Μετρό: Επέκταση γραμμής 2: Πού θα κατασκευαστούν οι σταθμοί Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος
Δείτε πού θα κατασκευαστούν οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό - Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος κι από εκεί Καματερό, Άνω Λιόσια όπου θα υπάρχει ανταπόκριση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.
Στο ΕΣΠΑ που αφορά το περιβάλλον προτείνεται η ένταξη για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον σύμφωνα με όσα αναφέρει σήμερα το ypodomes.com. Η επέκταση που θα καλύψει ακόμα περισσότερο πυκνοκατοικημένες περιοχές των βόρειο-δυτικών προαστίων, θεωρήθηκε ως ένα άκρως περιβαλλοντικό έργο και για αυτό το λόγο αντί να ενταχθεί όπως θα πίστευε κανείς στο πρόγραμμα υποδομών μεταφορών-δικτύων, τελικά οδηγήθηκε στο πρόγραμμα για την πράσινη οικονομία. Η οριστικοποίηση της ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ 2021-2027, θα γίνει φέτος.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι μελέτες του έργου τρέχουν αυτή την εποχή προκειμένου κάποια στιγμή μέσα στο έτος να σταλούν στο υπουργείο Περιβάλλοντος προς έγκριση. Αυτή την εποχή προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την εκπόνηση της περιβαλλοντικής μελέτης. Μόλις επικυρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη (ΜΠΕ), τότε το έργο θα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Πειραιάς: Ο υποθαλάσσιος σταθμός του Mετρό - Tα δεδομένα με τις εργασίες στην πόλη
Στόχος του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, είναι το έργο να προκηρυχθεί στο τέλος του έτους και ει δυνατόν να έχουμε ανάδοχο μέχρι το 2023. Ωστόσο τα έργα τέτοιου μεγέθους χρειάζονται χρόνο για να είναι πλήρως έτοιμα μέχρι να φτάσουν στο σημείο να δημοπρατηθούν.
Πρόκειται για ένα μεγάλο περιβαλλοντικό και συγκοινωνιακό έργο που θα αλλάξει τον τρόπο μετακίνησης στην ευρύτερη περιοχή της Πετρούπολης, του Ιλίου, και εν μέρει του Καματερού.
H ακτινογραφία της επέκτασης προς Ίλιον
Όπως προσθέτει το ypodomes.com, η επέκταση της γραμμής 2 προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.
Θα φτάσει μέχρι την Αττική Οδό
Η γραμμή 2 σχεδιάζεται μελλοντικά να φτάσει μέχρι την Αττική Οδό, περνώντας από το Καματερό και τερματίζοντας στα Άνω Λιόσια. Η αρχική πρόθεση της Αττικό Μετρό το 2010 ήταν η προσθήκη στη φάση του Α' Σταδίου και του σταθμού Μιχελή, ωστόσο το 2020 ο σχεδιασμός αναθεωρήθηκε με τον σταθμό του Αγίου Νικολάου Ιλίου να περνάει σε δεύτερη προτεραιότητα. Υπάρχει σκέψη της Αττικό Μετρό, να παρεμβληθεί ενδιάμεσος σταθμός μεταξύ Ιλίου και Μιχελή στο πάρκο Τρίτση, όπου και θα διασταυρώνεται μελλοντικά με την γραμμή 4. Ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης από Ανθούπολη προς Ίλιον υπολογίζεται στα 5-6 χρόνια, με χρόνο έναρξης διαγωνισμού την δημοπράτηση το τέλος του 2021 και ολοκλήρωση το 2026-2027. Οι τοπογραφικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί ενώ σε εξέλιξη είναι οι γεωτεχνικές έρευνες. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ.ευρώ.
Η επέκταση από Ανθούπολη προς Άγιο Ιερόθεο και Χωράφα έμεινε απραγματοποίητη λόγω τεχνικών δυσκολιών.
Καματερό και Άνω Λιόσια
Το Β' Στάδιο του έργου αφορά την επέκταση από Nέα Λιόσια προς Άνω Λιόσια. Πρόκειται για την επέκταση από τον σταθμό ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (Αγίου Νικολάου και Παραμυθίας, Ίλιον) προς το ΚΑΜΑΤΕΡΟ (Θεσσαλονίκης και Ζορμπά, πλατεία Δημοκρατίας) κι από εκεί στα ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ με ανταπόκριση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.