Έτσι οδηγούμε μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας
Δίνοντας την προσοχή που πρέπει στην προθέρμανση του κινητήρα, περιορίζουμε την κατανάλωση καυσίμου και τα εκπεμπόμενα καυσαέρια.
Δίνοντας την προσοχή που πρέπει στην προθέρμανση του κινητήρα, περιορίζουμε την κατανάλωση καυσίμου και τα εκπεμπόμενα καυσαέρια, ενώ φροντίζουμε για τη μακροζωία του. Για αυτό κάθε φορά που ξεκινάμε το αυτοκίνητό μας για τον επόμενο προορισμό μας, καλό θα είναι να έχουμε κατά νου τις παρακάτω συμβουλές για να βγούμε κερδισμένοι.
Πρώτα από όλα οφείλουμε να γνωρίζουμε πως το μεγαλύτερο ποσοστό της φθοράς ενός κινητήρα προκαλείται κατά την εκκίνηση του. Τα πρώτα δευτερόλεπτα της εκκίνησης, το λάδι αφενός δεν προλαβαίνει να κυκλοφορήσει παντού, αφετέρου είναι κρύο, άρα και πιο παχύρρευστο και δεν διεισδύει με την ίδια ευκολία ανάμεσα στις μεταλλικές επιφάνειες. Έτσι πρέπει να του δώσουμε το χρόνο του, προκειμένου να μην έχουμε αχρείαστη φθορά.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να αφήσουμε τον κινητήρα να δουλέψει για λίγα δευτερόλεπτα στο ρελαντί, μέχρι να σταθεροποιήσει τη λειτουργία του σε συγκεκριμένο αριθμό στροφών. Συγκεκριμένα οι κινητήρες όταν εκκινούν έχουν ανεβασμένο ρυθμό στροφών, ο οποίος μετά από λίγο πέφτει στο προβλεπόμενο σημείο (γύρω στις 700 σ.α.λ.).
Αμέσως μετά φεύγουμε και δεν περιμένουμε να ζεσταθεί το μοτέρ ενώ είμαστε σταματημένοι. Ο λόγος είναι ότι έτσι αργεί να ζεσταθεί το μοτέρ περισσότερο, αφού δουλεύει σε χαμηλότερο ρυθμό και όσο δεν φτάνει στην ενδεδειγμένη θερμοκρασία, η καύση είναι χαμηλότερης ποιότητας. Κατά συνέπεια καταναλώνει περισσότερο καύσιμο και εκπέμπει περισσότερους ρύπους.
Θυμόμαστε πάντα πως η σωστή προθέρμανση στα σύγχρονα αυτοκίνητα γίνεται με το αυτοκίνητο εν κινήσει. Ξεκινούμε χωρίς άσκοπα μαρσαρίσματα και στη συνέχεια κινούμαστε με ήπια ταχύτητα, κρατώντας τις στροφές του κινητήρα χαμηλά και αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις.
Όταν ο δείκτης της θερμοκρασίας του νερού φτάσει στην σωστή τιμή λειτουργίας του (ή όταν σβήσει η ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό, που ειδοποιεί ότι ο κινητήρας είναι κρύος) τότε ο κινητήρας έχει προθερμανθεί και μπορούμε να επιταχύνουμε κανονικά.
Πηγή: autogreeknews.gr