Χουάν Μιρό: Ο πιο υπερρερεαλιστής από όλους τους άλλους
Γεννημένος το 1893 στη Βαρκελώνη έμελλε να είναι η αιχμή του υπερρεαλισμού στον 20ο αιώνα.
Είχε δίκιο ο θεωρητικός του σουρεαλισμού ο Αντρέ Μπρετόν όταν έλεγε πολύ σοβαρά για τον Μιρό: «Είναι ο περισσότερο υπερρεαλιστής από όλους μας»
Ο Χουάν Μιρό ή καλύτερα Ζοάν Μιρό όπως είναι το όνομά του στα Καταλανικά άφησε ένα αδρό αποτύπωμα στη μοντέρνα τέχνη και στον 20ο αιώνα.
Όταν μετακόμισε το 1920 στο Παρίσι, μπήκε στους καλλιτεχνικούς κύκλους της Μονμάρτης, συνδέθηκε αρχικά με τους ντανταϊστές και στη συνέχεια με τους υπερρεαλιστές.
Την πρώτη ατομική του έκθεση την έκανε στο Παρίσι το 1921 και στη συνέχεια στη Νέα Υόρκη.
Το 1926 ασχολήθηκε με τη σκηνογραφία και σε συνεργασία με τον Μαξ Έρνστ σχεδίασε τα κοστούμια και τα σκηνικά για τα Ρώσικα Μπαλέτα Σεργκέι Ντιαγκίλεφ. Το 1955 εγκατέλειψε προσωρινά τη ζωγραφική και αφοσιώθηκε περισσότερο στις γραφικές τέχνες και στα κεραμικά. Δεν μετατοπίστηκε ωστόσο ποτέ από τα οράματα του σουρεαλισμού και σήμερα μπορεί κανείς να επιβεβαιώσει αυτό που δήλωσε ο Μπρετόν για λογαριασμό του: «Το έργο του είναι το πιο σουρεαλιστικό από όλους».