.