Αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους επιβάτες στα τρένα και στους σιδηροδρομικούς σταθμούς
Στη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του ταξιδιού με σιδηρόδρομο και στην αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών στοχεύει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Στη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του ταξιδιού με σιδηρόδρομο και στην αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών στοχεύει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία υπέβαλε τις προτάσεις της στο πλαίσιο της 2ης μελέτης ελέγχου εφαρμογής του Κανονισμού Ε.Κ. 1371/2007 για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών.
Η ολοκλήρωση της 2ης μελέτης συμπίπτει με τον νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών που ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο οποίος εγκαθιδρύει νέο ενισχυμένο πλαίσιο προστασίας των επιβατών, δημιουργώντας προϋποθέσεις για την αύξηση των σιδηροδρομικών ταξιδιών και συνακόλουθα αύξηση της βιώσιμης κινητικότητας στην Ευρώπη. Η μελέτη, πέραν των προτάσεων, αποτυπώνει την κατάσταση των σιδηροδρομικών επιβατικών μεταφορών για τα έτη 2018 και 2019. Έτσι, η ΡΑΣ διαμόρφωσε το πλαίσιο προτάσεών της βάσει των παραπόνων των επιβατών.
Ολυμπιακός: Να μη «βλέπει» τους άλλους
Μεταξύ των προτάσεων της ΡΑΣ για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών είναι η προσβασιμότητα του τρένου από όλους και η συνδρομή των ΑμεΑ, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Η ΡΑΣ προτείνει την εκπαίδευση του προσωπικού που είναι αρμόδιο για τη συνδρομή των ΑμεΑ στον σιδηροδρομικό σταθμό και στις αμαξοστοιχίες τόσο για την παροχή βοήθειας όσο και για την πρόληψη κινδύνων – ατυχημάτων. Επιτακτική κρίνει η ΡΑΣ την ανάγκη άμεσης αποκατάστασης τυχόν βλαβών σε ανελκυστήρες και κυλιόμενες σκάλες, καθώς και τη συστηματική ενημέρωση για τις δυνατότητες που παρέχονται σε ΑμεΑ με την προϋπόθεση ότι θα έχει ενημερωθεί η εταιρεία 48 ώρες πριν από το ταξίδι.
Ως προς την ασφάλεια των μετακινήσεων σε περίπτωση έκτακτων περιστατικών – συμβάντων θα πρέπει ο επιβάτης να ενημερώνεται εγκαίρως εντός και εκτός του συρμού. Θα πρέπει να υπάρχει επαρκής φωτισμός και κάμερες ασφαλείας σε καίρια σημεία στους σταθμούς, ώστε να αποθαρρύνονται πιθανές παραβατικές συμπεριφορές.
Προτείνεται επίσης η επέκταση συνεργασίας μεταξύ σιδηροδρομικών φορέων και Ελληνικής Αστυνομίας στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, σε σημεία όπου παρατηρούνται παραβατικά φαινόμενα. Ως προς τις βλάβες, θα πρέπει να γίνεται τακτική συντήρηση του τροχαίου υλικού ή αντικατάστασή του, ιδιαίτερα σε δρομολόγια όπου εμφανίζονται επαναλαμβανόμενες βλάβες. Το ίδιο ισχύει για την τακτική συντήρηση των υποδομών, τόσο του δικτύου όσο και των σιδηροδρομικών σταθμών, ώστε να εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα. Η ΡΑΣ θεωρεί επιτακτική τη διαθεσιμότητα όλων των τύπων εισιτηρίων από όλα τα σημεία πώλησης (γραφεία εισιτηρίων, Διαδίκτυο, επί της αμαξοστοιχίας). Για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των επιβατών συνολικά η ΡΑΣ υποστηρίζει ότι θα πρέπει να εκπαιδεύεται και να επιμορφώνεται το προσωπικό στη σωστή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των επιβατών, στην παροχή πρώτων βοηθειών και στη διαχείριση κρίσεων – συγκρούσεων.
Θα πρέπει επίσης να ελέγχονται συστηματικά οι πληροφορίες που παρέχονται από τον τηλεφωνικό αριθμό επικοινωνίας των σιδηροδρομικών φορέων, με έμφαση στην αμεσότητα απόκρισης, στον χρόνο αναμονής και στην ακρίβεια της μεταδιδόμενης πληροφορίας. Αξιολογώντας μάλιστα τα παράπονα των επιβατών, η ΡΑΣ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει οι σιδηροδρομικές εταιρείες να παρέχουν wifi σε σταθμούς και συρμούς.
Στο ίδιο πλαίσιο, συστήνει τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των συστημάτων πληροφόρησης επιβατών σε πραγματικό χρόνο από τον διαχειριστή υποδομής, καθώς και την έγκυρη ενημέρωση για τυχόν προβλήματα ή αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων.
Πηγή: kathimerini.gr