Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του Sport24 Radio μετά το αιφνιδιαστικό «λουκέτο»
Μετά από 5 χρόνια ενασχόλησής του με το ραδιόφωνο, ο επικεφαλής του ομίλου Δημήτρης Μάρης αποφάσισε να «κατεβάσει τα ρολά» στους δύο ραδιοσταθμούς που κατέχει, το Sport24 103.3 και τον Legend 88.6.
Και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, που η οικονομία καταρρέει και οι θέσεις εργασίας μειώνονται. Ο αθλητικός ραδιοσταθμός έχει σταματήσει να εκπέμπει πρόγραμμα από το βράδυ της Παρασκευής, και ο ροκ σταθμός έχει μείνει χωρίς πρόγραμμα.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, για να δούμε τι (μπορεί να) έφταιξε που οδήγησαν τους ιθύνοντες της 24 Media στην απόφαση να κλείσει τα ραδιόφωνά της.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η εμπλοκή του Δημήτρη Μάρη με τον χώρο του ραδιοφώνου ξεκίνησε στα τέλη του 2014, όταν απέκτησε το 50% των μετοχών και το management του (τότε) Sentra 103.3, που άνηκε σε εταιρείες του ομίλου Μπόμπολα. Λίγο πριν την εκπνοή του έτους ο ραδιοσταθμός σταμάτησε να εκπέμπει πρόγραμμα, μέχρι τις 12 Ιανουαρίου 2015 οπότε και βγήκε στον αέρα ως Sport24 103.3. Το πρόγραμμά του, αρχικά, αποτελούνταν από δημοσιογράφους στα site της 24 Media, μαζί με πολλούς που εργάζονταν ήδη στον πρώην Sentra FM. Στην συνέχεια και μέχρι το τέλος του, ενέταξε στο δυναμικό του πολλούς δημοσιογράφους και παραγωγούς που προέρχονταν από τον Σπορ FM 94.6. Διευθυντής του, όλα αυτά τα χρόνια, πετυχημένος 100%, ήταν ο Παντελής Διαμαντόπουλος.
Στις ακροαματικότητες τα πήγαινε αρκετά καλά, για τα δεδομένα του ανταγωνισμού στα αθλητικά ραδιόφωνα, κινούμενος σε νούμερα άνω του 4% και με πολύ μεγάλη διάρκεια ακρόασης. Στις τελευταίες μετρήσεις από τις 13 Ιανουαρίου μέχρι τις 8 Μαρτίου ήταν 25ος ανάμεσα σε 38 ραδιόφωνα, με ποσοστό 4%, έχοντας αρνητική διαφορά 2,3 μονάδων από τον πρωτοπόρο Σπορ FM 94.6. Είχε περίπου 110 χιλιάδες ακροατές στο ίδιο διάστημα, μέση διάρκεια ακρόασης 117,7 λεπτά (4ος στο σύνολο), και μεγαλύτερο μερίδιο στο «δυναμικό κοινό», στις ηλικίες από 35-44 ετών (7%). Τέλος, είχε δικτυωθεί με πολλά ραδιόφωνα της περιφέρειας (σε Πάτρα, Βόλο, Ιωάννινα, Άρτα, Λαμία, Ρόδο κ.ά.) αλλά και στην Κύπρο.
Τον Μάρτιο του 2017 ο Δημήτρης Μάρης εξαγόρασε τον τότε Panda 88.6 από τη Διαπασών του Νίκου Μπιλίρη. Δύο μήνες αργότερα, υπό την καθοδήγηση του Κώστα Αρβανίτη, ο ραδιοσταθμός μετατράπηκε σε ενημερωτικό και βγήκε στον αέρα ως Ραδιόφωνο 24/7 88.6. Ο σταθμός στελεχώθηκε με ανθρώπους από την 24 Media, όπως έγινε και με το Sport24 103.3, με δημοσιογράφους και παραγωγούς της ελεύθερης αγοράς αλλά και παραγωγούς από τον 105.5 Στο Κόκκινο. Εν αντιθέσει με το ομόσταβλο αθλητικό ραδιόφωνο, ο ενημερωτικός ραδιοσταθμός δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Οι απολύσεις ήταν συχνές και ομαδικές, οι αλλαγές στο πρόγραμμα ακόμα πιο συχνές, και τα νούμερά του στις μετρήσεις δεν ξεπέρασαν ποτέ το 2%. Την κύρια ευθύνη φυσικά τη φέρει ο Δημήτρης Μάρης που δεν είχε την υπομονή να αφήσει λίγο το σταθμό να λειτουργήσει, σταθερά και δίχως αλλαγές. Τον Σεπτέμβριο του 2018 άλλαξε όνομα και έγινε News 24/7 88.6, με διευθυντή τον Βασίλη Σκουρή και πιο ενημερωτικό προσανατολισμό, χωρίς όμως να αλλάξει κάτι στις ακροαματικότητες.
Τον Ιούνιο του 2019 η 24 Media αποφάσισε να κλείσει τον ραδιοσταθμό, με αιτία -όπως ανάφερε στην τότε ανακοίνωσή της- τις επανειλημμένες κλήσεις του News 24/7 88.6 από το ΕΣΡ για «παράνομη εκπομπή ενημερωτικού προγράμματος σε μη ενημερωτική συχνότητα». Μετά από 5 μήνες εξέπεμψε για πρώτη φορά ο (μουσικός, αυτή τη φορά) Legend 88.6, με ροκ ρεπερτόριο και επικεφαλής τον Φίλιππο Ταλάντη. Ο σταθμός στελεχώθηκε κυρίως με παραγωγούς που προέρχονταν από τα πρώτα χρόνια του Red 96.3.
Λόγω του ότι το εγχείρημα κράτησε για μόλις 4 μήνες δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις του στις ακροαματικότητες. Ωστόσο, στις τελευταίες μετρήσεις είχε ποσοστό 1,2%, όντας 35ος ανάμεσα σε 38 ραδιόφωνα και με αύξηση 0,1% σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο, περίπου 33 χιλιάδες ακροατές, μέση διάρκεια ακρόασης 71,4 λεπτά -μόλις 5,1 λεπτά διαφορά από τον πρωτοπόρο του ανταγωνισμού, Red 96.3- και μεγαλύτερη απήχηση στις ηλικίες από 35-44 ετών, όπως και οι υπόλοιποι ανταγωνιστές του.
Το «λουκέτο» τόσο στον Sport24 103.3 και στον Legend 88.6 σηματοδοτεί αυτόματα την απεμπλοκή της 24 Media από την αγορά του ραδιοφώνου, και εκτός απροόπτου την πώληση των συχνοτήτων. Ως επιχειρήσεις οι δύο ραδιοσταθμοί αποτελούν ξεχωριστές οντότητες από τα site του Δημήτρη Μάρη, υπό την σκέπη όμως της «24 Media Α.Ε. Συμμετοχών», που είναι η μητρική εταιρεία του ομίλου. Εκείνη διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων, την «24 Media Μονοπρόσωπη Α.Ε. Ψηφιακών Εφαρμογών» (Sport24.gr, Contra.gr, News247.gr, Oneman.gr, Ladylike.gr) και το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Farosnet Α.Ε. (Huffington Post).
Όλα τα site της 24 Media συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά, παρά το «λουκέτο» στους ραδιοσταθμούς. Μάλιστα, τον περασμένο Οκτώβριο η εταιρεία που ελέγχει όλα τα site του ομίλου, πλην της Huffington Post, αύξησε το μετοχικό της κεφάλαιο κατά 3.188.250 ευρώ.
Ως προς τα ραδιόφωνα, η «24 Media Α.Ε. Συμμετοχών» ελεγχει το 66,92% της «N.S.P. Ραδιοφωνική Α.Ε.» (Sport24 103.3) και το 99,46% της «Ελληνικές Ραδιοφωνικές Επιχειρήσεις Α.Ε.» (Legend 88.6). Αντιστοίχως, το 33,08% του πρώτου ραδιοσταθμού διατηρεί η ανενεργή πλέον «Πήγασος Εκδοτική Α.Ε.» της οικογένειας Μπόμπολα, και το 0,54% του δεύτερου ο Βασίλης Κοσμόπουλος, πρώην στέλεχος του Alter.
Στους τελευταίους δημοσιευμένους στο ΓΕΜΗ ισολογισμούς τους, η «N.S.P.» το... μακρινό 2015 είχε κύκλο εργασιών 704.772,47 ευρώ και συσσωρευμένες ζημίες ύψους 20.536.540,64 ευρώ (οι περισσότερες από την εποχή της «Πήγασος»). Η «Ελληνικές Ραδιοφωνικές Επιχειρήσεις» το 2018 είχε κύκλο εργασιών 587.685 ευρώ και σύνολο υποχρεώσεων 500.561,35 ευρώ. Από τότε που ανέλαβε την διαχείρισή τους, η 24 Media έχει καταβάλλει μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου συνολικά 9.770.638,60 ευρώ στον Sport24 103.3 (με 8 ΑΜΚ) και 3.118.000 ευρώ στον Legend 88.6 (με 7 ΑΜΚ). Κάτι λιγότερο από 13 εκατομμύρια ευρώ, συνολικά. Διόλου μικρό ποσό...
Με τους δύο ραδιοσταθμούς χωρίς πρόγραμμα και εργαζόμενους, ο Δημήτρης Μάρης μοιάζει να τους έχει βάλει πωλητήριο. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που «ψάχνονται» για να εξαγοράσουν μια συχνότητα. Στο πρόσφατο παρελθόν, για παράδειγμα, έχουν κάνει κινήσεις για εξαγορά συχνότητας ο όμιλος ΑΝΤ1, που συζητούσε για τον Party 104 πριν έναν χρόνο, η MMS Group του Χάρη Πολίτη που πριν 1,5 χρόνο ενδιαφέρθηκε για τον VFM 88.3, κατοχυρώνοντας το όνομα και το λογότυπό του, οι Αττικές Εκδόσεις, η Αλεξάνδρα Δασκαλοπούλου κ.ά. Όμως, με τον κορονοϊό σε έξαρση και την οικονομία σε ύφεση, τα σχέδια των όποιων ενδιαφερόμενων ίσως αλλάξουν.
πηγή: e-tetradio.gr