Ολυμπιακός: Σκηνές από τα προσεχώς στο Κάουνας
Ο Ολυμπιακός έδειξε στο Κάουνας σκηνές από τα προσεχώς και ο Σάσα Βεζένκοφ απέδειξε το γιατί είναι ο MVP της φετινής EuroLeague - Γράφει ο Ν. Ψιλόπουλος.
Ο Ολυμπιακός όχι μόνο κρατά την τύχη στα χέρια του για το πλεονέκτημα έδρας, αλλά έτσι όπως βαδίζει, είναι ξεκάθαρο φαβορί για να τερματίσει και στην πρώτη θέση. Και πως να την χάσει, όταν Ρεάλ και Μπαρτσελόνα ακολουθούν, αλλά υστερούν στην ισοβαθμία. Οι ερυθρόλευκοι έκαναν το ρεκόρ τους 21-8, σημείωσαν παρακαλώ την 10η (!) εκτός έδρας επικράτησή τους και αποδεικνύουν πως στην καλή τους μέρα μπορούν να κερδίσουν τον οποιοδήποτε αντίπαλο, σε κάθε έδρα. Έχει συμβολική σημασία το «διπλό» μέσα στο Κάουνας, στο γήπεδο που θα διεξαχθεί το ερχόμενο Final-Four, με τους Πειραιώτες να μας δείχνουν σκηνές από τα προσεχώς.
Οι ερυθρόλευκοι έλεγχαν το ματς, προηγήθηκαν και με +14 στο 28', αλλά στην τελευταία περίοδο η Ζαλγκίρις κατάφερε να φέρει τα πάνω-κάτω στο 39'. Προηγήθηκε με +2, βάζοντας... φωτιά στο ματς. Σε αυτές τις καταστάσεις η πίεση ανεβαίνει, το άγχος εκτοξεύεται και σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές η κάθε ομάδα δείχνει τη νοοτροπία νικητή, αλλά και το μέταλλο που διαθέτει. Παράλληλα και ο κάθε παίκτης τη στόφα του πρωταγωνιστή, αλλά και του ηγέτη που τον χαρακτηρίζει. Καμία αντίρρηση πως είναι για τη κάθε ομάδα σημαντικό να κερδίζει άνετα, αλλά αυτές οι νίκες που κρίνονται στο τέλος, μπολιάζουν τη ψυχολογία, αλλά και το πνεύμα του νικητή σε κάθε ομάδα. Ενισχύει την αυτοπεποίθηση και δίνει εμπειρία στο σύνολο για το τρόπο που θα κληθεί να διαχειριστεί παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Ο Σάσα Βεζένκοφ στο Κάουνας έδωσε ρεσιτάλ. Πέτυχε 25 πόντους σε 29 λεπτά και το κατάφερε σημειώνοντας 9/9 δίποντα. Δεν έχασε σουτ! Με ωραίες κινήσεις μέσα στη ρακέτα, με σωστά κοψίματα στο «ζωγραφιστό», με έξυπνες κινήσεις μακριά από τη μπάλα, με χέρι αλφάδι από κάθε σημείο του γηπέδου. Η μπάλα πήγε στα χέρια του δευτερόλεπτα πριν το τέλος. Η μπάλα «έκαιγε», βρέθηκε σε ένα σημείο που δεν αρέσκεται να σουτάρει, αλλά η μπάλα βρήκε μόνο δίχτυ, σημειώνοντας και το νικητήριο καλάθι της αναμέτρησης. Το τελευταίο διάστημα δείχνει ταλέντο και στο να γίνεται καθοριστικός. Έβαλε το νικητήριο καλάθι στη Ρόδο, το έβαλε και στο Κάουνας. Πέρα από τον Κώστα Σλούκα, ο Ολυμπιακός έχει και τον Βούλγαρο φόργουορντ ώστε να κρίνει τα ματς όταν φτάνουν στην κόψη του ξυραφιού.
Ο Ολυμπιακός διαθέτει έναν από τους πιο έξυπνους ψηλούς στην Ευρώπη, τον Μουσταφά Φαλ. Είναι σπάνιο να βλέπεις έναν παίκτη ύψους 2,18 να μοιράζει 7 ασίστ και να μοιράζει έξοχες τελικές πάσες στους συμπαίκτες του. Μαζί με τον Τόμας Ουόκαπ έδωσαν τις 14 από τις 23 ασίστ των Πειραιωτών. Οι «ερυθρόλευκοι» έπαιξαν τρομερή άμυνα, κάτι που φαίνεται όχι μόνο από τα 14 κλεψίματα που έκαναν στο ματς, αλλά και από τα 20 λάθη στα οποία και υπέπεσαν οι γηπεδούχοι. Ο Σακίλ ΜακΚίσικ έδωσε για ακόμη μία φορά μεγάλη ώθηση στον Ολυμπιακό ερχόμενος από τον πάγκο και το γεγονός αποτελεί ένα τρανό παράδειγμα για το βάθος και την ποιότητα που υπάρχει στο ερυθρόλευκο ρόστερ. Πήρε αυτό το «διπλό» έχοντας νοκ-άουτ τον Κώστα Σλούκα. Δεν είναι μικρό πράγμα.
Οι «ερυθρόλευκοι» παίζουν φέτος σπουδαίο μπάσκετ και αξίζουν να δώσουν το «παρών» και στο φετινό Φάιναλ-Φορ. Είναι απολαυστικό να διαβάζεις τα λόγια των αντιπάλων για τη φετινή ομάδα που έχει φτιάξει ο Γιώργος Μπαρτζώκας: «Ο Ολυμπιακός είναι η ομάδα που με έχει εντυπωσιάσει περισσότερο από όλες. Μετά το τρίτο λεπτό του μεταξύ μας αγώνα, είπα σε συνεργάτη μου ότι είναι σαν την Βραζιλία του '70 και μου απάντησε ότι το ίδιο σκεφτόταν και ο ίδιος. Ο τρόπος που κινείται στο γήπεδο, ο τρόπος που πασάρει και η ποιότητα που έχει είναι απίστευτη.
Λειτουργεί με έναν τρόπο που δύσκολα έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο μπάσκετ. Με μια ισορροπία, με μια ικανότητα τόσο στο pick n roll, στο πως κυκλοφορούν την μπάλα, στο πως επιτίθενται στο closeout, στο πως δεν χαρίζουν πράγματα, δεν κάνουν εύκολα λάθη, στον τρόπο που αμύνονται και στις δύο πλευρές, είναι πραγματικά εντυπωσιακοί». Τα λόγια ανήκουν στον βοηθό του Αντρέα Τρινκιέρι στη Μπάγερν, Αντριάνο Βερτεμάτι.