WRC: Αγγίζει τον τίτλο ο εορτάζων Ροβανπέρα!
Ο Κάλε Ροβανπέρα ήταν καταιγιστικός τα ξημερώματα του Σαββάτου (1/10) στο Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας και πλέον απέχει μια ανάσα από την κατάκτηση του παρθενικού του τίτλου στο WRC!
Ένα προβάδισμα 29,0 δευτερολέπτων ενόψει του τελικού της Κυριακής ήταν το καλύτερο δώρο για τα 22α γενέθλια που θα μπορούσε να ζητήσει ο αστέρας της Toyota, Κάλε Ροβανπέρα ύστερα από έξι ειδικές διαδρομές σε χωματόδρομους βόρεια του Ώκλαντ.
Το κερασάκι στην τούρτα ήταν ένα buffer 46,4 δευτερολέπτων έναντι του κύριου αντιπάλου του για τον τίτλο, Οτ Τάνακ, ο οποίος τερμάτισε την ημέρα στην τρίτη θέση έπειτα από τιμωρίες 15 δευτερολέπτων.
Ο ίδιος ο Ροβανπέρα δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων πριν καν ξεκινήσει η μέρα για την δική του παραβίαση του υβριδικού κανόνα, αλλά ο Φινλανδός πήρε στις πλάτες του την ομάδα στους λασπωμένους δρόμους για να καταλάβει την πρώτη θέση με δύο νίκες στις ειδικές τα ξημερώματα.
Ο Τάνακ αρχικά παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής από τον αντίπαλό του, παρόλο που ήταν δυσαρεστημένος με το συναίσθημα πάνω στο Hyundai i20 N του, αλλά ξέφυγε όταν έλαβε πρόσθετη κύρωση 10 δευτερολέπτων για μια δεύτερη "υβριδική" παραβίαση.
Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η ενέργεια που απελευθερώνεται από το αυτοκίνητο του Τάνακ κατά την διάρκεια των υβριδικών boost στην έβδομη ειδική διαδρομή ξεπέρασε την μέγιστη επιτρεπόμενη τιμή για εκείνο το στάδιο, με τον διευθυντή της ομάδας Hyundai, Πάμπλο Μάρκους, να εξηγεί ότι το λάθος οφείλεται απλώς σε λάθος που έκαναν οι μηχανικοί κατά τον καθορισμό των παραμέτρων της υβριδικής μονάδας.
Εάν οι τρεις πρώτες θέσεις παραμείνουν ως έχουν, η τέταρτη ταχύτερη την Κυριακή (2/10) στο Wolf Power Stage με πόντους μπόνους θα είναι αρκετό για να στεφθεί ο Ροβανπέρα ως ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC.
«Μια υπέροχη μέρα», χαμογέλασε ο Ροβανπέρα. «Μπορώ να είμαι πολύ χαρούμενος με αυτό που κάναμε σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Πιέσαμε πολύ σκληρά και είμαι χαρούμενος».
Το απόγευμα του Οζιέ δεν πέρασε χωρίς δράμα. Του επιβλήθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων επειδή έφτασε αργά στην δωδέκατη ειδική και ήθελε να παραμείνει σε τροχιά σταθερής συγκέντρωσης πόντων για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, αφού ο συμπαίκτης του, Έλφιν Έβανς, αποσύρθηκε με ζημιά στο roll cage που υπέστη στο πρώτο πέρασμα του Puhoi.
Σχεδόν ένα λεπτό πίσω από το βάθρο ήταν ο Τιερί Νεβίλ, ο οποίος, μαζί με τον συμπαίκτη του στο i20, Όλιβερ Σόλμπεργκ, χρεώθηκε επίσης με ποινές χρόνου για παραβιάσεις υβριδικών κανόνων. Ο Βέλγος οδηγός επέστρεψε στο σέρβις 1 λεπτό και 53,5 δευτερόλεπτα μακριά από την πέμπτη θέση του Σόλμπεργκ.
Η θέση του Σόλμπεργκ στην πρώτη πεντάδα ήρθε σε βάρος του νεαρού της Toyota Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος γλίστρησε εκτός δρόμου στην προτελευταία ετάπ.
Ο οδηγός του Ford Puma, Γκας Γκρίνσμιθ, ήταν πέμπτος, αλλά έμεινε εκτός μάχης με μια θεαματική κύλιση στην δέκατη ειδική. Μετά την εκτίμηση της ζημιάς, η ομάδα M-Sport Ford του Γκρίνσμιθ επιβεβαίωσε ότι δεν θα ξεκινήσει ξανά την Κυριακή (2/10).
Ήταν τέτοιος ο ρυθμός φθοράς που ο πρωτοπόρος του WRC2, Χέϊντεν Πάντον, ολοκλήρωσε την πρώτη εξάδα σε ένα Hyundai προδιαγραφών Rally2. Ακολούθησε με το Puma ο Λορέντζο Μπερτέλι, ενώ οι Καζετάνοβιτς, Βάνγκισμπεργκεν και Μπέιτς συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Ο τελικός της Κυριακής περιλαμβάνει μια νέα ειδική στο Whitford Forest Te Maraunga Waiho (8,82 χλμ.) και το ειδικά κατασκευασμένο Jack's Ridge (6,77 χλμ.). Αμφότερες οδηγούνται δύο φορές, με την δεύτερη διαδρομή του Jack’s Ridge να σχηματίζει το Wolf Power Stage με πόντους μπόνους.
Ακολουθούν εορτασμοί για το βάθρο λίγο αργότερα και, εάν τα πράγματα πάνε υπέρ του Κάλε Ροβανπέρα, θα μπορούσαμε να δούμε την στέψη ενός νέου παγκόσμιου πρωταθλητή.