Συνεχίζεται η πτωτική τάση του πληθωρισμού - Στο 2,4% τον Μάρτιο

Για τρίτο μήνα συνέχισαν να αποκλιμακώνονται οι πληθωριστικές πιέσεις στην Ελλάδα τον Μάρτιο.

Συνεχίζεται η πτωτική τάση του πληθωρισμού - Στο 2,4% τον Μάρτιο

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) στην Ελλάδα έτρεξε με ετήσιο ρυθμό 2,4% μετά το 2,5% του Φεβρουαρίου και το 2,7% του Ιανουαρίου που είχε προηγηθεί.

Έτσι ο δείκτης επέστρεψε στο επίπεδο (2,4%) όπου βρισκόταν τον Νοέμβριο. Σημειώνεται ότι σε επίπεδο ευρωζώνης, σύμφωνα με την Eurostat ο πληθωρισμός υποχώρησε στο 2,2% τον Μάρτιο.

Στη σύγκριση Φεβρουαρίου - Μαρτίου ωστόσο, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα αυξήθηκε με ρυθμό 1,4%.

Στις ευρύτερες κατηγορίες του δείκτη, οι πληθωριστικές πιέσεις διατηρήθηκαν αμείωτες στη στέγαση που παρουσίασε αύξηση τιμών κατά 5,9% από πέρυσι, με τα ενοίκια να είναι αυξημένα κατά 10,5%.

Έντονες ανατιμήσεις εμφάνισε και κλάδος της ενέργειας, όπου οι τιμές του φυσικού αερίου ήταν αυξημένες κατά 54,5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και του ηλεκτρισμού κατά 10,4%, ενώ αντίθετα του πετρελαίου θέρμανσης παρουσίασαν μείωση κατά 8,8% και στα Καύσιμα-λιπαντικά κατά 6,7%.

Παρομοίως, διψήφια ποσοστά αύξησης παρουσίασαν οι τιμές και στην κατηγορία Ξενοδοχεία - μοτέλ - πανδοχεία (10,8%) ενώ αντίθετα συνέχισαν να υποχωρούν ακόμα πιο έντονα οι τιμές του ελαιόλαδου καταγράφοντας τον Μάρτιο ετήσιο ρυθμό πτώσης 23,3% (μετά το -16,9% του Φεβρουαρίου).

Ανατιμήσεις πολλαπλάσιες του μέσου ρυθμού παρουσίασαν για ακόμα ένα μήνα και τα ασφάλιστρα υγείας με +7%.

Στην ευρύτερη κατηγορία των τροφίμων, που εμφάνιζε έντονη επιβράδυνση το τελευταίο διάστημα (Φεβρουάριος +0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά) οι τιμές αυξήθηκαν τον Μάρτιο πλέον ελαφρώς βραδύτερα του μέσου ρυθμού κατά 2,2%, με σημαντικές ανατιμήσεις σε νωπά ψάρια (7,3%), Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά (6%) και Καφές-κακάο-τσάι (8,5%)

Πιο αναλυτικά:

Ετήσια σύγκριση
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,4% τον Μάρτιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 2,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, άλλα βρώσιμα έλαια, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: τυριά, ελαιόλαδο.

• 1,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 3,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 5,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

• 1,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

• 2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 0,9% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.

• 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 2,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 1,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

Μηνιαία σύγκριση
Αντίστοιχα, η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,4% τον μήνα Μάρτιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 0,9% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, σάλτσες - καρυκεύματα, καφές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: γάλα νωπό πλήρες, τυριά, ελαιόλαδο.

• 31,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.

• 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

• 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη- κατοικίδια ζώα.

• 1,% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 0,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα προσωπικά είδη.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110