Ετοιμάζεται ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Καλαμάτας - Πύλου - Μεθώνης
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά τις διαδικασίες ώστε στο τέλος του τρέχοντος έτους ή το πολύ μέσα στο πρώτο δίμηνο του επόμενου να αρχίσει ο διαγωνισμός για την ανάδειξη διαδόχου στην κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη.
Με πυρετώδεις ρυθμούς προετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης στο μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ για τον άξονα Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη και στόχος είναι στο τέλος του έτους ή το αργότερο το πρώτο δίμηνο του 2022 να προχωρήσει ο διαγωνισμός με την κατάθεση προσφορών.
Εφόσον δεν προκύψει κάποια άλλη καθυστέρηση (από τυχόν προσφυγές ή ενστάσεις), το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα μπορέσει να αναδείξει ανάδοχο μέχρι το καλοκαίρι και να πέσουν οι υπογραφές μέχρι το τέλος του 2022.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Τα 5 ενδιαφερόμενα σχήματα
Στον διαγωνισμό έχουν προκριθεί στη Β' φάση όλοι οι υποψήφιοι που κατέθεσαν φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος, oι ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL EUROPE ZRt και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Στο πλαίσιο του έργου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα περιλαμβάνεται η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της εθνικής οδού Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: το τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος - Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος - Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.
Ο διαγωνισμός του έργου-ΣΔΙΤ ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2019, το οποίο μπήκε στη Β' φάση στις αρχές του έτους. Στη συνέχεια ξεκίνησε ο ανταγωνιστικός διάλογος και εγκρίθηκε η περιβαλλοντική μελέτη.
Τα χαρακτηριστικά του δρόμου
Το Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη είναι κατά κάποιο τρόπο η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Θα διαθέτει τετράιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, παρακάμψεις σε Μεσσήνη και Βελίκα και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη. Τα χαρακτηριστικά του θα είναι ως οδού ταχείας κυκλοφορίας.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 312,23 εκατομμυρίων ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι για συνολικά 30 χρόνια. Από αυτά τα περίπου 4 θα αφορούν την περίοδο κατασκευής. Με μετριοπαθείς προβλέψεις, ο αναβαθμισμένος άξονας θα μπορούσε να λειτουργήσει μετά το 2027.
Το Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη μαζί με το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι τα δύο έργα-σημαίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αρκετά ώριμα και προχωρημένα και θα είναι εκτός απροόπτου τα πρώτα που θα υπογραφούν από μια μακρά λίστα έργων-ΣΔΙΤ που βρίσκονται σε δημοπράτηση.
Πηγή: ypodomes.com