Όσκαρ Πίτερσον: Ο μαχαραγιάς του πιάνου

Ένας από τους μεγαλύτερους τζαζ πιανίστες όλων των εποχών είχε την κλασική μουσική στην καρδιά και στο μυαλό όταν έπαιζε

Όσκαρ Πίτερσον: Ο μαχαραγιάς του πιάνου

Ο Ντιουκ Έλινγκτον τον αποκάλεσε «Μαχαραγιά του πιάνου», οι φίλοι του τον προσφωνούσαν με τα αρχικά του «Ο.Ρ».

Ό,τι και να πεις για αυτόν τον σπουδαίο μουσικό, ο Πίτερσον ήταν μια επιβλητική μορφή της τζαζ και του αυτοσχεδιασμού, ένας από τους πιανίστες που ανέβασαν αυτή την παράξενη και συχνά δυσνόητη μουσική στο επίπεδο της κλασικής.

Ο ίδιος διαπνεόταν από την κλασική μουσική και τον απόηχο των συνθέσεων του Λιστ, σε κάθε περίπτωση πάντως υπηρέτησε τη τζαζ όσο λίγοι σε αυτό τον πλανήτη και είναι από τους σημαίνοντες εκπροσώπους της μοντέρνας διάστασης που δόθηκε στην αρμονία και στο κείμενο της μελωδίας.

Το ευτυχές με τον Πίτερσον όπως και με όλους τους μεγάλους μουσικούς είναι ότι παραμένει επίκαιρος 15 χρόνια μετά το θάνατό του, ως ένας καλλιτέχνης που τα πρώτα του δείγματα στο πιάνο απέχουν ήδη κάτι λιγότερο από ένα αιώνα.