Η σοκαριστική διαφορά της έλλειψης αερόσακων (vid)
Την εποχή των επικουρικών συστημάτων, τα οποία φρενάρουν και διορθώνουν την πορεία του αυτοκινήτου δίχως ανθρώπινη παρέμβαση, θα νόμιζε κανείς πως οι αερόσακοι είναι αυτονόητο μέρος της ασφάλειας κατά την οδήγηση.
Την εποχή των επικουρικών συστημάτων, τα οποία φρενάρουν και διορθώνουν την πορεία του αυτοκινήτου δίχως ανθρώπινη παρέμβαση, θα νόμιζε κανείς πως οι αερόσακοι είναι αυτονόητο μέρος της ασφάλειας κατά την οδήγηση. Κάτι που ισχύει για την Ευρώπη, την Βόρειο Αμερική, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τις υπόλοιπες λεγόμενες ανεπτυγμένες αγορές. Σε κάποιες, ωστόσο, διατίθενται νέα μοντέλα χωρίς αερόσακους. Με τα αντίστοιχα, σοκαριστικά αποτελέσματα.
Το νέο Mitsubishi L200 παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες και, ως γνήσιο προϊόν της ψηφιακής εποχής, εξοπλίζεται με πλήρες πακέτο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Στην έκδοση Intense Plus συναντάμε σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, μαζί με 7 αερόσακους, ABS και ESP. Στην βασική Intense τα επικουρικά συστήματα απουσιάζουν, όμως το τρίπτυχο ABS-ESP-αερόσακων είναι στάνταρ. Κάτι απολύτως λογικό, αφού και τα τρία είναι υποχρεωτικά εδώ και χρόνια από την νομοθεσία της Ε.Ε. Στην Λατινική Αμερική, όμως, δεν μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες για την ακεραιότητα οδηγού και επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Εκεί, η βασική έκδοση του L200 εξοπλίζεται μόνο με ABS! Ούτε αερόσακοι, ούτε ESP. Μάλιστα, δεν υπάρχει καν αερόσακος οδηγού! Ένα στοιχείο εξοπλισμού που στα μέρη μας υφίσταται από τα τέλη της δεκαετίας του 80, ως έξτρα τότε. Ακόμα πιο εκπληκτικό -πάντα με την αρνητική έννοια- είναι το γεγονός πως απουσιάζουν ακόμα και οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας. Ο απολογισμός μιας πρόσκρουσης σε σταθερό εμπόδιο με 64 χλμ./ώρα επομένως, δεν θα μπορούσε παρά να είναι αναμενόμενα τραγικός.
Το ιαπωνικό pickup απέσπασε 0 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Latin NCAP, συγκεντρώνοντας ισάριθμους βαθμούς στην προστασία ενηλίκων. Όπως αναφέρουν οι εμπειρογνώμονες, ο οδηγός έχει πολύ λίγες πιθανότητες επιβίωσης καθώς κεφάλι και θώρακας προσκρούουν με σφοδρότητα στο τιμόνι. Ο συνεπιβάτης μπορεί να σταθεί πιο τυχερός, με το κεφάλι να προστατεύεται επαρκώς και το στήθος να δέχεται μεν πολλά φορτία, αλλά όχι σε θανατηφόρο βαθμό. Τα γόνατα αμφότερων βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα, όπως και τα παιδιά που καταφέρνουν να «απολαύσουν» ένα ποσοστό 29,2% προστασίας.
Πέρα για πέρα ενδεικτική, είναι η σύγκριση με το δικό μας L200. Το σημερινό δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα από τον Euro NCAP, οπότε θα χρησιμοποιήσουμε τον προκάτοχο. Το μοντέλο του 2015, παρότι μοντέλο 4ετίας και οσονούπω 5ετίας, στα crash tests του Euro NCAP έχει πετύχει 81% προστασία ενηλίκων, 84% παιδιών, 76% πεζών και 64% στα συστήματα ασφαλείας. Τα δυο τελευταία σκέλη οι Λατίνοι δεν τα περιλαμβάνουν καν στις αξιολογήσεις τους.
Πηγή: autogreeknews.gr