Δεν θα οδηγούν μοτοσυκλέτα 125 κυβικών όσοι έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Υπουργείο Μεταφορών προέβη σε διευκρινήσεις υποστηρίζοντας πως η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν αφορά τους οδηγούς μοτοσυκλέτας 125 κυβικών με δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου
Σε διευκρινιστική ανακοίνωση προχώρησε το Υπουργείο Μεταφορών σχετικά με τη ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία θα μπορούσε ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου να οδηγεί μοτοσυκλέτα 125 κυβικών χωρίς να δώσει εξετάσεις.
«Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης» διευκρινίζει το Υπουργείο.
Το δίπλωμα αυτοκινήτου κατηγορίας Β' αρκεί και για οδήγηση μοτοσικλέτας έως 125 κ.εκ.
Μετά από το σάλο που δημιουργήθηκε και προκάλεσε την αντίδραση του συλλόγου των σχολών οδήγησης, το Υπουργείο Μεταφορών ήρθε με τροποποιητική ανακοίνωση να ξεκαθαρίσει το τοπίο και την λανθασμένη εντύπωση ότι μπορεί κανείς να οδηγεί μοτοσυκλέτα έως 125 κυβικά εκατοστά χωρίς να δώσει εξετάσεις, εφόσον είναι κάτοχος διπλώματος αυτοκινήτου.
Η διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείου
«Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.
Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.
Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα».