Τραγωδία στα Τέμπη: Στον ανακριτή ο σταθμάρχης - Αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες

Με βαριές κατηγορίες θα οδηγηθεί στον ανακριτή ο 59χρονος σταθμάρχης του ΟΣΕ που έστειλε σε πορεία σύγκρουσης τα δύο τρένα στα Τέμπη.

Τραγωδία στα Τέμπη: Στον ανακριτή ο σταθμάρχης - Αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες

Στον ανακριτή αναμένεται να οδηγηθεί σήμερα ο 59χρονος σταθμάρχης του ΟΣΕ, ο οποίος φέρεται να παραδέχτηκε το μοιραίο λάθος με το κλειδί 118 που δεν γύρισε στη σωστή θέση και έστειλε σε πορεία σύγκρουσης με εμπορική αμαξοστοιχία, την αμαξοστοιχία Inter City 62 στην οποία επέβαιναν κυρίως φοιτητές που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

Ο μέχρι στιγμής απολογισμός αναφέρει 42 επιβεβαιωμένους νεκρούς, εντούτοις οι πληροφορίες κάνουν λόγο ήδη για 44. Ο 59χρονος αντιμετωπίζει βαρύτατες για ανθρωποκτονία από αμέλεια, σωματική βλάβη από αμέλεια, και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων. Σήμερα, αναμένεται να γίνει και αυτοψία στον τόπο του δυστυχήματος από την Τροχαία Λάρισας. Η έρευνα στα συντρίμμια των τρένων δεν έχει ολοκληρωθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώθηκε βλάβη σε στύλο της ΔΕΗ στο Παλαιοφάσαρλο και έτσι καθοδηγήθηκε η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου για την αποφυγή ηλεκτροπληξίας. Επανήλθε στη γραμμή της ανόδου και λίγο μετά τη Λάρισα, στο σημείο 118 Α, καθοδηγήθηκε ξανά στην γραμμή της καθόδου, όπου βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν.

«Ίσως να έκανα λάθος χειρισμό» κατέθεσε ο σταθμάρχης

Αργά το βράδυ ολοκληρώθηκε η κατάθεση του σταθμάρχη, ο οποίος συνελήφθη από την πρώτη στιγμή της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο ίδιος ενώ το πρωί είχε αναφέρει ότι ακολούθησε το πρωτόκολλο, το μεσημέρι άρχισε να αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης και ζήτησε δικηγόρο. Έτσι, στη συνέχεια της κατάθεσής του, ανασκεύασε και αναγνώρισε ότι «ίσως έχω κάνει κάποιο λάθος χειρισμό».

Μάλιστα, όπως εξήγησε στους αξιωματικούς της Τροχαίας Λάρισας: «Λόγω της προηγούμενης βλάβης που υπήρξε στον Παλαιοφάρσαλο είχα φόρτο εργασίας». Ουσιαστικά, εκεί ολοκληρώθηκε η παραδοχή του σταθμάρχη για το λάθος του, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, το «κλειδί» για να γυρίσουν οι ράγες, δεν είχε μετακινηθεί καν από τη θέση του.

Ο «μοιραίος» διάλογος

Στο φως της δημοσιότητας ήρθε ο διάλογος μεταξύ των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 και του σταθμάρχη της Λάρισας, καθώς και ο διάλογος μεταξύ του σταθμάρχη και του κλειδούχου.

Αναλυτικά ο διάλογος του μηχανοδηγού με τον σταθμάρχη:

Μηχανοδηγός – Η Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης – Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτοσημο εισόδου νέων Πόρων .

Μηχανοδηγός – Βασίλη φεύγω;

Σταθμάρχης -φεύγεις , φεύγεις

Μηχανοδηγός – έγινε καλό βράδυ

Σταθμάρχης: καλή συνέχεια.

Είχε προηγηθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον κλειδούχο:

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη να γυρίσω;

Σταθμάρχης – Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού- Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.