Φέτελ: Ένας ασυμβίβαστoς πρωταθλητής
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατάφερε να αφήσει για τα καλά το αποτύπωμά του στη Formula 1.
Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και για τον Σεμπάστιαν Φέτελ, μόνο που στην περίπτωση του Γερμανού τα πράγματα διαφέρουν. Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν αποσύρθηκε από τη Formula 1 λόγω ηλικίας, αλλά λόγω της όλης πορείας που είχε ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια στο κορυφαίο πρωτάθλημα της ταχύτητας.
Ένα αστέρι γεννιέται
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Από το ξεκίνημα της καριέρας του έδειχνε έτοιμος να γράψει το όνομά του στο πάνθεον της Formula 1. Σε ηλικία 19 ετών και 53 ημερών, ο Φέτελ έγινε ο νεότερος οδηγός που συμμετείχε σε επίσημη διαδικασία ενός Grand Prix. Μάλιστα στις πρώτες του δοκιμές με την BMW Sauber κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο. Τον Ιούλιο του 2007 η Toro Rosso αποφάσισε να τον εμπιστευτεί και εκείνος τους δικαίωσε, αφού τους χάρισε την πρώτη τους νίκη στο πρωτάθλημα. Οι αλλεπάλληλες επιτυχίες ήταν πλέον αδύνατο να τον κρατήσουν σε μία ομάδα που δεν στόχευε στην κορυφή.
Μαινόμενος «ταύρος»
Το 2009 ο Σεμπ φόρεσε την αγωνιστική φόρμα της Red Bull ανοίγοντας, όπως εξελίχθηκε, ένα μεγάλο κεφάλαιο στην καριέρα του. Σε εκείνο το πρωτάθλημα κατάφερε να γίνει ο νεαρότερος οδηγός της Formula 1 που κατακτά τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία. Η επόμενη χρονιά ήταν η αρχή της αυτοκρατορίας που έχτισε παρέα με τους «ταύρους». Από τη δεύτερη θέση κατάφερε να ανέβει στην κορυφή και να γίνει ο νεαρότερος πρωταθλητής της κατηγορίας σε ηλικία 23 ετών και 134 ημερών. Ακολουθήσαν άλλα τρία «χρυσά» χρόνια για εκείνον και τη Red Bull, καθώς το 2014 ο Λιούις Χάμιλτον και η Mercedes τους «έσπασαν» το σερί.
To μεγάλο άλμα στη Ferrari
Ένα από τα όνειρα της πλειοψηφίας των πιλότων της Formula 1 είναι να υπογράψουν συμβόλαιο με τη Ferrari. Bλέποντας πως ο κύκλος έχει κλίσει στη Red Bull, o Φέτελ αποφάσισε να μετακομίσει στο Μαρανέλο προκαλώντας μεγάλο ντόρο στις τάξεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τα τέσσερα πρωταθλήματα στο παλμαρέ του σε συνδυασμό με την πολυετή αποχή της Ferrari από τους τίτλους, δημιούργησαν μεγάλες προσδοκίες. Στην πορεία όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως τα περίμεναν οι δύο πλευρές. Η συνεργασία τους κλονίστηκε και κυρίως η ψυχολογία του Γερμανού, ο οποίος φαινόταν πως δούλευε κάτω από μεγάλη πίεση. Αγάπησε αρκετά τη Ferrari, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να της χαρίσει έναν τίτλο. Παρά τις προσπάθειες που κατέβαλλε, τελικά έμεινε με άδεια χέρια. Αν και δεν οδήγησε τη Scuderia σε τροχιά επιτυχιών οι φίλοι της ομάδας πάντοτε τον συμπαθούσαν, με τον ίδιο να τους ανταποδίδει το σεβασμό του. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που σχεδόν μετά από κάθε νίκη του χρησιμοποιούσε την ιταλική γλώσσα προκειμένου να συγχαρεί τους μηχανικούς του.
Η αρχή του τέλους
Το 2020 αποφάσισε να αποχωρήσει από το Μαρανέλο και το πρωτάθλημα του 2021 τον βρήκε στην Aston Martin. To νέο ξεκίνημα του Φέτελ με τους «πράσινους» ήταν εξαρχής δύσκολο, αφού το μονοθέσιο της ομάδας δεν ήταν αντάξιο της κλάσης του Γερμανού. Ο 35χρονος πιλότος γνώριζε μέσα του πως δεν θα μπορέσει να διεκδικήσει τον τίτλο, ωστόσο ήλπιζε να αλλάξουν τα πράγματα στο μέλλον. Κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό και έτσι ο ίδιος είδε διαφορετικά το ρόλο του. Χωρίς να έχει το άγχος των αποτελεσμάτων, κατάφερε να βγάλει ένα πιο χαλαρό προφίλ προς τα έξω και να χαρεί το αγαπημένο του σπορ. Μάλιστα κατάφερε να πραγματοποιήσει πολύ καλές εμφανίσεις, παρά το μέτριο μονοθέσιο της Aston Μartin, δείγμα του μεγάλου του ταλέντου.
Η φωνή της λογικής
Ο Φέτελ ξεχώριζε και εκτός πίστας χάρη στις δημόσιες τοποθετήσεις του. Ήταν ένας πιλότος που δεν του άρεσε να ακολουθεί τη «μάζα» προκειμένου να είναι αρεστός στα «αφεντικά» των ομάδων ή της διοργάνωσης. Το θάρρος της γνώμης του τον μετέτρεψε ορισμένες φορές στο «μαύρο πρόβατο» της Formula 1, όμως ο ίδιος συνέχιζε να είναι ο εαυτός του. Πάντα έβρισκε την ευκαιρία να σχολιάζει τα γεγονότα της επικαιρότητας, ακόμα και όταν η γνώμη του αντικρούονταν με εκείνη της F1. H φτώχεια, ο ρατσισμός, ο πόλεμος και η κλιματική αλλαγή ήταν μερικά από τα θέματα που σχολίαζε κατά καιρούς και για τα οποία τολμούσε να παίρνει θαρραλέα θέση. Η ειλικρίνειά του τον έκαναν αγαπητό στο φίλαθλο κοινό, καθώς δεν τον ενδιέφερε η εικόνα που έβγαζε προς τα έξω.
Η απουσία του ίσως να «ανακουφίσει» ορισμένους στη Formula 1, αλλά σίγουρα θα είναι αισθητή για πολλά χρόνια. Από αγωνιστικής άποψης μπορούσε κάλλιστα να συνεχίσει, όμως πλέον είναι έτοιμος να κλείσει τα φώτα μίας λαμπρής καριέρας και να αφιερωθεί πλήρως στην οικογένειά του και ποιος ξέρει ίσως κάποια στιγμή τον ξαναδούμε στην πίστα, από άλλο πόστο.