Τόνι Γουίλιαμς - Ο «θεός των τυμπάνων»
Το1970, ο μουσικοκριτικός Robert Christgau χαρακτήρισε τον Τόνι Γουίλιαμς, «τον σημαντικότερο ντράμερ του κόσμου».
Ο Μάιλς Ντέιβις είχε δηλώσει κάποτε για τον Τόνι Γουίλιαμς πως υπήρξε «ο άξονας γύρω από τον οποίο περιστρεφόταν όλη η μπάντα». Αναφερόταν βέβαια στο δεύτερο κουιντέτο του 1963, όπου ο δεκαοχτάχρονος Γουίλιαμς κέρδισε μια θέση με το σπαθί του. Ο ντραμίστας που γεννήθηκε στο Σικάγο και μεγάλωσε στη Βοστώνη ήρθε με τον αέρα της μεγαλοφυΐας να αναμορφώσει το ύφος της τζαζ μουσικής εισάγοντας πολυρυθμικά μοτίβα που προσέδωσαν μια αύρα φρεσκάδας στις ηχογραφήσεις και στα live της εποχής.
Η αλήθεια είναι ότι όσο κι αν ψάξει κανείς ανάμεσα στους ντραμίστες σε όλα τα είδη της μουσικής, δύσκολα θα εντοπίσει κάποιον αντάξιο του «τρομερού παιδιού» της τζαζ. Ο Τόνι Γουίλιαμς άφησε εποχή ως ο ακρογωνιαίος λίθος του κουϊντέτου του Ντέιβις συμμετέχοντας σε ιστορικές ηχογραφήσεις και εμφανίσεις. Το 1969 δημιούργησε ένα τρίο με τον Μακ Λάφλιν στην κιθάρα και τον οργανίστα Λάρι Γιανγ, μια πρωτοποριακή μπάντα για το fusion movement.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το 1976 ο Γουίλιαμς συμμετείχε στην επανένωση του κουϊντέτου Ντέιβις χωρίς τον ίδιο τον δημιουργό του, με τον Χάνκοκ, τον Ρον Κάρτερ, τον Γουέιν Σόρτερ και τον Χάμπαρντ να παίρνει τη θέση του Μάιλς. Από την επανένωση αυτή προέκυψε το περίφημο V.S.O.P.
Μέχρι τον πρόωρο θάνατό του, το 1997 ο περίφημος αυτός πιονέρος της μουσικής συνέχισε να πρωτοπορεί και να εντυπωσιάζει, αποδεικνύοντας κάθε στιγμή με κάθε τρόπο πως ήταν ο μεγαλύτερος ντράμερ στην Ιστορία της μουσικής. Ο Τόνι Γουίλιαμς ήταν στα ντραμς ό,τι ο Ντέιβις στην τρομπέτα, ο Κολτρέιν στο σαξόφωνο, ο Κάρτερ στο μπάσο, ο Μπιλ Έβανς στο πιάνο. Στο πέρασμα του χρόνου επιβεβαιώνεται όλο και περισσότερο αυτή η άποψη.