Μετρό: Η υπογειοποίηση στον Πειραιά και οι επεκτάσεις σε Ελληνικό, Γλυφάδα, Καλλιθέα
Στο προσκήνιο τρεις νέες επεκτάσεις του μετρό σε Ελληνικό, Γλυφάδα και Καλλιθέα και η υπογειοποίηση της γραμμής του ΗΣΑΠ στο Φάληρο.
Τρεις νέες επεκτάσεις του Μετρό, αλλά και το έργο της υπογειοποίησης της γραμμής του ΗΣΑΠ στο Φάληρο ήρθαν στο προσκήνιο της τελευταίες μέρες.
Μέσα στον Μάιο, ο ΟΑΣΑ προχώρησε σε απευθείας ανάθεση της παροχής υπηρεσιών συμβούλου για τη διερεύνηση επέκτασης του δικτύου Μετρό στις περιοχές της Γλυφάδας και της Καλλιθέας αντί ποσού 17.500 ευρώ πλέον ΦΠΑ, με βάση οικονομική προσφορά που είχε κατατεθεί στα τέλη της περασμένης χρονιάς.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό από το Ελληνικό προς τη Γλυφάδα βρίσκεται εδώ και χρόνια στο σχεδιασμό της Αττικό Μετρό χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες για να οριστικοποιηθεί η όδευση και οι σταθμοί της επέκτασης. Το έργο «βγήκε από τον πάγο» μέσα στο 2019, όπως μάθαμε με αφορμή συνάντηση του υπουργού Κ. Καραμανλή με το δήμαρχο Γλυφάδας.
Αλλάζει το ΣΕΦ - Τι λένε για την ανάπλαση Πατούλης, Τσιλιγκίρη (pic)
Όσον αφορά την επέκταση του Μετρό προς την Καλλιθέα πρόκειται για ένα αίτημα το δήμου που ήρθε στο προσκήνιο με τη λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Διάφορα σενάρια για την επέκταση του Μετρό στην περιοχή έχουν ακουστεί τα τελευταία χρόνια. Μεταξύ αυτών, κατασκευή διακλάδωσης της γραμμή του ΗΣΑΠ, κατασκευή γραμμής διά μέσω της λεωφόρου Συγγρού, και, το σενάριο για το οποίο γράψαμε πριν από δύο χρόνια, κατασκευή διακλάδωσης της γραμμής 4 από την περιοχή της Ομόνοιας διά μέσω της οδού Πειραιώς.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για προμελέτες των δύο αυτών επεκτάσεων και -υπό φυσιολογικές συνθήκες- θα απαιτηθούν χρόνια μέχρι την ωρίμανση των μελετών και την προώθηση της κατασκευής τους, εφόσον τα έργα μπουν στο σχεδιασμό των επόμενων κυβερνήσεων.
Μετρό: Τι ξέρουμε για τη Γραμμή 4, Πετρούπολη - Λυκόβρυση σε σχήμα U διερχόμενη από το κέντρο
Αιτήματα για έργα επέκτασης και υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ
Εν τω μεταξύ την περασμένη εβδομάδα υπήρξαν αιτήματα από δήμους για την προώθηση «ξεχασμένων» έργων στη γραμμή του ΗΣΑΠ.
Σε συνάντηση των προέδρων των δημοτικών συμβουλίων των δήμων Κηφισιάς και Διονύσου, συζητήθηκε η διεκδίκηση του έργου της επέκτασης της γραμμή του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά ως το Διόνυσο, μέσω κοινού ψηφίσματος από τα δύο δημοτικά συμβούλια. Πρόκειται για μία παραλλαγή του προ μίας δεκαπενταετίας σχεδιασμού για επέκταση της γραμμής από την Κηφισιά ως τη Νέα Ερυθραία και τον Άγιο Στέφανο, που δεν προχώρησε αφού σε προτεραιότητα επεκτάσεις του Μετρό «σε λαϊκές γειτονιές» όπως είχε δηλώσει ο τότε υπουργός.
Τι προέκυψε από τη συνάντηση Μώραλη-Καραμανλή. Η υπογειοποίηση των γραμμών στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς
Σημειώνεται ότι στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας περιλαμβάνεται η επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά ως τη Νέα Ερυθραία, έργο που όμως δεν έχει μέχρι σήμερα μελετηθεί από την Αττικό Μετρό.
Και στον Πειραιά όμως, ο δήμος διεκδικεί το έργο της υπογειοποίησης της γραμμής του ΗΣΑΠ μεταξύ του σταθμού του Φαλήρου και του Πειραιά με κατασκευή ενός σταθμού στα Καμίνια. Το ζήτημα έθιξε ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης σε συνάντησή του με το υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή.
Θερινές εκπτώσεις 2020: Πότε αρχίζουν, τι μπορεί να αλλάξει
Σύμφωνα με τον κ. Μώραλη η «υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι το λιμάνι, ώστε να ενοποιηθεί η πόλη και να αποσυμφορηθεί σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό στο μεγάλο λιμάνι της χώρας», ήταν το κυριότερο ζήτημα της συνάντησης. Όπως επεσήμανε σε δήλωση του ο δήμαρχος Πειραιά πρόκειται για «ένα έργο που επιθυμεί να υλοποιήσει η κυβέρνηση, όμως πιστεύω ότι όπως σε όλα τα μεγάλα έργα, η σημαντική αυτή παρέμβαση θέλει δουλειά, επιμονή και γρήγορες αποφάσεις από όλους όσοι πρέπει να συνεργαστούν για την επίτευξή του. Θέλω να πιστεύω ότι το επόμενο διάστημα δεν θα μείνουμε στις προθέσεις, αλλά θα έχουμε και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και αποφάσεις».
Οι μελέτες για το συγκεκριμένο έργο, που βρίσκεται στο σχεδιασμό της Αττικό Μετρό, έχουν πραγματοποιηθεί, ωστόσο ζητούμενο είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 100 εκατ. ευρώ. Προς το παρόν, η σημερινή κυβέρνηση δεν φαίνεται να θεωρεί το συγκεκριμένο έργο ως προτεραιότητα.
Πηγή: athenstrasport.com