Οι 20 κορυφαίες στιγμές στην ιστορία του WRC
Από τον Κόλιν Μακ Ρέι στον Κάλε Ροβανπέρα, οι 20 κορυφαίες στιγμές στην ιστορία του WRC όπως ψηφίστηκαν από εμπειρογνώμονες και φιλάθλους.
Στο πλαίσιο του εορτασμού της 50ής σεζόν του WRC, μια ομάδα εμπειρογνωμόνων και οι ίδιοι οι φίλαθλοι ψήφισαν τις αγαπημένες τους στιγμές από την ιστορία του πρωταθλήματος.
20. Ο θρίαμβος του Μπερνς στην μάχη της Βρετανίας
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο Ρίτσαρντ Μπέρνς πήρε τον τίτλο από τον συμπατριώτη του και θρυλικό οδηγό Κόλιν Μακ Ρέι το 2001.
19. Ο Σάλονεν ήρθε από το πουθενά για να πάρει τον τίτλο του 1985
Το 1985 ο Τίμο Σάλονεν σόκαρε τον κόσμο του WRC ερχόμενος από το πουθενά και κατακτώντας τον τίτλο.
18. Ο Ελ Ματαντόρ κατακτά την Φινλανδία
Το 1990 ο Κάρλος Σάινθ έγινε ο πρώτος μη-Σκανδιναβός που κατακτά το Ράλλυ των 1000 λιμνών.
17. Ο Βατάνεν νικά με ιδιωτική ομάδα
Το 1981 ο θρυλικός Αρί Βατάνεν κερδίζει τρία ράλλυ με το Ford Escort RS1800. Ήταν οι πρώτες νίκες για ιδιωτική ομάδα στην ιστορία του WRC.
16. Η κυριαρχία του Λεμπ το 2008
Ο Σεμπάστιαν Λεμπ νίκησε σε 11 από τα 15 ράλλυ του WRC το 2008.
15. Γεννιέται η World Rally Car
Το 1997 ξεκινά η εποχή η World Rally Car, που διαδέχθηκε την Group A και αντικαταστάθηκε από την Group Rally1 το 2022.
14. O Μακ Ρέι μαγεύει στην Αργεντινή
Το 1998 ο Κόλιν Μακ Ρέι κερδίζει την θρυλική ειδική διαδρομή Ελ Κοντόρ.
13. Ο Ελένα κάνει το αντίβαρο
Το 2005 ο Ντάνιελ Ελένα κάνει το αντίβαρο για τον Σεμπάστιαν Λεμπ στο Ράλλυ Μεξικού.
12. Η αυγή του Quattro
Η κερδίζει το Ράλλυ Σουηδίας με το Quattro, στην πρώτη νίκη στην ιστορία του WRC για τετρακίνητο αυτοκίνητο.
11. Νίκη μέσα από το... πάρκιν
Το 2017 ο Κρις Μικ κέρδισε το Ράλλυ Μεξικού περνώντας ανάμεσα σε παρκαρισμένα οχήματα.
10. Το τέλειο Σαββατοκύριακο του Λεμπ
Ο Σεμπάστιαν Λεμπ κερδίζει όλες τις ειδικές διαδρομές στο Ράλλυ της Κορσικής το 2005.
9. Το ντεμπούτο της Lancia Stratos
Η Lancia παρουσιάζει την μυθική Stratos, κερδίζοντας στο ντεμπούτο της το Ράλλυ Σανρέμο με οδηγό τον Σάντρο Μουνάρι.
8. Ο Μίκολα γίνεται ο γηραιότερος πρωταθλητής στο WRC
Το 1983 ο Χάνου Μίκολα γίνεται ο γηραιότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC.
7. Τάνακ ο... αμφίβιος
Το 2015 οι μηχανικοί της M-Sport Ford κάνουν θαύματα στο πλυμμηρισμένο Fiesta του Τάνακ.
6. Ο Λεμπ γίνεται ο γηραιότερος νικητής Ράλλυ στο WRC
Το 2022 ο Σεμπάστιαν Λεμπ κερδίζει το Ράλλυ Μόντε Κάρλο σε ηλικία 47 ετών και γίνεται ο γηραιότερος οδηγός που κερδίζει αγώνα στην ιστορία του WRC.
5. O Μάκινεν κερδίζει τον τίτλο... από το ξενοδοχείο του
Το 1998 ο Κάρλος Σάινθ εγκαταλείπει στο Ράλλυ Βρετανίας, "πασάροντας" τον τίτλο του Πρωταθλητή στον Τόμι Μάκινεν.
4. Ο Τάνακ σπάει την κυριαρχία των Γάλλων
Το 2019 ο Ότ Τάνακ κατακτά τον τίτλο σπάζοντας την 15ετή κυριαρχία των Γάλλων.
3. Η Μουτόν γράφει ιστορία στο Σανρέμο
Η Μισέλ Μουτόν γίνεται η πρώτη γυναίκα που κερδίζει αγώνα στο WRC στο Σανρέμο το 1981.
2. Ο Ροβανπέρα ξαναγράφει τα βιβλία της ιστορίας
Το 2022 βρήκε τον Κάλε Ροβανπέρα να γίνεται ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC στα 22 του χρόνια.
1. Ο Κόλιν Μακ Ρέι στο πάνθεον του WRC
Ο Κόλιν Μακ Ρέι και ο Ντέρεκ Ρίνγκερ εξασφάλισαν μια θέση στο πάνθεον του αθλήματος όταν κατέκτησαν τον τίτλο του WRC στο Ράλλυ RAC του 1995.
Και τι τρόπος να θριαμβεύσεις. Ο Μακ Ρέι και ο συμπαίκτης του στην Subaru, Κάρλος Σάινθ, έφτασαν στη Βρετανία ισόβαθμοι μετά από έναν τεταμένο προτελευταίο γύρο στην Ισπανία. Εκεί, οι εντολές της ομάδας επιβλήθηκαν - και αγνοήθηκαν - αλλά τελικά υπακούστηκαν από τον νεότερο από τους δύο οδηγούς του Impreza.
Αν υπήρχε ένα πράγμα που μισούσε ο Μακ Ρέι περισσότερο από το να τερματίζει δεύτερος, αυτό ήταν να του λένε να τερματίσει δεύτερος.
Το μόνο που έκανε ήταν να προσθέσει περισσότερο... δράμα σε έναν τελικό που ήταν ήδη ένας από τους πιο γευστικούς του παγκόσμιου πρωταθλήματος εδώ και χρόνια. Και, όταν έφτασε, το RAC δεν απογοήτευσε.
Ο Μακ Ρέι έχασε δύο λεπτά με ένα κλατάρισμα την δεύτερη μέρα και οδήγησε 16 χιλιόμετρα με σπασμένη μπροστινή δεξιά ανάρτηση. Συν τοις άλλοις, πέρασε και μια νευρική στιγμή, όταν τα υδραυλικά του αυτοκινήτου του έπαθαν βλάβη την τρίτη ημέρα.
Η πορεία του Σάινθ δεν ήταν απρόσκοπτη. Το ψυγείο στο αδελφό του μονοθέσιο έπαθε βλάβη στο δεύτερο σκέλος του αγώνα και ο Ισπανός πίστεψε ότι όλα είχαν τελειώσει όταν η θερμοκρασία του κινητήρα εκτοξεύτηκε στα ύψη αργότερα στον αγώνα.
Παραδόξως, η ομάδα Prodrive κατάφερε να κρατήσει και τα δύο αυτοκίνητα στον αγώνα - αλλά θα μπορούσε να υπάρξει μόνο ένας νικητής.
Ο Μακ Ρέι ήταν ταχύτερος στις 18 από τις 28 ειδικές διαδρομές του αγώνα, επέστρεψε από το ένα χτύπημα στο άλλο και οδήγησε το ράλλυ της ζωής του για να ξεπεράσει τον αριστοτεχνικό Σάινθ. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής παραδέχτηκε ότι δεν είχε καμία απάντηση στο ρυθμό και τη δύναμη του Σκωτσέζου.
Το απόγευμα της Τετάρτης στο Τσέστερ, ο Μακ Ρέι έγινε ο πρώτος Βρετανός πρωταθλητής WRC την ίδια στιγμή που η ομάδα της Prodrive Subaru κατέκτησε το στέμμα των κατασκευαστών.