Πως χαλάνε γρήγορα οι ταχύτητες και ο δίσκος πλατό
Διαβάστε πως μπορούμε να αυξήσουμε τη διάρκεια ζωής του δίσκου - πλατό και πως μπορούμε να μειώσουμε την πιθανότητα βλάβης στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως μάρκας, τύπου, απόδοσης κ.λ.π, πρέπει να γίνεται πάντα με ομαλούς χειρισμούς, διαφορετικά να αρχίσουν σιγά – σιγά να εμφανίζονται προβλήματα ή να επιταχύνονται οι φυσιολογικές φθορές. Μία από αυτές, είναι η αλλαγή δίσκου – πλατό, η οποία εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες κίνησης. Ένα αυτοκίνητο που κινείται στην πόλη θα αλλάξει πιο γρήγορα δίσκο – πλατό λόγω των συνεχόμενων εναλλαγών ταχυτήτων, εν αντιθέσει με ένα άλλο που κάνει ταξίδια. Ακόμα μεγαλύτερου κόστους είναι πιθανή επιδιόρθωση ζημιάς στο κιβώτιο ταχυτήτων ή ακόμα χειρότερα η αλλαγή του.
Παρακάτω σας δίνουμε ορισμένες συμβουλές για την αύξηση της διάρκειας ζωής του δίσκου – πλατό και μείωσης των πιθανοτήτων εμφάνισης βλαβών στο κιβώτιο ταχυτήτων:
• Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο στο φανάρι ή στην κίνηση δεν κρατάμε το πόδι πατημένο στο πεντάλ του συμπλέκτη, γιατί εκτός από το ότι κουράζεται το πόδι, φθείρεται άσκοπα ο δίσκος.
• Προσέξτε το πατάκι να μη φτάνει μέχρι το σημείο που πατιέται το πεντάλ του συμπλέκτη, γιατί τότε το πεντάλ δεν τερματίζει, με αποτέλεσμα να προκαλείται γρήγορη φθορά τόσο στο δίσκο όσο και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιπλέον, δεν θα κουμπώνουν σωστά οι ταχύτητες και ασκείται περισσότερη δύναμη στον επιλογέα.
• Για την αλλαγή των ταχυτήτων, το πεντάλ του συμπλέκτη πρέπει να πατιέται μέχρι τέρμα. Οι καρφωτές ταχύτητες είναι ότι χειρότερο για το κιβώτιο ταχυτήτων.
• Αποφύγετε την επιλογή πολύ χαμηλής ταχύτητας στο κιβώτιο, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε γρήγορους ρυθμούς. Για παράδειγμα, σε περίπτωση που από 5η ταχύτητα ο οδηγός κατεβάσει κατά λάθος αντί για 4η ταχύτητα τη 2η, ενδέχεται να προκληθούν σοβαρές ζημιές στο συμπλέκτη, στο κιβώτιο και ίσως στον κινητήρα.
• Μην επιλέγετε ποτέ την όπισθεν, για όσο χρονικό διάστημα το όχημα κινείται προς τα εμπρός. Για την επιλογή της όπισθεν το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει ακινητοποιηθεί πλήρως.
• Αποφύγετε όσο είναι εφικτό την όπισθεν σε κατηφορικούς δρόμους, γιατί ζορίζεται πολύ ο δίσκος. Σε τέτοιες περιπτώσεις θα έχετε παρατηρήσει ότι βγάζει μια πολύ άσχημη μυρωδιά γιατί ζεσταίνεται πολύ γρήγορα, ενώ «εξασθενεί» και θα πρέπει να κρυώσει για να επανέλθει.
• Κατά τη διάρκεια της οδήγησης καλό είναι να μην πιέζετε με το χέρι σας τον επιλογέα ταχυτήτων, γιατί η πίεση που ασκείται μεταδίδεται στις φουρκέτες του κιβωτίου ταχυτήτων.
• Στις ανηφόρες αποφεύγετε την ισορροπία του αυτοκινήτου με τον συμπλέκτη, διότι φθείρεται ο δίσκος και μπορεί να ανάψει.
Πηγή: autogreeknews.gr