50 χρόνια γιορτάζει το Opel GT!
Σειρά επετειακών εκδηλώσεων για το σπορ αυτοκίνητο έχει ετοιμάσει η γερμανική μάρκα
Το διαφημιστικό του σλόγκαν ήταν «Nur Fliegen ist schoner…», που σημαίνει «μόνο το να πετάς είναι καλύτερο». Πριν από μισό αιώνα, το 1968, πέρασε από τη γραμμή συναρμολόγησης το πρώτο Opel GT, δείγμα Γαλλο-Γερμανικής συνεργασίας.
Ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Chausson - Brissoneau & Lotz είχε συνεργαστεί και παλαιότερα με την Opel. Η γαλλική εταιρεία ανέλαβε τη δημιουργία του αμαξώματος και του εσωτερικού, πριν αποσταλεί στη Γερμανία για την τελική τοποθέτηση των μηχανικών μερών.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Οι ιδιοκτήτες του Opel GT μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο τετρακύλινδρους κινητήρες, τον 1.1 με 60 ίππους από το Kadett και τον 1.9 ισχύος 90 PS από το Rekord. The GT 1900, με 0-100 km/h σε 11,5 sec και τελική ταχύτητα 185 km/h, αποδείχθηκε δημοφιλές ευθύς αμέσως. Στην Ευρώπη οι οδηγοί προτιμούσαν το μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων που έστελνε τη ροπή στους πίσω τροχούς, όμως στην άλλη άκρη του Ατλαντικού υπήρχε ενδιαφέρον και για το αυτόματο με 3 σχέσεις.
Οι εορτασμοί για τα γενέθλια του Opel GT αρχίζουν τον Μάιο στην έκθεση κλασικών αυτοκινήτων «Bodensee-Klassik». Οι φίλοι των κλασικών αυτοκινήτων θα μπορούν να το απολαύσουν σε πολλές ακόμα εκδηλώσεις σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Η καριέρα του Opel GT είχε αρχίσει πάντως στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 1965, όπου παρουσιάστηκε το διθέσιο σπορ μοντέλο. Με αεροδυναμικό αμάξωμα, χαμηλό εμπρός τμήμα με αναδιπλούμενους προβολείς, φουσκωμένους θόλους τροχών και αιχμηρό πίσω τμήμα, το αυτοκίνητο ξεχώριζε αμέσως. Αρχικά, η Opel περιέγραφε το “Experimental GT” – το πρώτο πρωτότυπο αυτοκίνητο από Γερμανό κατασκευαστή – ως μία μελέτη υψηλών επιδόσεων. Είχε σχεδιαστεί από τον Erhard Schnell και την ομάδα του στο ολοκαίνουργιο “Styling Studio” στο Russelsheim.
«Επρόκειτο απλά για ένα σχεδιαστικό project. Το αφεντικό μου δεν το είχε πει στους ανωτέρους του. Αλλά όταν το πρωτότυπο είχε σχεδόν ολοκληρωθεί, δεν μπορούσε να μην τους ενημερώσει σχετικά. Ανησυχούσαμε πραγματικά όταν παρουσιάσαμε το Experimental GT για πρώτη φορά. Αλλά στη συνέχεια νιώσαμε ανακούφιση όταν η ομάδα διοίκησης αυθόρμητα χειροκρότησε, ήταν όλοι ενθουσιασμένοι!», θυμόταν ο Erhard Schnell.
Το GT γνώρισε επιτυχίες και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Για παράδειγμα, τα Conrero GT σημείωσαν πολυάριθμες επιτυχίες σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Το 1971, ο Dr. Georg von Opel, εγγονός του ιδρυτή της εταιρίας, μετέτρεψε το GT σε ηλεκτρικό, που έφτανε στην τελική ταχύτητα των 189 km/h και σημείωσε αρκετά παγκόσμια ρεκόρ. Τον Ιούνιο του 1972, η Opel κατασκεύασε ένα πετρελαιοκίνητο GT που κατέρριψε δύο παγκόσμια ρεκόρ και 18 διεθνή ρεκόρ στην πίστα δοκιμών του Dudenhofen. Η τελική ταχύτητα των 197 km/h σε 1.000 m δημιούργησε αίσθηση για μοντέλο diesel της εποχής: ο σχεδιαστής του GT, Schnell θυμάται πώς, το diesel GT απέκτησε ακόμα χαμηλότερο σχήμα: «Δεν είχαμε μεγάλο προϋπολογισμό. Γι αυτό πήραμε ένα αυτοκίνητο που προοριζόταν για cabrio και απλά κόψαμε το παρμπρίζ!»
Το 1969 όλα έδειχναν ότι ένα όνειρο θα μπορούσα να γίνει πραγματικότητα για τους λάτρεις των cabrio αυτοκινήτων, όταν η Opel παρουσίασε το Aero GT convertible με ηλεκτρικό, αναδιπλούμενο πίσω παρμπρίζ και αφαιρούμενη οροφή στη Φρανκφούρτη. Δυστυχώς όμως, το αυτοκίνητο παρέμεινε σε στάδιο σχεδιαστικής μελέτης. Η συνολική παραγωγή του Opel GT έφθασε μέχρι το 1973 τις 103.463 μονάδες.
Πηγή: gogar.gr
Διαβάστε επίσης: