Ποια είναι τα φθηνότερα 2,9 δλ. για 0-100 χλμ./ώρα;
Μπορεί να ζούμε στην εποχή των εκπομπών ρύπων αλλά το παλιό καλό 0-100 χλμ./ώρα δεν πεθαίνει!
Μπορεί να ζούμε στην εποχή των εκπομπών ρύπων και τα λίτρα/100 χλμ. να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα στις αγοραστικές ανάγκες, όμως το παλιό/καλό/αγαπημένο 0-100 χλμ./ώρα δεν πεθαίνει!
Ειδικά όταν τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν αναγάγει σε τυπική διαδικασία τις επιταχύνσεις από στάση, με την αγαστή συνδρομή των ηλεκτρονικών. Αν ρίξουμε μια ματιά στους χρόνους των mega hatches, αρκεί για να μείνουμε άναυδοι. Το Audi RS 3 των 400 ίππων θέλει 4,1 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Το facelift R8 V10 1ης γενιάς, του 2015, απαιτεί 3,9 δλ. για την ίδια μέτρηση. Προσέξτε: δεν μιλάμε για την κλασική ατάκα «τα σημερινά hot hatches είναι ταχύτερα από supercars 15ετίας». 5 χρόνια διαφορά έχουν, και ένα premium μικρομεσαίο πάει «ίσα βάρκα-ίσα νερά» με ένα υπεραυτοκίνητο. Το TT-RS μάλιστα ξεπερνάει το 10κύλινδρο αδερφάκι του, με 3,7 δλ.!
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Με δυο λόγια, εν μέσω CO2 και υβριδικών/ηλεκτρικών, το 0-100 χλμ./ώρα είναι πιο προσιτό από ποτέ!
Λέγοντας «προσιτό» δεν αναφερόμαστε μόνο στην ευκολία επίτευξης, αλλά και στην κυριολεκτική υπόσταση της φράσης. Χρόνοι που μέχρι πριν λίγα χρόνια -ή ακόμα και σήμερα- άνηκαν σε κατασκευές με πολύ υψηλά εξαψήφια νούμερο στο τιμολόγιο, τώρα επιτυγχάνονται στο υποπολλαπλάσιο κόστος. Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα, η Corvette 8ης γενιάς. Η τιμή του αμερικανικού supercar πλέον, μετά και τη μετακόμιση του κινητήρα στο κέντρο, το καθιστά φθηνότερο από τη 2λιτρη BMW Z4.
Η νέα Chevrolet Corvette Stingray 1LT ξεκινά από τις 59.000 δολάρια, προσφέροντας 497 ίππους και 630 Nm ροπής από τον 6.2 V8. Σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το launch control, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα εμφανίζονται στο ψηφιακό καντράν μετά από 3,3 δλ. Όμως η «Κορβέτα» μπορεί να πάει πιο χαμηλά. Κάτω από τα 3 δλ.!
Στην προνομιακή τιμή των 5.000 δολαρίων, προσφέρεται το Z51 Package. Σε αυτό περιλαμβάνονται φρένα της Brembo, αναβαθμισμένη ανάρτηση και εξάτμιση, διαφορετική κλιμάκωση στο κιβώτιο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, αεροδυναμικές προσθήκες στο αμάξωμα (splitter, πλαϊνές ποδιές και spoiler), ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S διάστασης 245/35ZR19 εμπρός και 305/30ZR20 πίσω, αλλά και μεγαλύτερα ψυγεία. Όλα τα ανωτέρω κατεβάζουν τον χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα στα 2,9 δλ.! Ίδια επίδοση, δηλαδή, με την Lamborghini Huracan Performante των 640 ίππων, την απερχόμενη Porsche 911 Turbo S των 580 ίππων και την Aventador S των 740 ίππων. Προφανώς τιμολογιακή σύγκριση με αυτές τις παρουσίες δεν τίθεται.
Πόσο κοστίζουν τα φθηνότερα 2,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα; Μόλις 64.000 δολάρια, ή 59.221 ευρώ! Ενδεικτικά να αναφέρουμε, πως στην Ελλάδα το προαναφερθέν Audi RS 3 κοστολογείται στις 70.100 ευρώ.
Πηγή: autogreeknews.gr