Toyota Yaris Hybrid ή Renault Clio LPG καίει λιγότερο;
Στη δημοφιλέστερη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων υπάρχουν δύο μοντέλα, τα οποία δεν μοιάζουν πουθενά μεταξύ τους, όμως έχουν ένα κοινό στόχο.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι κάτι που απασχολεί χιλιάδες οδηγούς καθημερινά, αφού οι διαδρομές ρουτίνας για τη δουλειά και για τις όποιες άλλες δραστηριότητες και υποχρεώσεις, επιβαρύνουν σημαντικά το μηνιαίο προϋπολογισμό. Μαζί με τις βόλτες του Σαββατοκύριακου για λίγη χαλάρωση από το επιβαρυμένο πρόγραμμα, μαζεύονται χιλιόμετρα και εξανεμίζονται ευρώ.
Στη δημοφιλέστερη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων υπάρχουν δύο μοντέλα, τα οποία δεν μοιάζουν πουθενά μεταξύ τους, όμως έχουν ένα κοινό στόχο. Το χαμηλό κόστος σε καύσιμο, αλλά το κάθε ένα με το δικό του, διαφορετικό τρόπο. Από τη μία πλευρά το Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG έχει άσο στο μανίκι του το φθηνό LPG (τρέχουσα μέση τιμή 0,849€/λτ.), ενώ από την άλλη το Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 hp είναι πολύ «λιτοδίαιτο» σε βενζίνη (1,826 €/λτ.), εκμεταλλευόμενο την ηλεκτρική υποβοήθηση. Ποιο όμως από τα δύο είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση στην πράξη;
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Πολύ κοντά σε τιμές
Εξετάζοντας τους τιμοκαταλόγους των δύο εταιρειών, βλέπουμε ότι στις αρχικές τους εκδόσεις το Clio LPG Equilibre κοστίζει από 21.270 ευρώ και το Yaris Hybrid Active από 19.880 ευρώ. Όμως το Clio κλείνει ουσιαστικά την ψαλίδα των 1.390 παραπάνω, μέσω των προσφορών που του συνοδεύουν. Συγκεκριμένα δίνεται δώρο το τέλος ταξινόμησης και 6μηνη ασφάλεια, συν 5 χρόνια εγγύηση και 3 έτη οδική βοήθεια. Για όλα αυτά το συνολικό όφελος φτάνει τις 2.200 ευρώ. Από την άλλη πλευρά η Toyota παρέχει στο Yaris 6ετή εγγύηση και έως 11 χρόνια εγγύηση της υβριδικής μπαταρίας, με την απαραίτητη προϋπόθεση να γίνεται ο έλεγχος μέσω του Hybrid Health Check. Τι σημαίνει αυτό; Λίγο πριν την ολοκλήρωση του 5ου χρόνου εγγύησης θα πρέπει ο πελάτης να επισκεφτεί ένα εξουσιοδοτημένο επισκευαστή, ώστε να λάβει επέκταση εγγύησης υβριδικής μπαταρίας (εφόσον το Hybrid Health Check είναι πετυχημένο). Η επέκταση ισχύει για 1 χρόνο ή 15.000 χλμ. (ό,τι παρέλθει πρώτο) και θα πρέπει να ανανεώνεται με νέο Hybrid Health Check.
Υπερέχει σε χώρους και ποιότητα το Clio
Οι διαφορές είναι αισθητές στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, όπου το Yaris έχει ένα πιο «παιχνιδιάρικο» στιλ, ενώ το Clio είναι πιο προσεγμένο ως κατασκευή συνολικά και εμφανώς πιο ευρύχωρο. Το γαλλικό μικρό διαθέτει περισσότερα μαλακά υλικά στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις εμπρός πόρτες, χαρίζοντάς του μια εικόνα μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Σημαντική διαφορά σημειώνεται στους χώρους επιβατών, αλλά κι αποσκευών. Το Renault Clio είναι πιο άνετο συγκριτικά με το Yaris, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες, με περισσότερο αέρα για το κεφάλι και τα γόνατα. Μεγάλη διαφορά υπάρχει και στο χώρο αποσκευών, όπου στο Clio το πορτ μπαγκάζ είναι τα 391 λίτρα, έναντι των 286 λίτρων του Yaris. Ουσιαστικά το Clio μπορεί να εξυπηρετήσει και μια οικογένεια 3-4 ατόμων, γιατί οι χώροι του είναι επιπέδου παλαιότερων μικρομεσαίων χάτσμπακ.
Ισοπαλία σε κόστος καυσίμου
Το κυρίως «πιάτο» και στα δύο αυτοκίνητα, είναι το πόσο κοστίζουν στον οδηγό τους σε καύσιμο. Οι τεχνολογίες που διαθέτουν είναι τελείως διαφορετικές, ωστόσο εν τέλει είναι ισόπαλα με ένα μικρό προβάδισμα του Renault. To Clio LPG παρουσιάζει διπλάσια κατανάλωση, αλλά λόγω του ότι το υγραέριο είναι πολύ φθηνότερο από τη βενζίνη (0,849€ λτ. έναντι 1,826€ λτ.), τελικά στοιχίζει 0,6€/100 χλμ. χαμηλότερα (βλ. παρακάτω πίνακα). Από την άλλη πλευρά το Yaris έχει το πλεονέκτημα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, πράγμα που διευκολύνει την οδήγηση, μαζί με την ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες.
Σχετικά με τα οδηγικά τους χαρακτηριστικά, το Toyota Yaris κάνει αμέσως αισθητό ότι είναι πιο ευέλικτο λόγω και των μικρότερων διαστάσεών του, με μήκος 3.940 χλστ., έναντι 4.050 χλστ. το Clio. Το γαλλικό αυτοκίνητο και σε αυτή την περίπτωση δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου μοντέλου, όχι λόγω διαστάσεων, αλλά χάρη της υψηλότερης άνεσης που προσφέρει.
Πηγή: autogreknews.gr