Ρον Κάρτερ και Μάιλς Ντέιβις: Όταν χώρισαν οι δρόμοι τους

Ο Ρον Κάρτερ δεν ήταν διατεθειμένος να κάνει τα κέφια του Ντέιβις.

Ρον Κάρτερ και Μάιλς Ντέιβις: Όταν χώρισαν οι δρόμοι τους

Γεννημένος το 1937 o Ρον Κάρτερ είναι κυριολεκτικά ο «Τελευταίος των Μοϊκανών», όσον αφορά τη γενιά των παλιών μεγάλων μουσικών οι οποίοι με τις δημιουργίες και τα παιξίματά τους διαμόρφωσαν την τζαζ μουσική που όλοι εμείς λατρεύουμε και απολαμβάνουμε σήμερα. Ο Ρον Κάρτερ θεωρείται σήμερα ο σημαντικότερος μπασίστας στην ιστορία της τζαζ, ένας μουσικός που ξεκίνησε από το τσέλο για να καταλήξει στο μπάσο.

Ο Κάρτερ εκτός των άλλων είναι ο «εστεμμένος» των ηχογραφήσεων καθώς έχει συμμετάσχει ούτε λίγο ούτε πολύ σε 2221. Με τα τρία Grummy και τις μεγάλες παρουσίες του στα στούντιο της Αμερικής διέγραψε μια επίζηλη πορεία στον ιδιαίτερα απαιτητικό στίβο της αυτοσχεδιαστικής μουσικής.

Μια σημαντική στιγμή στην καριέρα του, ίσως η πιο σημαντική, είναι η συμμετοχή του στο δεύτερο κουιντέτο του Μάιλς Ντέιβις στη δεκαετία του '60. Ο Κάρτερ έπαιξε δίπλα στον Τόνι Γουίλιαμς, τον Χέρμπι Χάνκοκ και τον Γουέιν Σόρτερ υπό την υψηλή εποπτεία του Ντέιβις. Αποδεικτικό αυτής της μεγαλειώδους συνεργασίας παραμένει εκτός των άλλων και το άλμπουμ Seven Steps to Heaven όπως και το E.S.P. που ακολούθησε αμέσως μετά.

Η γόνιμη συνεργασία των δύο μουσικών σταμάτησε όταν στα τέλη της δεκαετίας του '60 ο Ντέβιις φώναξε τον Κάρτερ και του είπε ορθά-κοφτά ότι εφεξής θα παίζει μόνο ηλεκτρικό μπάσο. Ο Κάρτερ, παρότι έπαιζε και ηλεκτρικό μπάσο, του απάντησε ότι δεν υπήρχε περίπτωση να εγκαταλείψει ποτέ το όρθιο μπάσο. Ο Ντέιβις του επισήμανε πως τα πράγματα αλλάζουν, η μουσική πηγαίνει μπροστά, κάποιες συνήθειες μένουν πίσω αλλά ο Κάρτερ δεν θεώρησε πως πρόκειται για μια παλιά συνήθεια που έπρεπε να ξεχάσει. Αυτό ήταν το τέλος μιας λαμπρής συνοδοιπορίας.

Ο Ντέβις πήρε το δρόμο που όλοι ξέρουμε και ο Κάρτερ συνέχισε να συνθέτει, να παίζει και να συνεργάζεται με σπουδαίους μουσικούς, κάνοντας αυτό που είχε μάθει να κάνει, χωρίς να παρασύρεται από τη μόδα και τα καινά δαιμόνια στη μουσική.