Οι εφοπλιστικοί όμιλοι με τις μεγαλύτερες επενδύσεις - Ο όμιλος Μαρινάκη και οι άλλοι τέσσερις
Πέντε όμιλοι Ελλήνων εφοπλιστών έκαναν τις μεγαλύτερες επενδύσεις. Ξεχώρισαν για τις παραγγελίες νέων πλοίων. Μεταξύ αυτών και ο όμιλος Μαρινάκη.
Σε μια χρονιά έντονης αβεβαιότητας για τη ναυτιλία, ξεχώρισαν οι παραγγελίες νέων πλοίων από τους ομίλους Αγγελικούση, Οικονόμου, Μαρινάκη, Προκοπίου και Κυριακού.
Με δυναμικό τρόπο ολοκληρώθηκε το 2020, σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για την ανανέωση του στόλου τους. Σε αντίθεση με τους μήνες που προηγήθηκαν, φαίνεται πως η περίοδος Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου επανάφερε εν μέρει την κανονικότητα στην αγορά, καθώς αυξήθηκαν οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Με βάση τα σχετικά στοιχεία, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν σε νέες επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. δολαρίων, διαβλέποντας σημαντικές προοπτικές μελλοντικής ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου, μετά το σοκ που επέφερε η πανδημία.
Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, τον Δεκέμβριο, οι Έλληνες εφοπλιστές υπέβαλαν παραγγελίες για 9 νέα πλοία, αξίας 860 εκατ. δολαρίων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το είδος των πλοίων, καθώς τέσσερα εξ αυτών ήταν μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα τρία ήταν μεταφοράς υγραερίου (2) και υγροποιημένου φυσικού αερίου (1). Πρόκειται για τους δυο δυναμικότερους τομείς της παγκόσμιας ναυτιλίας αυτήν την περίοδο, με αποτέλεσμα να μην περνούν απαρατήρητοι από τις ελληνικές εταιρείες. Οι υπόλοιπες δύο παραγγελίες αφορούσαν δεξαμενόπλοια. Αντίστοιχα, τον Νοέμβριο υποβλήθηκαν παραγγελίες για 12 νέα πλοία, με το κόστος να αγγίζει τα 490 εκατ. δολάρια. Συνολικά, το 2020 ολοκληρώθηκε με παραγγελίες για 85 νεότευκτα πλοία, συνολικής αξίας 5,5 δισ. δολαρίων.
Οι μεγαλύτερες επενδύσεις έγιναν από πέντε ομίλους Ελλήνων εφοπλιστών:
Στο τέλος του έτους, η Maran Gas του ομίλου Αγγελικούση παρήγγειλε ένα νέο πλοίο μεταφοράς LNG, αντί 186 εκατ. δολαρίων. Συνολικά, ο όμιλος Αγγελικούση υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα για την ναυπήγηση 22 νέων πλοίων, κυρίως δεξαμενόπλοιων και πλοίων LNG, όπου έχει εστιάσει τα τελευταία χρόνια.
Από τα μεγαλύτερα σε αξία ναυπηγικά προγράμματα τρέχει και η TMS Group του Γιώργου Οικονόμου. Η εταιρεία έχει παραγγείλει 11 πλοία μεταφοράς LNG, με συνολικό κόστος 2 δισ. δολαρίων.
Αντίστοιχα, η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη έχει παραγγείλει τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με δυνατότητα για άλλα δύο, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να υπολογίζεται σε 600 εκατ. δολάρια.
Σταθερή «δύναμη» στα δεξαμενόπλοια παραμένει η Centrofin του Δημήτρη Προκοπίου. Η εταιρεία έχει παραγγείλει τρία πλοία, με δυνατότητα για άλλα δύο, μεταφορικής ικανότητας 158.000 τόνων dwt το καθένα, με το κόστος να υπολογίζεται σε σχεδόν 300 εκατ. δολάρια.
Παραγγελίες για δύο νέα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC υπέβαλε και η Athenian Sea Carriers της οικογένειας Κυριακού, με το κόστος να υπολογίζεται σε περίπου 170 εκατ. δολάρια.
Πηγή: businessdaily.gr