Φαληρικός όρμος: Ζητούνται πόροι για την ανάπλαση - Η καθυστέρηση και η δεύτερη φάση
Αναζητούνται πόροι για να πραγματοποιηθεί η ανάπλαση του Φαληρικού όρμου.
Πηγές χρηματοδότησης για τη συνέχιση και ολοκλήρωση της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου αναζητεί η Περιφέρεια Αττικής. Όπως ανακοινώθηκε, η ανάπλαση προτάθηκε για ένταξη στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ προκαταρκτικές συζητήσεις έχουν γίνει και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η πρώτη φάση των έργων πάντως το πιθανότερο είναι να ολοκληρωθεί με διετή καθυστέρηση, στις αρχές του 2021, ενώ η δημοπράτηση της δεύτερης φάσης τοποθετείται μέχρι το καλοκαίρι του επόμενου έτους.
Προ διημέρου ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης συμμετείχε σε σύσκεψη υπό τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή με θέμα τα έργα που είναι αρκετά ώριμα ώστε να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης. «Στο επίκεντρο των προτάσεων της περιφέρειας είναι τα έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Αττικής, με το εμβληματικό έργο της β΄ φάσης ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου (προϋπολ. 200 εκατ. ευρώ), καθώς και τη δυνατότητα υλοποίησης της γ΄ φάσης του έργου», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της περιφέρειας.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο κ. Πατούλης έχει επίσης αναφέρει ότι συζητεί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο σύμπραξης με ιδιώτες. Η περιφέρεια έχει ξεκινήσει τη διαδικασία πρόσληψης συμβούλου για την εξεύρεση πόρων για τη β΄ φάση του έργου και την ωρίμανσή του.
Η πρώτη φάση του έργου πάντως, που έπρεπε κανονικά να έχει ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2019, έλαβε μέσα στο καλοκαίρι για τρίτη φορά παράταση, έως τον Ιανουάριο του 2021. Σύμφωνα με την απόφαση, ο ανάδοχος του έργου («Ακτωρ») έθεσε θέμα απρόβλεπτων συνθηκών λόγω κορωνοϊού, δυσκολιών στην παράδοση πρώτων υλών, στον συνωστισμό του προσωπικού κ.λπ. Παράγοντες της αγοράς, πάντως, αποδίδουν τη μειωμένη κινητικότητα στο εργοτάξιο του Φαλήρου και σε οικονομική δυσχέρεια της εταιρείας.
Πού βρίσκονται σήμερα οι εργασίες; Σύμφωνα με πηγές της περιφέρειας, σε επίπεδο οδικών έργων απομένουν οι συνδέσεις της νέας παραλιακής με τον χώρο της ανάπλασης (το 90% το παλαιού δρόμου έχει αποξηλωθεί). Σε εξέλιξη βρίσκονται τα αντιπλημμυρικά έργα και συγκεκριμένα η ολοκλήρωση του παραλιακού συλλεκτήριου αγωγού και των συνδέσεών του με το δίκτυο όμβριων των Τζιτζιφιών, της Καλλιθέας και του Μοσχάτου.
Σε προχωρημένη φάση βρίσκονται οι εργασίες μετακίνησης της γραμμής του τραμ, οι οποίες επίσης παρουσιάζουν σημαντική καθυστέρηση: σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 80% της επιδομής (βάση) και της τοποθέτησης ραγών (απομένει το κομμάτι κοντά στην Εσπλανάδα), ενώ ακολουθεί η τοποθέτηση ιστών, η ηλεκτροδότηση κ.λπ. Στόχος πάντως είναι το τραμ να επαναλειτουργήσει, αποκαθιστώντας τη σύνδεση της γραμμής έως το ΣΕΦ μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, ακόμα κι αν οι τρεις σταθμοί του Φαληρικού Ορμου (Μοσχάτο, Τζιτζιφιές, Καλλιθέα) δεν λειτουργήσουν άμεσα.
Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται και η υπογραφή της δεύτερης συμπληρωματικής σύμβασης με τον ανάδοχο, ύψους περίπου 6 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση αφορά τις προσαρμογές που έγιναν στο αντιπλημμυρικό έργο προκειμένου να δέχεται μεγαλύτερες ποσότητες υδάτων.
Όσο για τη β' φάση των έργων, με τα οποία η παραλιακή ζώνη θα λάβει την τελική της μορφή, αυτή τοποθετείται χρονικά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Αξίζει με την ευκαιρία να αναφερθεί ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος προετοιμάζει το έδαφος για την αναθεώρηση όλου του σχεδιασμού του παραλιακού μετώπου της περιοχής, από ΣΕΦ έως Κορωπί, προφανώς για να προσαρμοστεί και στο πλήθος των έργων που έχουν ήδη εγκριθεί. Στο πολεοδομικό σχέδιο νόμου, που βρίσκεται υπό διαβούλευση, προβλέπεται η αντικατάσταση του Προεδρικού Διατάγματος του 2004 με ειδικό πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο θα περιλαμβάνει και πρόγραμμα παρεμβάσεων για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Πηγή: kathimerini.gr