Όλα τα νέα μοντέλα της Toyota για το 2020
Πολλά και σημαντικά μοντέλα ετοιμάζεται να λανσάρει άμεσα και τους επόμενους μήνες η Toyota στην Ευρώπη, με αιχμή του δόρατος το ολοκαίνουργιο Yaris.
Πολλά και σημαντικά μοντέλα ετοιμάζεται να λανσάρει άμεσα και τους επόμενους μήνες η Toyota στην Ευρώπη, με αιχμή του δόρατος το ολοκαίνουργιο Yaris. Πάρα πολύ σημαντικό είναι και το λανσάρισμα του πρώτου μικρού SUV μοντέλου της Yaris Cross, σε μια κατηγορία όπου άργησε να μπει.
Τη νέα γκάμα συμπληρώνει το πλήρως αναβαθμισμένο Hilux, καθώς και το πιο ισχυρό από ποτέ RAV4 Plug-in Hybrid. Την είσοδό του για πρώτη φορά στην Ευρώπη θα κάνει το μεγάλο SUV Highlander, ενώ το καινούργιο Mirai δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον προκάτοχό του. Όλα αυτά τα νέα Toyota, σας τα παρουσιάζουμε αναλυτικά παρακάτω.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Toyota Yaris
Το εντελώς νέο, τέταρτης γενιάς Toyota Yaris παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο. Πρόκειται για το πρώτο Toyota που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B και έχει μήκος 3.950 χλστ. (+5 χλστ. από το προγενέστερο), πλάτος 1.745 χλστ. (+50 χλστ.), ύψος 1.470 χλστ. (-40 χλστ.) και μεταξόνιο 2.560 χλστ. (+50 χλστ.).
Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό, το οποίο σύμφωνα με την Toyota είναι ευρύχωρο και κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά μαλακής υφής. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 10 ιντσών, ενώ υπάρχουν ακόμα head-up display και ψηφιακά όργανα στον αντίστοιχο πίνακα. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 286 λτ.
Η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει τα νέα 3κύλινδρα μηχανικά σύνολα βενζίνης του 1.0 λτ. 72 PS και των 1.5 λτ. 121 PS. Πολύ ενδιαφέρον αναμένεται να συγκεντρώσει ο επίσης νέος 1.5 λτ. Hybrid Dynamic Force, με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων (100 PS το προγενέστερο). Το τέταρτης γενιάς υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT-i μηχανικό σύνολο 1.490 κ.εκ. απόδοσης 91 ίππων και 120 Nm ροπής, ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 80 ίππους και 141 Nm ροπής και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V. Το νέο υβριδικό Yaris επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ., η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 3,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 86 γρ./χλμ. (WLTP).
Toyota Yaris Cross
Την είσοδό της κάνει στα B-SUV η Toyota με το νέο Yaris Cross, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B του Yaris, όμως είναι μεγαλύτερο από αυτό. Το μήκος φτάνει στα 4.180 χλστ., το πλάτος στα 1.765 χλστ. (+20 χλστ.) και το ύψος στα 1.560 χλστ. (+90 χλστ.). Το μόνο που παραμένει απαράλλαχτο είναι το μεταξόνιο, στα 2.560 χλστ. Στο εσωτερικό δεν συναντάμε πολλές αλλαγές, με το διπλό πάτωμα του χώρου αποσκευών και το διαιρούμενο κάθισμα 40:20:40 να συνδράμουν στην πρακτικότητα του αυτοκινήτου.
Το Yaris Cross επωφελείται από την τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα νέο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. κύκλου Atkinson, με συνδυαστική απόδοση 116 ίππων. Η θερμοδυναμική απόδοση του 3κύλινδρου υβριδικού συνόλου βρίσκεται στο 40%, με την Toyota να ανακοινώνει εκπομπές CO2 κάτω από 120 γρ./χλμ. για το FWD και κάτω από 135 γρ./χλμ. για την έκδοση AWD-i (WLTP).
Το σύστημα τετρακίνησης AWD-i κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση.
Toyota GR Yaris
Η Toyota έκανε τη μεγάλη έκπληξη με την παρουσίαση του άκρως εντυπωσιακού σε κάθε επίπεδο, GR Yaris. Άκρως επιθετικό παρουσιαστικό, με πολλά φουσκώματα, αεροδυναμικά βοηθήματα και τεράστια εισαγωγή αέρα μπροστά, αλλά και σπορ στοιχεία στο εσωτερικό.
Την κίνηση των 1.280 κιλών αμαξώματος του GR Yaris, αναλαμβάνει ένα νέο 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο 1.6 λτ. με απόδοση 261 ίππων και 360 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς, μέσω κλασικού 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης GR-FOUR. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε λιγότερο από 5,5 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Για πρώτη φορά η Toyota προσφέρει το RAV4 με σύστημα κίνησης Plug-in Hybrid, προσφέροντας υψηλές αποδόσεις και επιδόσεις με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2.
Το εν λόγω σύστημα αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 2.5 λτ. Hybrid Dynamic Force, ένα ηλεκτροκινητήρα μπροστά απόδοσης 182 ίππων και ένα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα ισχύος 54 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 306 ίππους και προσφέρει επιτάχυνση στο βάρους 1.910 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 λτ./100 χλμ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Η μεικτή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι 1,3 λτ./100 χλμ. και 29 γρ./χλμ. αντίστοιχα (WLTP). Επίσης, μόνο με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας που αντλείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kWh, το RAV4 Plug-in Hybrid μπορεί να διανύσει έως 65 χιλιόμετρα (WLTP) με μέγιστη ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα. Η μικρή σε διαστάσεις μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ και δεν επηρεάζει καθόλου τη χωρητικότητά του (520 λτ.).
Toyota Hilux
Από τα πιο σημαντικά νέα μοντέλα της Toyota, είναι και το καινούργιο Hilux με τις πάρα πολλές σε σχεδίαση, στα μηχανικά μέρη και σε τεχνολογία. Εξωτερικά εμφανίζει πιο μυώδη εμφάνιση, ενώ αλλαγές υπάρχουν και στο εκσυγχρονισμένο εσωτερικό με το νέο σχεδιασμό, τη βελτιωμένη ποιότητα και τον πλούσιο εξοπλισμό.
Ο 2.4 λτ. ντίζελ κινητήρας των 150 ίππων και 400 Nm ροπής αντικαταστάθηκε από ένα νέο, πιο ισχυρό 2.8 λτ. με 204 ίππους και 500 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,0 δλ., κατανάλωση 7,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 204 γρ./χλμ. (NEDC). O κινητήρας των 2.8 λτ. συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και φυσικά με 4κίνηση στις εκδόσεις Extra Cab και Double Cab.
Βελτιώσεις έχουν γίνει ακόμα στις αναρτήσεις, στο σύστημα διεύθυνσης και στο πλαίσιο τύπου σκάλας. Η ανάρτηση διαθέτει νέα αμορτισέρ εμπρός – πίσω, βελτιωμένο σχεδιασμό των φύλλων σούστας πίσω και νέους ελαστικούς συνδέσμους. Τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του έχουν ενισχυθεί και αυτά με μια νέα ηλεκτρονική λειτουργία που προσομοιώνει το μηχανικό LSD διαφορικό (σε μοντέλα 2WD). Επίσης, η απόκριση είναι καλύτερη και έχει αναβαθμιστεί το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς VSC.
Toyota Highlander
Το μεγαλύτερο SUV στην γκάμα της Toyota, το Highlander έρχεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη, αποκλειστικά ως υβριδικό. Το τεράστιο ιαπωνικό SUV των 4.950 χλστ. μήκους θα διατίθεται αποκλειστικά με το υβριδικό σύνολο των 2.5 λτ., που γνωρίζουμε από το αντίστοιχο RAV4 (όχι το plug-in) και αποδίδει συνδυαστικά 244 ίππους (+22 PS σε σχέση με το τετρακίνητο RAV4 Hybrid). Παρά τις πληθωρικές διαστάσεις και το βάρος των 2.084 κιλών, η Toyota ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης 6,7 λτ./100 χλμ.
Η 4η γενιά του Highlander βασίζεται στην νέα παγκόσμια πλατφόρμα TGNA (Toyota Global New Architecture), μοιραζόμενο πολλά μηχανικά μέρη με τα Camry και Avalon. Είναι από τα ελάχιστα SUV που προσφέρει δυνατότητα μεταφοράς 8 επιβατών, καθώς η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορεί να παραγγελθεί σε τριθέσια διάταξη. Με όλα τα καθίσματα στη θέση τους, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 453 λίτρα. Όταν αναδιπλωθούν όλα, πλην οδηγού-συνοδηγού, εκτοξεύεται στα 2.387! Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κανονική, πενταθέσια διάταξη, η χωρητικότητα είναι 1.370 λίτρα.
Toyota Mirai
Η Toyota, η οποία εισήγαγε την υδρογονοκίνηση το 2014 με το πρώτης γενιάς Mirai, τώρα ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη με το εντελώς νέο και διαφορετικό, 2ης γενιάς Mirai. Το μήκους 4.975 χλστ., πλάτους 1.885 χλστ., ύψους 1.470 χλστ. και με μεταξόνιο 2.920 χλστ. αμάξωμά του, διακρίνεται από το σφηνοειδές του προφίλ. Πολυτελές και με υψηλή τεχνολογία είναι το εσωτερικό με την πολύ μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Βελτιωμένοι είναι και οι χώροι, αφού πλέον είναι 5θέσιο, έναντι 4θέσιο το υπάρχον Mirai.
Το νέο Mirai βασίζεται σε νέα πισωκίνητη πλατφόρμα, ενώ η Toyota αναφέρει ότι το αυτοκίνητο θα έχει μεγαλύτερη αυτονομία έως 30%. Αυτό οφείλεται χάρη στις 3 νέες δεξαμενές υδρογόνου και το πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα κυψελών καυσίμου. Στο πρώτο Mirai o ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 154 ίππους και 335 Nm ροπής. Οι δύο δεξαμενές υδρογόνου των 122,4 λτ. προσφέρουν αυτονομία 500 χλμ. με ένα γέμισμα που διαρκεί 3 λεπτά.
Πηγή: autogreeknews.gr