«Γεύμα στη χλόη» ή αρχίστε την επανάσταση με εμένα
Το ρηξικέλευθο έργο του Εντουάρ Μανέ «Γεύμα στη Χλόη» άνοιξε... πόλεμο με τις συντηρητικές δυνάμεις της τέχνης προτού καν μιλήσει κάποιος για μοντερνισμό
Το 1863 ο Εντουάρ Μανέ εκθέτει στο Σαλόνι των Απορριφθέντων το έργο του «Γεύμα στη χλόη» προκαλώντας τα ήθη και την αισθητική μιας ολόκληρης κοινωνίας. Το έργο αυτό θα διαταράξει την πολιτιστική ενότητα του 19ου αιώνα προαναγγέλλοντας τη ρωμαλέα έφοδο του μοντερνισμού πολύ πριν από την ώρα του.
Η γυμνή γυναίκα που γευματίζει στη χλόη με τους δύο δανδήδες θα σκανδαλίσει κοινό και κριτικούς και θα ρίξει τον δημιουργό της στο μάτι του κυκλώνα. Το ύφος της ζωγραφικής του Μανέ παραβίασε τις ακαδημαϊκές συμβάσεις της εποχής του. Αίσθηση προκαλεί η έτερη γυμνή στο βάθος του πίνακα, που λούζεται στο ποταμάκι και ο όγκος της είναι σαφώς μεγαλύτερος από την προοπτική του πίνακα.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η σημασία του πίνακα του Μανέ για την εξέλιξη της τέχνης είναι ασφαλώς πολύ μεγάλη, σε βαθμό ώστε να θεωρείται σήμερα η εμπροσθοφυλακή του μοντερνισμού σε μια εποχή που οι περισσότεροι δεν είχαν ακόμα διανοηθεί μια τέτοια εξέλιξη.