Νότια Κορέα: Γιατί ο πιλότος δεν μπόρεσε να κατεβάσει τα πτερύγια ή το σύστημα προσγείωσης;

«Το αεροπλάνο ήταν μια χαρά μέχρι το σημείο που χτύπησε στον τοίχο», αναφέρει ειδικός στο Sky News.

Νότια Κορέα: Γιατί ο πιλότος δεν μπόρεσε να κατεβάσει τα πτερύγια ή το σύστημα προσγείωσης;

Και οι 179 νεκροί θα είχαν επιζήσει από την συντριβή του αεροπλάνου στη Νότια Κορέα, αν δεν υπήρχε ο τσιμεντένιος τοίχος στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, υποστηρίζει ειδικός.

Μάλιστα, ένας ειδικός στα θέματα αεροπορίας δήλωσε στο Sky News ότι τα αεροδρόμια δεν θα πρέπει να έχουν τσιμεντένιους τοίχους στο τέλος των διαδρόμων. Χωρίς αυτό, το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει, ακόμη και αν το σύστημα προσγείωσης του είχε αποτύχει, δήλωσε ο David Learmount.

«Όταν το είδατε να γλιστράει από το τέλος του διαδρόμου, τίποτα δεν είχε πάρει φωτιά. Το αεροσκάφος βρισκόταν υπό πλήρη έλεγχο», είπε. «Κατά την πραγματική προσγείωση, το αεροσκάφος ήταν απόλυτα ίσιο με τα φτερά του. Το αεροσκάφος είχε χειριστεί πολύ, πολύ καλά. Το αεροπλάνο ήταν μια χαρά μέχρι το σημείο που χτύπησε στον τοίχο. Αν δεν υπήρχε τοίχος εκεί, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα».

Το «κλειδί» στην κατανόηση της αιτίας

Ο κ. Learmount δήλωσε ότι τα πληρώματα ήταν έτοιμα και περίμεναν να σβήσουν με αφρό τυχόν φλόγες που θα προκαλούνταν από την ολίσθηση. Το κλειδί για την κατανόηση της αιτίας της συντριβής είναι να μάθουμε γιατί ο πιλότος δεν μπορούσε να κατεβάσει τα πτερύγια ή το σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου, συνέχισε.

Χωρίς το σύστημα προσγείωσης να παρέχει φρένα και τα πτερύγια να επιβραδύνουν την ταχύτητα προσγείωσης, το αεροπλάνο προσγειώθηκε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι θα έκανε διαφορετικά. «Ο λόγος που πέρασε πάνω από όλο το μήκος του διαδρόμου ήταν επειδή πήγαινε τόσο γρήγορα», δήλωσε ο κ. Learmount.

Δεν είναι σαφές αν το σύστημα προσγείωσης ήταν λειτουργικό κατά την πρώτη προσπάθεια του πιλότου να προσγειωθεί, είπε. «Ο κυβερνήτης είχε εκδώσει σήμα κινδύνου. Το mayday είναι απλά μια γενική κλήση. Λέει «έχω πραγματικά προβλήματα εδώ»».

Ο κ. Learnmount είπε ότι ο πιλότος δεν ήταν σε θέση να πει ποια ήταν όλα τα προβλήματα, επειδή «ο φόρτος εργασίας του ήταν τόσο μεγάλος».

«Χείρα βοηθείας» των ΗΠΑ στη Σεούλ για τις έρευνες

Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Αερομεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ θα στείλει μια ομάδα Αμερικανών εμπειρογνωμόνων για να βοηθήσουν τις αρχές της Νότιας Κορέας στις έρευνες που διεξάγουν για τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air στην πόλη Μουάν.

Η NTSB ανέφερε στην ανακοίνωσή της ότι στην έρευνα θα συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι της εταιρείας αεροναυπηγικής Boeing και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).

naftemporiki.gr



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110